Gå til innhold

Gir du barna tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

9-åringen får Omega 3-kapsler, men minstemann er for liten for dette. Har prøvd å gi tran, men han spytter det ut.

Multivitamin gir jeg ikke, for det er jo visstnok helt ubrukelig om man ikke har påvist vitaminmangel.

Så hva gjør egentlig dere andre? Er det noe vits å gi Sana-Sol, eller er dette det samme som multivitamin?

Anonymkode: 51ec5...ba0

Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Gir sånne Omega-3 fisker som jeg kjøper i dagligvare. Spiser lite ren fisk, så føler at det er en nødvendighet. Gir ikke noe utover det. 

Skrevet

Mine unger mellom 2 og 12 år får tran, fordi jeg synes det er viktig at de får i seg essensielle fettsyrer i tillegg til D-vitamin. Vi voksne tar også tran av samme årsak. Eldste er veldig særspist, og får derfor et multivitamintilskudd i tillegg. 

Skrevet

Gelefisk.. 😊

Anonymkode: 7b8b8...f3b

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Slaskepott skrev:

Mine unger mellom 2 og 12 år får tran, fordi jeg synes det er viktig at de får i seg essensielle fettsyrer i tillegg til D-vitamin. Vi voksne tar også tran av samme årsak. Eldste er veldig særspist, og får derfor et multivitamintilskudd i tillegg. 

Hvordan får dere tran i dem? 

Anonymkode: 7f959...e0a

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

9-åringen får Omega 3-kapsler, men minstemann er for liten for dette. Har prøvd å gi tran, men han spytter det ut.

Multivitamin gir jeg ikke, for det er jo visstnok helt ubrukelig om man ikke har påvist vitaminmangel.

Så hva gjør egentlig dere andre? Er det noe vits å gi Sana-Sol, eller er dette det samme som multivitamin?

Anonymkode: 51ec5...ba0

Vi gi d-vitamindråper og spiser fisk flere ganger i uka.

Anonymkode: c1e02...f87

Skrevet

Varierer mellom o-mega 3-fisk, d-vitamin-dråper og "twist off"-omega 3-kapsler fra apoteket. (På sistnevnte vrir man av enden og drypper innholdet på en skje)

Sanasol inneholder mange vitaminer og blir vel da regna som et multivitamin-tilskudd. Men det er vel ok å gi hvis barnet liker det? (Hvis man da ikke gir D-vitamintilskudd/tran i tillegg) 🙂

Anonymkode: 4ac9e...fb0

Skrevet

Glemte: Begynte med D-vitamin-dråper og "twist off"-kapslene til babyen. Omega 3-fisk er anbefalt fra 3 års alder (pga kunstig søtning går jeg ut fra). 🙂

Anonymkode: 4ac9e...fb0

Skrevet

D- dråper 0-3år,  så gelèfisk. 😊

Anonymkode: 80ca4...c55

Skrevet

Absolutt ikke! 😂 Det syns jeg ville vært barnemishandling. Da spiser vi heller fisk til middag 

Anonymkode: 9b0cc...06e

• Liker 1
Skrevet

Nei, aldri. De skal få slippe det der.

Anonymkode: 5fd82...6bc

• Liker 1
Skrevet

Han fikk vitamin D dråper til han ble 1 år, så begynte vi med tran og fortsatt med det, han er 9 nå. :) Aldri vært et problem å ta tran for han.

Selv klarer jeg ikke å få det ned så jeg må ta kapsler.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får dere tran i dem? 

Anonymkode: 7f959...e0a

På skje før frokost, naturell. De har fått tran siden de var fire uker (jf daværende anbefalinger), og er derfor indoktrinert fra tidlig alder. Det hjelper selvfølgelig at ingen av dem reagerer på smaken eller konsistensen, og at de er vant til at tran er en like obligatorisk del av morgenstellet som tannpuss. De er ganske viljesterke unger, så det er flaks for oss at de har akseptert at det bare er slik. 😂

Skrevet

Ja, aldri vært noe problem. Skje med Sanasol nederst og tran oppå.

Anonymkode: 6a096...914

• Liker 1
Skrevet

Nei gir ikke tran. 

Anonymkode: 04d5c...ae8

Skrevet

Ja, på skje, med juice til. Vi ble slappe  og droppet det et års tid, og eldstemann fikk d-vitaminmangel. Så han for d-vitamintabletter i tillegg. 
Vi tar selv også. 

Anonymkode: f2c41...597

• Liker 1
Skrevet

Gir den vanlige Møllers som smaker %$#@&£, får etterpå en vitaminbjørn som belønning, da er det visst helt ok 😄

Anonymkode: 8b885...983

Skrevet

Gir geleputer med tran. Det er stor stas, og en ivrig 1,5-åring løper til skapet hver morgen. 

Anonymkode: cb343...ee6

Skrevet
På 8.11.2020 den 15.38, Slaskepott skrev:

På skje før frokost, naturell. De har fått tran siden de var fire uker (jf daværende anbefalinger), og er derfor indoktrinert fra tidlig alder. Det hjelper selvfølgelig at ingen av dem reagerer på smaken eller konsistensen, og at de er vant til at tran er en like obligatorisk del av morgenstellet som tannpuss. De er ganske viljesterke unger, så det er flaks for oss at de har akseptert at det bare er slik. 😂

Slik er det her også. De er så vant til tranen at de knapt tenker over det 😊 så tran går helt fint. Grønnsaker er det til tider verre med ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...