AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Hvor mye tid og overskudd har dere? Vi jobber fullt begge to, har to små. Synes hverdagen er slitsom.. Barna legger seg jo relativt tidlig, så har jo noe tid hver kveld.. Men husarbeid/klesvask må gjøres og etter det er jeg helt utslitt. Orker ikke trene, treffe venner (da det var innafor), hobbyer. Legger meg eller slapper av på sofaen. Orker ikke en gang TV. vanlig??? Anonymkode: 50fff...dbe 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Det er ikke uvanlig! Det har vært et spesielt år i tillegg. Men: for å utelukke noe ville jeg tatt en tur til legen og tatt blodprøver. Det kan hende du mangler noe. Ikke at det kurerer alt, men da har man ihvertfall sjekket. Anonymkode: 5bb37...df8 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Veldig vanlig. Erfaring er at man blir like sliten om man legger seg på sofaen eller drar og trener, så det viktigste er at man ikke setter seg ned 😄 Anonymkode: b4c43...08f 8
Nettmamma85 Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tid og overskudd har dere? Vi jobber fullt begge to, har to små. Synes hverdagen er slitsom.. Barna legger seg jo relativt tidlig, så har jo noe tid hver kveld.. Men husarbeid/klesvask må gjøres og etter det er jeg helt utslitt. Orker ikke trene, treffe venner (da det var innafor), hobbyer. Legger meg eller slapper av på sofaen. Orker ikke en gang TV. vanlig??? Anonymkode: 50fff...dbe Har det helt likt som deg. Frustrerende, men prøver å tenke at det er for en periode i livet.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 Er nesten konstant sliten og føler meg på etterskudd med alt. Men jeg synes det et verdt det. Synes det virker uendelig trist og kjedelig å ikke ha barn. Anonymkode: c3c56...ec6 8
mammahjarte Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 Vi er begge i 100% jobb og har eit barn. Eg har ein del møter etter arbeidstid. Vi møter folk fast ein gang i veka sosialt. Det går eigentlig ganske greitt. Hektisk ja! 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tid og overskudd har dere? Vi jobber fullt begge to, har to små. Synes hverdagen er slitsom.. Barna legger seg jo relativt tidlig, så har jo noe tid hver kveld.. Men husarbeid/klesvask må gjøres og etter det er jeg helt utslitt. Orker ikke trene, treffe venner (da det var innafor), hobbyer. Legger meg eller slapper av på sofaen. Orker ikke en gang TV. vanlig??? Anonymkode: 50fff...dbe Har det på samme viset. To gutter på 2 og 6, og en aktiv mann som roter mer enn han rydder.. føler livet kun er jobb, barn og husarbeid for tiden, og det gjør meg helt utslitt.. Anonymkode: 81040...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Ingen spurte meg om råd, but here it goes... Jeg brukte å føle det slik før jeg innførte masse små tiltak for å ha det litt bedre i hverdagen. Energien min har direkte sammenheng med hvordan hjemmet mitt ser ut, så hvis jeg føler at det er skittent og rotete, går jeg og gruer meg til å gjøre noe som helst. Det er kjipt å bruke kvelden sin på. Sofaen bare maner. Så nå har jeg sluttet med disse daglige "etter leggetid"-øktene og lært meg å heller holde alt rent og pent hele tiden. E.g. gå raskt over kjøkkengulvet med en tørr mopp etter mat, støvsuge gangen når vi kommer hjem, rydde sammen med barna etter alle aktiviteter osv. Sette ting på plass når noe er på avveie og be barna om det samme: "denne leken bor ikke på kjøkkenbenken, den bor i den oransje boksen". Tørke baderomsspeilet raskt med en våtserviett hvis det blir flekkete. Sette på vaskemaskinen når jeg først er innom badet. Henge opp tøy mens kidsa ser barne-TV. Kontinuerlig kaste/gi bort ting vi ikke