Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere leste det her først.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, heldigvis blir det ingen Obama-reprise på det.

Endret av palass
  • Liker 5
Skrevet

Er ikke Torbjørn Jagland ute av Nobelkomiteen?

• Liker 4
Skrevet

Tror heller Harris får det i så fall 😂

• Liker 1
Skrevet

Jagland er ikke i komiteen lenger, så nei. Tror ikke de som sitter der nå er så smiskete.

• Liker 3
Skrevet

Full fortjent isåfall! Han skal rive muren, utslette rasismen i USA, gratis sykehusbehandling til alle, forene Korea, Huawei får selge mobilene sine med android apper i hele verden, covid20 vaksine til alle sammen!

• Liker 2
Skrevet

Nobelsfredspris for å bare bli valgt, men ikke for å gjøre en politisk forskjell?. Prisen er bare en vits uansett. Trump har gjort mer for å fortjent den enn å bare bli valgt inn som president.

Fred i midtøsten

Bedre utenrikspolitikk

Prøve å bygge opp økonomien

Eneste grunnen liberale hater ham så mye er fordi han mobber de hele tiden :P

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Janus82 skrev:

Fred i midtøsten

Wow!! Når skjedde det? 

Meg bekjent har han prøvd å sette fyr på Israel, han har forberedt ny konflikt i Afghanistan og styrket Irans teologiske styre i området. Det mest positive vi kan tilskrive han er å gjøre USA mindre viktig i utlandet, men jeg tror ikke det er gjort med vilje

• Liker 4
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Druid skrev:

Wow!! Når skjedde det? 

Meg bekjent har han prøvd å sette fyr på Israel, han har forberedt ny konflikt i Afghanistan og styrket Irans teologiske styre i området. Det mest positive vi kan tilskrive han er å gjøre USA mindre viktig i utlandet, men jeg tror ikke det er gjort med vilje

Han flyttet ambasaden til Jerusalem som han annerkjente Israels hovedstad, men det kan ha satt press på Palestina skal jeg innrømme. Men tenker mest innenfor "Israel, De forente Arabiske Emirater og Bahrain" som inngikk en fredsprossess med Israel. Dermed eskalerer det sikkert mindre i fremtiden

https://en.wikipedia.org/wiki/Abraham_Accords

Endret av Janus82
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Slowpoke skrev:

Full fortjent isåfall! Han skal rive muren, utslette rasismen i USA, gratis sykehusbehandling til alle, forene Korea, Huawei får selge mobilene sine med android apper i hele verden, covid20 vaksine til alle sammen!

🤣 Denne var god

• Liker 2
Skrevet

Nobelkomiteens eufori over valgresultatet er så stor at man ikke skal se bort fra at de ikke klarer å vente til neste år. Det er så vidt jeg vet ingenting i testamentet som hindrer nobelkomiteen fra å reversere årets valg og gi den til Biden i stedet.

• Liker 1
Skrevet

Det skulle ikke forundret meg om Biden fikk fredsprisen. Prisen har uansett mistet sin verdi etter at Arafat fikk den.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Nimorna skrev:

Det skulle ikke forundret meg om Biden fikk fredsprisen. Prisen har uansett mistet sin verdi etter at Arafat fikk den.

Hva gjorde Arafat? Utifra dokumentar jeg såg, grunnen at Palestina og Israel freden aldri skjedde var fordi Palestina fikk en syk dårlig avtale, så derfor gikk de aldri med på det. Men bare nyskjerrig?

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, Janus82 skrev:

Hva gjorde Arafat? Utifra dokumentar jeg såg, grunnen at Palestina og Israel freden aldri skjedde var fordi Palestina fikk en syk dårlig avtale, så derfor gikk de aldri med på det. Men bare nyskjerrig?

Ingenting.
Han gjorde ingenting for å skape fred, og ble beskrevet som en mesterlig manipulator som løy hele tiden. En gråstein ville vært en bedre kandidat til fredsprisen.

edit: kan jo putte inn link for den som er interessert

https://www.dagbladet.no/nyheter/arafat-loy-hele-tida/66120725

Endret av Nimorna
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Nimorna skrev:

Ingenting.
Han gjorde ingenting for å skape fred, og ble beskrevet som en mesterlig manipulator som løy hele tiden. En gråstein ville vært en bedre kandidat til fredsprisen.

Det er kjipt :(

Men ikke akkurat slik at man kjenner Arabere innenfor hvor vanskelig det er siden forholdet til Vesten er ikke på det beste ofte. Men jeg kan forstå der.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Slowpoke skrev:

Han er ikke Gud. 😛

Skrevet
8 timer siden, Slowpoke skrev:

Gratis sykehusbehandling til alle i usa skjer nok ikke i vår levetid,samfunnet er ikke slik bygd opp der,så det vil ta maaange år.

Skrevet
11 minutter siden, ludden skrev:

Gratis sykehusbehandling til alle i usa skjer nok ikke i vår levetid,samfunnet er ikke slik bygd opp der,så det vil ta maaange år.

Du tok ikke den ser jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for ryktespredning, brukerdebatt og brudd på opphavsrett, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Skrevet (endret)
14 timer siden, Nimorna skrev:

Ingenting.

edit: kan jo putte inn link for den som er interessert

https://www.dagbladet.no/nyheter/arafat-loy-hele-tida/66120725

Dette er feil på veldig mange punkter. Han gjorde det han kunne. Han ble lurt, men det bla alle andre rundt også, inklusiv Nobel komiteen.

Det var stort sett kun de tre som fikk fredsprisen som visste at fredsprosessen var dødsdømt, og den var dødsdømt pga et siste punkt som alle anså som naturlig og Arafat ikke kunne komme rundt. og det var Israel som sikret at den var dødsdømt.  

(Man kan hevde at han løy seg inn i ett hjørne, men det er for enkelt. ALLE viste at det var mengder av aksjonsgrupper som ikke var styrbare for Fatha og PLO; (herregud, det var en gag om det i Life of Brian!) Å kreve at de palestinske selvstyremyndighetene skulle ta ansvar for alle angrep mot Israel, var umulig. Israel visste veldig godt at når Arafat signerte avtalen poppet det opp minst to nye terror grupper som ville ha ressurser og motivasjon til å torpedere avtalen, og sånn skapte Israel Hamas som politisk motstander. )

Endret av Druid
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...