Gå til innhold

Fått melding om at strømmen går snart, hva funker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting jeg lurer på: Holder maten i kjøleskapet seg i 6-8 timer uten strøm??? Virker vannet fortsatt? Hva med fryseren?? Tak for svar!!!

Anonymkode: 3bff2...fa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du oppvokst i jungelen?

Anonymkode: 9f3be...215

• Liker 6
Skrevet

Ja, det holder seg. Men prøv å ikke lukk opp døren veldig mye.

Vannet virker fortsatt.

Anonymkode: 03024...38a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting jeg lurer på: Holder maten i kjøleskapet seg i 6-8 timer uten strøm??? Virker vannet fortsatt? Hva med fryseren?? Tak for svar!!!

Når strømmen blir borte,så virker ikke det som går på strøm......alt du har som går på batteri vil funke 🙂

Anonymkode: 9f618...556

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du oppvokst i jungelen?

Anonymkode: 9f3be...215

Hvorfor stiller du meg et så frekt spm?? Jeg er seriøs om dette, og sikkkert smartere enn deg. Jeg har nesten nettopp flyttet hjemme fra. Ts

• Liker 3
Skrevet

Maten holder seg både i fryseren og kjøleskapet den tiden der, men du bør unngå å åpne fryseren de timene.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det holder seg. Men prøv å ikke lukk opp døren veldig mye.

Vannet virker fortsatt.

Tusen takk for et godt svar 💗 Ts

• Liker 2
Skrevet

På 8 timer kommer maten i frysa til å tine og det du har i kjøleskapet som f.eks melk og kjøtt bli dårlig. 

Anonymkode: 43ea1...af8

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

På 8 timer kommer maten i frysa til å tine og det du har i kjøleskapet som f.eks melk og kjøtt bli dårlig. 

Både melk og kjøtt tåler lett 8 timer i romtemperatur. Og det vil ikke engang bli romtemperatur i fryseren på den tiden.

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke min erfaring. En skikkelig dypfryser klarer 24 timer. En fryseboks (kombitype) ikke så lenge men åtte timer er null problem. Åtte timer for et kjøleskap er litt mer på kanten. Generelt: om dette er en planlagt utkobling så er det greit å nettopp  planlegge litt. Det kan gjøres så enkelt som å ha vann på noen gamle melkekartonger og fryse dem ned. Så plasserer man noen av dem i kjøleskapet før utkoblingen. Man kan gjerne ha noen i fryseren også om det ikke allerede er mye lagret der (jo mer som er frosset, jo lenger holder alt seg kaldt).  

Man bør såklart ikke åpne fryser eller kjøleskap under utkoblingen. 

Endret av skrue
  • Liker 2
Skrevet

Bare et lite tips om du skal være hjemme på det tidspunktet strømmen er borte: kok opp vann på forhånd og ha på termos så du har litt til kaffe/te/annet. 

Skrevet

Så lenge du ikke åpner kjøleskapet mange ganger holder det seg kaldt. Samme med fryser. Hvis det er 3-4 grader ute der du bor kan du sette kjølevarer ute, f.eks på balkong.

Du har vann, hvis du da ikke bor i et hus som har egen brønn og elektrisk pumpe. Men varmtvannsberederen vil ikke varme opp mer vann før strømmen er tilbake, så du risikerer å gå tom for varmtvann hvis f.eks flere personer skal dusje.

Husk å lade telefonen før strømmen går!

Anonymkode: 6e4a7...7dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...