bruker. Ingen av delene tar mer enn et par minutter og jeg har aldri omfattende økter med husarbeid som venter på meg. Det er et nytt liv, jeg lover. Har også begynt å dra jevnlig til fastlegen og sjekke jern, vitaminer, hormoner osv. Ofte er det noe som må justeres litt. Etter mange år med energimangel og sofa som hobby har jeg endelig fått overskudd til trening og en rutine rundt dette (måtte virkelig krangle med meg selv for å starte), kommet i god form og fått mer krefter, og kjenner jeg spontant kan finne på ting siden det aldri er "noe bedre jeg kunne brukt tiden min på". Alt som må gjøres er gjort 🤗 Jeg innser at jeg høres halvsprø ut, men det er virkelig godt å ikke bli sliten av eget liv lenger. Anonymkode: df739...f9c 31 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 Jeg har små på 1 og 3 og jobber fullt i en veldig travel jobb. Jeg er helt skutt om ettermiddagene, men tror og håper det har mest sammenheng med at ungene våkner mye og at jeg får veldig lite og oppstykket søvn. Jeg har absolutt ingen dårlig samvittighet for at store deler av kvelden går med på sofaen. Dette er unntakstilstand. Anonymkode: 7a492...82f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 Har det på samme viset, men vet at det er en forbigående fase. Om noen år er livet ganske annerledes. Anonymkode: 95768...b16
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 Helt likt her🥱to barnehagebarn, begge i full jobb og masse drama i slekta.. vi gir hverandre pauser slik at man kan gjøre litt i ro og mak, og tar oss noen ganger råd til husvask fra Citymaid. Det er så verdt det! skal forøvrig selv ta blodprøver for p se om jeg mangler noe, er sliten hele tiden🙇🏻♀️ Anonymkode: 557b9...73a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 To barn i barnehagealder, fulle jobber. Trener 4 ganger i uka. Prioriterer ned husarbeid og gjør kun det mest nødvendige. Barna hjelper til og sparer det ikke til de legger seg. Søvn er avgjørende for meg. Er i seng mellom 21.30 og 22 hver eneste kveld også i helgen. Anonymkode: 228f6...87d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det på samme viset, men vet at det er en forbigående fase. Om noen år er livet ganske annerledes. Anonymkode: 95768...b16 Ja, det er rart med det. Syns selv småbarn tiden var tøff. Men nå når barnet er ungdom, finner jeg meg selv på sofaen hver ettermiddag/kveld. Har ingenting å gjøre, haha. Så nå vurderer jeg å ta meg en ekstra jobb på kveld og helg. Det hadde fått meg opp av sofaen. Men jeg har en jobb som krever lite av meg. Jobber fra 08.00-15.00 med fri i alle skoleferier. Anonymkode: 65891...172 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Har det på samme måten. To barn på 2 og 4 år. Målet mitt er å begynne å legge meg tidlig. Trening skjer ca maks 2 ganger i uka. Av og til blir det bare en 20 min joggetur. Men alle monner drar. Anonymkode: c1849...e20
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber fra 08.00-15.00 med fri i alle skoleferier. Anonymkode: 65891...172 Dette er jo heller ingen full jobb. Anonymkode: 228f6...87d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 9 timer siden, mammahjarte skrev: Vi er begge i 100% jobb og har eit barn. Eg har ein del møter etter arbeidstid. Vi møter folk fast ein gang i veka sosialt. Det går eigentlig ganske greitt. Hektisk ja! Du har er barn, ja. Vent til du har 2-3, der ene er på skolen med lekser du må hjelpe med og fritidsaktiviteter som må kjøres til og venner på besøk og ikke er i seng før kl 21, mens den andre har barnehagevenner med hjem som er helt avhengig av at du følger med og hjelper til. Møter på ettermiddagen blir vanskelig da kan jeg love deg. Med et barn kan dere dele dere så ene tar barnet, det er MYE vanskeligere med flere, og tror ikke dunka regne med at mannen din gidder (eller får til siden man lå være to steder samtidig) å ta dette alene hver eneste ettermiddag så du kan sitte i møte altså. Overgang til 1 barn er en omveltning fordi man må gjøre om på mye i livet sitt, men 1 er som 1 og 2 er som 10, du kan overhodet ikke sammenligne hvor travelt og hektisk det er (sorry). Anonymkode: 30ec1...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #18 Skrevet 8. november 2020 Nå er det jo korona så er litt mindre sosial enn vanlig. Men tre ganger i uken. Prøver å få det til på dagtid(jobber turnus) treffer venninner enten i forbindelse med trening en gang i uken. Og så møtes vi fast for jentekveld en lørdag annenhver måned. Møtes også med barna stort sett hver helg. Enten lørdag eller søndag. Jeg orker egentlig ikke men tvinger meg til det 😅 angrer ikke og synes det er viktig å prioritere vennskap. Anonymkode: 3c6f1...5ce
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #19 Skrevet 8. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen spurte meg om råd, but here it goes... Jeg brukte å føle det slik før jeg innførte masse små tiltak for å ha det litt bedre i hverdagen. Energien min har direkte sammenheng med hvordan hjemmet mitt ser ut, så hvis jeg føler at det er skittent og rotete, går jeg og gruer meg til å gjøre noe som helst. Det er kjipt å bruke kvelden sin på. Sofaen bare maner. Så nå har jeg sluttet med disse daglige "etter leggetid"-øktene og lært meg å heller holde alt rent og pent hele tiden. E.g. gå raskt over kjøkkengulvet med en tørr mopp etter mat, støvsuge gangen når vi kommer hjem, rydde sammen med barna etter alle aktiviteter osv. Sette ting på plass når noe er på avveie og be barna om det samme: "denne leken bor ikke på kjøkkenbenken, den bor i den oransje boksen". Tørke baderomsspeilet raskt med en våtserviett hvis det blir flekkete. Sette på vaskemaskinen når jeg først er innom badet. Henge opp tøy mens kidsa ser barne-TV. Kontinuerlig kaste/gi bort ting vi ikke bruker. Ingen av delene tar mer enn et par minutter og jeg har aldri omfattende økter med husarbeid som venter på meg. Det er et nytt liv, jeg lover. Har også begynt å dra jevnlig til fastlegen og sjekke jern, vitaminer, hormoner osv. Ofte er det noe som må justeres litt. Etter mange år med energimangel og sofa som hobby har jeg endelig fått overskudd til trening og en rutine rundt dette (måtte virkelig krangle med meg selv for å starte), kommet i god form og fått mer krefter, og kjenner jeg spontant kan finne på ting siden det aldri er "noe bedre jeg kunne brukt tiden min på". Alt som må gjøres er gjort 🤗 Jeg innser at jeg høres halvsprø ut, men det er virkelig godt å ikke bli sliten av eget liv lenger. Anonymkode: df739...f9c Takk for dette innlegget😊 Jeg tror du har rett. Anonymkode: 25dc2...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #20 Skrevet 8. november 2020 Tror ikke jeg har vært borti å ha overskudd siden vi fikk førstemann for snart 5 år siden.. nå har vi 2, en på snart 5 og en på 1, jeg jobber turnus 100% og de dagene jeg har ettermiddag, eller fri mens barna er i barnehagen så sover jeg stort sett fra jeg leverer dem og til jeg enten skal på jobb eller hente ungene igjen. Hvis jeg har fri for så å skulle jobbe ettermiddag dagen etter så kan jeg innimellom møte venner, for da har jeg noen timer på å hente meg inn igjen før jeg skal på jobb igjen. Føler mest at livet mitt er for jobben og at jeg må begrense mitt sosiale liv for å kunne fungere på jobb.. Anonymkode: 70278...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå