Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at de som ikke tror på noe overnaturlig som liv etter døden osv, de tror de har rett og er helt sikre på at de har rett, de tror de har fasiten, mens de som tror på sånne ting, de kan si at de tror på det men de sier også at de kan jo ikke vite?

Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 9a532...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For dem som ikke tror på noe overnaturlig, er det deres fasit.

Men en fasit trenger ikke bare ha et riktig svar. Min fasit kan som et eksempel være helt annerledes enn din og vica versa. Det som føles riktig for meg, kan føles galt for en annen.

Det som er om å gjøre i livet er vel å respektere at alle mener og tror på forskjellig.

Anonymkode: 687ef...73d

Skrevet

HVIS det er sånn så kan det vel ha sammenheng med at ingen kan fremlegge bevis for det som er overnaturlig, det ligger i sakens natur.

Skrevet
52 minutter siden, Pappi skrev:

HVIS det er sånn så kan det vel ha sammenheng med at ingen kan fremlegge bevis for det som er overnaturlig, det ligger i sakens natur.

Men ingen kan vel bevise hverken det ene eller det andre...

Anonymkode: 9a532...702

Skrevet

Vel, her vil jeg si at bevisbyrden ligger hos motparten. 

Skrevet
17 timer siden, Pappi skrev:

Vel, her vil jeg si at bevisbyrden ligger hos motparten. 

Joda, men noen av de som ikke tror er skråsikre. Det kan de ikke være. De kan mene det mest sannsynlige er at intet overnaturlig fins, men de vet det jo ikke sikkert. 

Anonymkode: 1a19f...0c7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men noen av de som ikke tror er skråsikre. Det kan de ikke være. De kan mene det mest sannsynlige er at intet overnaturlig fins, men de vet det jo ikke sikkert. 

Folk kan være skråsikre på det meste, betyr ikke at de har rett. Trump feks "vet" nok at han er guds gave til verden. 

Skrevet
2 minutter siden, Pappi skrev:

Folk kan være skråsikre på det meste, betyr ikke at de har rett. Trump feks "vet" nok at han er guds gave til verden. 

Ja, det er sant. Men man har ikke grunnlag for å være skråsikker med mindre man vet fakta. 

Skrevet

Det er mange som har et stort ønske om at Gud ikke finnes.

Anonymkode: 21b43...74b

Skrevet

Har fler referanser på det motsatte

Anonymkode: cfc73...163

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...