Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å lyse opp den mørker og covid19 perioden vi er i nå, men er det litt for tidlig? Vi blir de første i nabolaget med lys ute. Sært eller ok i den spesielle situasjonen verden er i nå?

Anonymkode: 2c721...127

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderte å henge ut lys langs gjerdet i dag.. Kommer til å gjøre det i morgen! Er så mørkt nå. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Babbla skrev:

Jeg vurderte å henge ut lys langs gjerdet i dag.. Kommer til å gjøre det i morgen! Er så mørkt nå. 

Jaaa,  får mannen din med på det? Hvis du har en da

Skrevet

Naboen har hengt opp lysene her i gata. Jeg venter en uke eller to til.

Anonymkode: 700da...8d6

Skrevet

Jeg har helt nøytral belysning av denne typen som henger i et tre i hagen og alltid tennes 31. oktober enten det er pandemi eller ikke. Mer "julete" belysning venter jeg med til 1. søndag i advent.  

Skrevet

Jeg tok akkurat sjansen på å henge opp lys langs gjerdet her hjemme mens samboer var ute på et ærend🤫 syns det er så koselig med litt lys når det ellers er så mørkt og trist ute nå uansett, så jeg tenker kjør på! 

Anonymkode: ea155...191

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger vel ikke å ha med noen mann på det enten det er egen eller andres? :klo: 

• Liker 8
Skrevet

Jeg så masse nøytrale julelys ute i dag :) Var veldig pent og hjelper i mørketiden 

Anonymkode: 54593...7c6

• Liker 3
Skrevet

Jeg har begynt, og pynter sakte men sikkert mot desember. 

Anonymkode: 809fa...87e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare gjør det selv jeg 😁

Skrevet

Flere som har gjort det her, men jeg synes det "vanner ut" jula. Nå er det et fritt land, så gjør det som passer deg. 🙂 

• Liker 1
Skrevet

Mannen min blir flau siden ingen andre har enda... 

Skrevet

Venter med stjerner i vinduene og snømann på trappa - men jeg har tatt "vanlige" lysslynger, sånne med små lyspærer, og puttet i lyslyktene ute som jeg har hatt kubbelys i før. Ser ikke "julete" ut egentlig, bare lysere! Slipper å gå ut og tenne lys hver ettermiddag :)

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Pysa skrev:

Flere som har gjort det her, men jeg synes det "vanner ut" jula. Nå er det et fritt land, så gjør det som passer deg. 🙂 

Man trenger jo kanskje ikke å tråkke til med "God Jul" i neon eller lysende nisser og reinsdyr, men nøytral belysning er jo ganske normalt hele året og har strengt tatt ingenting med jul å gjøre. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Leo skrev:

Jeg har helt nøytral belysning av denne typen som henger i et tre i hagen og alltid tennes 31. oktober enten det er pandemi eller ikke. Mer "julete" belysning venter jeg med til 1. søndag i advent.  

Fine, men Sånne har jeg hengende ute hele året

Skrevet (endret)

Selv holder jeg fast på 1. advent / 1. desember avh av hva som kommer først. Henger gjerne opp litt tidligere for å unngå å gjøre det i snø og kaldt vær, men tennes ikke før datoen som jeg skrev. Er enig i at det vannes ut om man tar det tidlig i november. 

Endret av skrue
  • Liker 1
Skrevet

Jeg glemmer signere med Ts. 

Men enig med deg med at man kan droppe god jul, julenissen etc. foreløpig. Men lysslynger skal jeg finne fram i morgen altså! Så får mannen bar bli så flau han bare vil. Tipper han kommer til å sette pris på lys uansett👻

Ts

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det er etisk riktig å henge opp julelys i år, i verste fall bidrar lysene til føere smittede

Anonymkode: 2bb6a...720

Skrevet
3 minutter siden, skrue skrev:

Selv holder jeg fast på 1. advent / 1. desember avh av hva som kommer først. Henger gjerne opp litt tidligere for å unngå å gjøre det i snø og kaldt vær, men tennes ikke før datoen som jeg skrev. Er enig i at det vannes ut om man tar det tidlig i november. 

Ja, jeg er oppvokst med det selv. Men jeg klarer aldri vente helt til 1 desember selv. Nå skal det sies at jeg ikke er så glad i mørketiden (og spesielt ikke i år), så blir oppriktig glad av julelys ute enten hos meg selv eller andre. Det hjelper liksom litt på ventetiden mot jul og at det vår mot lysere tider. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...