Gå til innhold

Har du noen gode råd mot ensomhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga diverse omstendigheter så har jeg ikke noe sosialt nettverk igjen, sykdom tvang meg ut av arbeidslivet, venner har dødd eller flyttet, eller folk har trukket seg unna når jeg ikke var god nok til å arbeide lenger. 

hvordan lever du med din ensomhet? 

tips til sider for ensomme på nett? Arrangementer? Grupper? 

Anonymkode: b27e0...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pga diverse omstendigheter så har jeg ikke noe sosialt nettverk igjen, sykdom tvang meg ut av arbeidslivet, venner har dødd eller flyttet, eller folk har trukket seg unna når jeg ikke var god nok til å arbeide lenger. 

Hvis du er en jente er Hey girl! på fb en veldig fin gruppe til å møte nye venner.  Eventuelt Hey woman! hvis du er over 40 år og turvenner hvis du liker å gå tur. 🙂 

Anonymkode: 8c920...5e3

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg kjempe godt og er på en reise selv angående ensomhet. En ting som hjalp meg å forstå er at ensomhet er en FØLELSE og ikke tilstand/sykdom. Er en jente på 23 år selv i mine beste år, men har ikke en eneste venn å møte. Dagene mine går i jobb og hjem. Helgene skjer det ingenting.
Det som hjalp meg veldig er jobben, men du som feks ikke er i jobb, hadde jeg anbefalt TURER, finne en hobby feks male, tegne, perle, hva enn, rydd/organiser, og meld deg på frivillig grupper i kommunnen din :) ta deg noen turer på bibloteket, lese bøker feks.. 

Skrevet

Kjæledyr er ofte noe som hjelper, men vet jo ikke om det er akuelt for deg. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff det er hørtes ikke bra ut. Jeg er ikke verdens mest sosiale av meg. Har droppet vennene mine for mange år siden. Men jeg har samboer, og et barn. For å ikke snakke om jobben. Jobb er for meg ekstremt stressende rent sosialt, for jeg liker egentlig altfor godt alenetid. Hvordan syk er du? Vil du klare å ha en liten jobb? Eller frivillig oppdrag? Jobb er for mange en redning

Anonymkode: 34faf...aaa

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tanker alle sammen ❤️ Jeg er syk, men muligens hadde jeg greid litt hvis jeg visste hvor jeg i det hele tatt skulle begynne, men jeg aner ikke det og da forsterker det følelsen tenker jeg. Og til dere andre som er i samme situasjon så sender jeg bare ❤️❤️❤️❤️❤️ Ts 

Skrevet

Hvorfor er det ikke møteplasser på nett for de som bor i samme bygd/by ?

Anonymkode: 39f5d...b06

Skrevet

Flere av de nettverkingsorganisasjonene jeg tok del i før korona har månedlige møter online der vi blir delt opp i mindre grupper og gitt et tema å snakke om. Jeg har selv tatt initiativ til å treffe disse for en online kaffe i ettertid :)  Har du noen interesser TS? Blir med i en facebook gruppe/nettverksorganisasjon og spør der om noen vil være med på et digitalt treff? Mange som er ensomme i dag og har lyst til å ha noen å prate med. 

Anonymkode: a914d...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...