Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bestille tøymunnbind. Hva er viktig å se etter? Hvor mange lag må de ha? Bør jeg se etter noe merking? Er bare til  vanlig bruk, ikke med folk i risikosonen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som syr og selger på finn.no.

Det er viktig at munnbindet er 2 eller 3 lags, har plass til filter hvis det er viktig for deg, og at det er sydd i bomulls sateng eller bomulls stoff som har tett trådtetthet. 

Det må kunne vaskes på 60 eller 90 grader. 

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, Tvist said:

Jeg vil bestille tøymunnbind. Hva er viktig å se etter? Hvor mange lag må de ha? Bør jeg se etter noe merking? Er bare til  vanlig bruk, ikke med folk i risikosonen. 

At det kan vaskes med tilstrekkelig høy temperatur. Du trenger antagelig endel, tar du på et slikt munnbind skal det i prinsippet vaskes før det brukes på nytt. Så litt avh av bruksmønster så ser du hvor mange du trenger. Jeg har valgt engangsvarianten av den grunnen. 

Skrevet
1 time siden, skrue skrev:

At det kan vaskes med tilstrekkelig høy temperatur. Du trenger antagelig endel, tar du på et slikt munnbind skal det i prinsippet vaskes før det brukes på nytt. Så litt avh av bruksmønster så ser du hvor mange du trenger. Jeg har valgt engangsvarianten av den grunnen. 

Har hørt at noen blokkerer 99 prosent av partiklene, mens andre bare 7 prosent. Men tror det var engangsmunnbind. Jeg hater å kaste ting etter en gangs bruk. 

Skrevet
4 minutter siden, Tvist skrev:

Har hørt at noen blokkerer 99 prosent av partiklene, mens andre bare 7 prosent. Men tror det var engangsmunnbind. Jeg hater å kaste ting etter en gangs bruk. 

De må være sydd i bomull, ha minimum 2 lag, bør ha nesebøyle, og skal ikke ha vertikale sømmer over nese og munn (selv om de med best passform har det). Vertikale sømmer blokkerer dårligere. 

Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med disse.
Hvor sikre de er vet jeg ikke, men jeg slapp i alle fall å bytte til kirurgisk munnbind på sykehuset (på grunn av karbonfilteret), så jeg regner med at det er bra nok til bruk i hverdagen, når vi ikke er i konstant kontakt med syke mennesker.   :)

Gjest Viva_2017
Skrevet
3 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg er veldig fornøyd med disse.
Hvor sikre de er vet jeg ikke, men jeg slapp i alle fall å bytte til kirurgisk munnbind på sykehuset (på grunn av karbonfilteret), så jeg regner med at det er bra nok til bruk i hverdagen, når vi ikke er i konstant kontakt med syke mennesker.   :)

Jeg skjønner ikke bruken. Det står at filteret må skiftes ut etter 20 timers bruk, og det er engangs og må kastes, slik jeg forstår det.

Munnbindet skal vel vaskes etter hver bruk?

Så hvis jeg tar på munnbind på butikken og er der en halvtime, er jo munnbindet skittent, og skal vaskes.

Men hva da med filteret? Si jeg skal inn i en annen butikk litt senere, da må jeg jo ta på et nytt og rent munnbind. Skal jeg da ta filteret fra det skitne munnbindet og sette inn i det rene? Vil ikke filteret potensielt ha virus på seg, hvis ikke hadde det ikke vært noe poeng med filteret? 

I så fall er jo filteret engangssøppel på lik linje med engangsmunnbindene...

• Opprett ny...