Gå til innhold

Restaurantstenging hvorfor ikke kaste seg rundt til catering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sier restaurantene at de må stenge nå pga skjenkestopp og koronatiltak. Hvorfor kan de ikke kaste seg rundt, avtale med budfirma/taxi, og tilby folk møtemat/julelunsj osv?

Vi trenger det på jobb nå: møtemat/middag/lunsj kjørt ut og hjem til alle ansatte. Det burde vært noe restaurantene kunne tilbudt? Vi er villig til å betale greit for kjøring så de vil fort få 8-10.000kr i kun kjøring for å kjøre ut mat til alle ansatte. Veldig god 2timers pris. Pluss vanlig restaurant matkostnad. 

I påsken var det noen kloke restauranter som lagde matkasse/ferdig påskemat man kunne bestille. Det var en suksess, men mer familierettet. Nå før jul og i julebordsesong og alle ansatte på hjemmekontor, så er det et nytt marked som trenger å mettes. 

Anonymkode: 9afc2...6c8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fortsatt ting som skjer andre steder i landet. Jeg gleder meg som en unge til en overpriset lunch. Det skal være levende musikk og alt, småbord og smittevern veldig ivaretatt så forstår at det blir dyrt. Det skal i allefall være nydelig å møte venner på den måten. Du har helt rett, de må være kreative også må vi være flinke å bruke dem (så lenge det er trygt).

Anonymkode: d1ce4...bdd

Skrevet

Mange har gjort nettopp det i byen jeg bor, dvs tilbyr restaurantmat sous-vide som takeaway, hjemkjøring av takeaway i taxi (under lockdown i mars), en restaurants egenbakte surdeigsbrød solgt på en Rema-butikk i nabolaget, og pose med råvarer + oppskrifter og vinforslag fra restaurant for å lage sin egen tre-retter av restaurantkvalitet hjemme.

Under lockdown i mars kjøpte jeg også fantastiske råvarer som levende sjøkreps og kamskjell direkte fra produsent som vanligvis leverer disse råvarene til restauranter i byen, og brant inne med dem.

Så mange i bransjen er kreative og har definitivt tilpasset seg situasjonen.

Anonymkode: 250c6...35a

• Liker 9
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange har gjort nettopp det i byen jeg bor, dvs tilbyr restaurantmat sous-vide som takeaway, hjemkjøring av takeaway i taxi (under lockdown i mars), en restaurants egenbakte surdeigsbrød solgt på en Rema-butikk i nabolaget, og pose med råvarer + oppskrifter og vinforslag fra restaurant for å lage sin egen tre-retter av restaurantkvalitet hjemme.

Under lockdown i mars kjøpte jeg også fantastiske råvarer som levende sjøkreps og kamskjell direkte fra produsent som vanligvis leverer disse råvarene til restauranter i byen, og brant inne med dem.

Veldig bra!

• Liker 2
Skrevet

Folk sitter på hjemmekontor. Åpner bare kjøleskapet.

Anonymkode: dbe9c...b20

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk sitter på hjemmekontor. Åpner bare kjøleskapet.

Anonymkode: dbe9c...b20

Eller bestiller pizza på døren. Hvorfor ikke ekte gourme på døren?

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da burde de bli flinkere til å markedsføre tilbudet.

Anonymkode: a65bf...c91

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da burde de bli flinkere til å markedsføre tilbudet.

Anonymkode: a65bf...c91

Jeg har gjort som personen du siterer - fått mengder med gode råvarer fra lokale produsenter, og ferdige lunsj- og middagspakker. 

Facebook er kilden. Her florerer det av tilbud og anbefalinger via venner. Jeg følger jo favorittrestaurantene, og produsentene i området. I tillegg til bondens marked, og andre som gjerne videreformidler tilbud. 

Hvor skulle de ellers markedsført seg? 

Anonymkode: a5c89...524

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort som personen du siterer - fått mengder med gode råvarer fra lokale produsenter, og ferdige lunsj- og middagspakker. 

Facebook er kilden. Her florerer det av tilbud og anbefalinger via venner. Jeg følger jo favorittrestaurantene, og produsentene i området. I tillegg til bondens marked, og andre som gjerne videreformidler tilbud. 

Hvor skulle de ellers markedsført seg? 

På nettsiden sin og Facebook. De var flinke i mars og april. Da ble de utsolgt for det de tilbydde. Men nå har jeg ikke sett noe til det? Kun klaging i media på at de må stenge. Og behovet nå er litt annerledes enn i mars så jeg prøvde å foreslå en ide som jeg håper noen restauranter plukker opp: hjemkjøring av julebordsmat til virituelt julebord (taler osv) til 150 ulike hjem i samme kommune. 

• Liker 3
Skrevet

Mye info om slike tiltak på Instagram også. :) 

Dvs man må følge restauranter og tilsvarende og se hva de legger ut på sine egne sider. Hvis de forsøker å overleve økonomisk har de jo ikke akkurat råd til å feks betale for annonser i dagspressen.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer også her i distriktet. Flere butikker tilbyr hjemkjøring og en del spisesteder har tilbud om levering. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye info om slike tiltak på Instagram også. :) 

Dvs man må følge restauranter og tilsvarende og se hva de legger ut på sine egne sider. Hvis de forsøker å overleve økonomisk har de jo ikke akkurat råd til å feks betale for annonser i dagspressen.

Nei men det burde ligge på hjemmesiden? Evt Facebook innlegg som deles. Jeg som kjøper nå trenger dette og jeg finner det ikke ved å Google eller å gå på hjemmesiden/Facebook. Og det er garantert restauranter jeg vil kjøpe fra som jeg ikke vet om. Bedre enn om de må stenge. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Cata skrev:

Dette stemmer også her i distriktet. Flere butikker tilbyr hjemkjøring og en del spisesteder har tilbud om levering. 

Har noen noe tips om dette i Oslo eller Bærum?

Skrevet

Kan du ikke bare ringe et par restauranter i nærheten og spørre dem da? Det er jo ikke alle som stenger. 

I stedet for å sitte og vente på at en annonse skal dukke opp.

Anonymkode: c6231...d2d

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare ringe et par restauranter i nærheten og spørre dem da? Det er jo ikke alle som stenger. 

I stedet for å sitte og vente på at en annonse skal dukke opp.

Anonymkode: c6231...d2d

Jo det kommer jeg til å gjøre. Men skader ikke om det tipset sprer seg så flere gjør det, for Norges økonomi. 

Skrevet

I mars tilpasset de lokale spisestedene og kafeene seg, slik at man kunne få både vakuumpakket og fersk mat på døren. Om man handlet over X kr ble leveringen gratis. Det ble avertert på Facebook og Instagram. 

Til nyttårsaften i fjor kjøpte jeg en matkasse med treretters gourmetmiddag til mannen min og meg. Nydelig mat til en rimelig penge, og ikke noe stress og matrester igjen. Ønsker å gjøre det igjen i år, men med termin rundt nyttårsaften må jeg vente med å bestille (og håpe at de har mer igjen når bestillingsfristen nærmer seg). 

Det er mulig at konkurransen blir for hard i de større byene, og at å "bare" kaste seg rundt for å lage catering ikke er så enkelt. 

Anonymkode: fd7ad...5ed

Skrevet

Nei men det burde ligge på hjemmesiden? Evt Facebook innlegg som deles. Jeg som kjøper nå trenger dette og jeg finner det ikke ved å Google eller å gå på hjemmesiden/Facebook. Og det er garantert restauranter jeg vil kjøpe fra som jeg ikke vet om. Bedre enn om de må stenge. 

Har noen noe tips om dette i Oslo eller Bærum?

Ikke samme område som meg.

Men har virkelig ikke opplevd en eneste restaurant i nærheten som ikke deler slikt på Facebook. Så er jo bare å følge restauranter av en viss kvalitet i nærområdet. 

Skrevet

Ikke samme område som meg.

Men har virkelig ikke opplevd en eneste restaurant i nærheten som ikke deler slikt på Facebook. Så er jo bare å følge restauranter av en viss kvalitet i nærområdet. 

Her driver stort sett restaurantene å sutrer om at de må permittere og stenge. 

Skrevet

Et vesentlig poeng er at maten subsidieres av alkoholsalget i restaurantene. Det blir derfor ikke lønnsomt å bare selge mat for mange

• Liker 3
Skrevet

Ikke mange bedrifter som vil bestille mat hjemtilgang alle ansatte nå som økonomien er så usikker vil jeg tro?

Anonymkode: c01ca...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...