AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Da bør vel barnet forbli hos forelderen det var hos da karantenen trådde i kraft. Samtidig sårt for den andre forelderen. Hvordan løser dere andre dette? Anonymkode: a0d04...c6a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Sånn er det bare. Anonymkode: 8cb58...e4e 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Barnet får ekstra tid med den hen ikke er med når karantenen er over! Anonymkode: 6d724...423 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Det må vel være opp til den forelderen som evt tar over om den ønsker samværet? Anonymkode: 3f1bf...9ac
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være opp til den forelderen som evt tar over om den ønsker samværet? Anonymkode: 3f1bf...9ac Nei, er barnet i karantene så skal ikke barnet skifte hjem. Samværet mistet får man ta igjen etterpå Anonymkode: 14db9...221 11
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være opp til den forelderen som evt tar over om den ønsker samværet? Anonymkode: 3f1bf...9ac Det er ikke opp til den som overtar nei, karantene skal overholdes og kan straffes med bøter på 20000. Sånn er det nå Anonymkode: 8de1a...287 8
Kokeshi Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 Karantene er jo karantene, som skal følges. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Samvær er unntatt karantenereglene, sårbare barna osv. Så barnet kan skifte hjem til den andre samværsforeldren. Men det er idioti og foreldrene burde skjønne det, begge to. Barna burde bli der den er nå og så får den heller få ekstra samvær når karanten er over. For å unngå å evt smitte to husholdninger: for det er to separate husholdninger med stemor/stefar/halvsøsken/stesøsken og disse skal igjen på jobb/skole/bhg. Anonymkode: 52a93...2b4 6
Ulrikke Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 Hva som er lov og ikke aner jeg ikke, men i det tilfellet kan jeg ikke skjønne annet enn at man lar barnet bli der det er! Da har man ihvertfall begrenset "skadene" til en familie istedenfor to! Sitter i karantene selv fordi jeg er nærkontakt til smittet kollega. Har sett hvor fort det sprer seg nå. Man flytter IKKE på seg i et sånt tilfelle!! 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samvær er unntatt karantenereglene, sårbare barna osv. Så barnet kan skifte hjem til den andre samværsforeldren. Men det er idioti og foreldrene burde skjønne det, begge to. Barna burde bli der den er nå og så får den heller få ekstra samvær når karanten er over. For å unngå å evt smitte to husholdninger: for det er to separate husholdninger med stemor/stefar/halvsøsken/stesøsken og disse skal igjen på jobb/skole/bhg. Anonymkode: 52a93...2b4 Hvor har du det fra at samvær er unntatt karantene reglene?? Anonymkode: 8de1a...287
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 Bonusdatteren min satt ikke i karantene, men hun hadde vært hjemme fra barnehagen i tre dager med feber, hoste og snørr. Da sa faren hennes til hennes mor at hun måtte være hjemme hos moren i minst en feberfri dag før hun kunne begynne å bytte hjem, rett og slett fordi vi ikke tar noen sjanser. Vi har en 2-åring hjemme, jeg er gravid og både jeg og samboer jobber utsatt som servitører på hver vår restaurant, så det kunne blitt ganske skummelt å dra med seg potensiell smitte hjem til oss. Mor var ikke helt enig i det, men slik ble det. Så får hun heller ha litt ekstra tid med faren sin når den verste smitten har lagt seg Anonymkode: 9c252...540
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #12 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bonusdatteren min satt ikke i karantene, men hun hadde vært hjemme fra barnehagen i tre dager med feber, hoste og snørr. Da sa faren hennes til hennes mor at hun måtte være hjemme hos moren i minst en feberfri dag før hun kunne begynne å bytte hjem, rett og slett fordi vi ikke tar noen sjanser. Vi har en 2-åring hjemme, jeg er gravid og både jeg og samboer jobber utsatt som servitører på hver vår restaurant, så det kunne blitt ganske skummelt å dra med seg potensiell smitte hjem til oss. Mor var ikke helt enig i det, men slik ble det. Så får hun heller ha litt ekstra tid med faren sin når den verste smitten har lagt seg Anonymkode: 9c252...540 Hva gjør dere når 2-åringen får hoste, feber og snørr? Anonymkode: 48575...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #13 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere når 2-åringen får hoste, feber og snørr? Anonymkode: 48575...7c4 Da er det selvfølgelig greit 🤮 Anonymkode: 526b1...1b0 4
MzMe Skrevet 7. november 2020 #14 Skrevet 7. november 2020 Karantene er karantene. Det er en grunn til at barnet er satt i karantene.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #15 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra at samvær er unntatt karantene reglene?? Anonymkode: 8de1a...287 « Dersom barnet eller foreldrene er ilagt karantene (etter reise eller kontakt med noen som er smittet), kan barnet i utgangspunktet veksle mellom hjemmene som normalt.» https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/dep/bld/nyheter/2020/rad-om-delt-bosted-og-samvar-under-koronautbruddet/id2696583/ Anonymkode: 52a93...2b4 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #16 Skrevet 7. november 2020 Til Ts, hvem er det som ønsker samværet gjennomført i din situasjon? Er det den som egentlig skal ha samvær som ønsker at samværet gjennomføres eller er det den som har barnet nå som ønsker å bli kvitt barnet? Anonymkode: 52a93...2b4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #17 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det selvfølgelig greit 🤮 Anonymkode: 526b1...1b0 Jeg forstod det som at bonusbarnet i utgangspunktet var hos mor da hun ble syk? Jeg skjønner godt de ikke vil ha syke barn hjem til seg. Vi pleier også å gjøre det på den måten ifb samvær; barnet er hos den forelderen det var hos en eller to dager ekstra dersom det er sykt. Våre barn er mye eldre da, men likevel. Hvorfor utsette flere enn nødvendig for smitte, enten der er covid eller omgangssyke? Anonymkode: 483e5...039 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #18 Skrevet 7. november 2020 Min datter var i karantene pga smitte på trinnet. Hun og broren, som ikke var i karantene, hadde samvær som normalt. Sjekket selvfølgelig dette da smitteverndamen ringte den dagen hun ble satt i karantene. Anonymkode: 4811c...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #19 Skrevet 7. november 2020 Blir så oppgitt over folk som uttaler seg om ting de ikke vet noe om: karanteneregler--> samvær. Anonymkode: 75620...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #20 Skrevet 8. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere når 2-åringen får hoste, feber og snørr? Anonymkode: 48575...7c4 Lite vi får gjort, hun bor hos oss fast. Lettvint å dra slem stemor-kortet her, forstår det, men det handler om å holde sykdom på et sted. Hun var hjemme hos moren sin da hun ble syk, hadde hun blitt syk mens hun var hjemme hos oss hadde hun blitt her til hun hadde hatt minst en feberfri dag/negativ test. Enkelt og greit. Anonymkode: 9c252...540 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå