Gå til innhold

Stebarna løper rett hjem til mor når de ikke får det som de vil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang stebarna mine blir sure på faren eller ikke får viljen sin, reagerer de med å først true med å dra til mor - for deretter (hvis de fremdeles ikke får vilja si) å løpe hjem til henne. Det skjer ganske ofte. Det er snakk om når de feks ikke vil være med ut på tur eller hvis de ikke får lov å se en film med aldersgrense 15 år. Kun et par eksempler.

Andre som har det slik? Eller har løsningen på hva man kan gjøre? 

Jeg synes det er veldig irriterende og har lyst til å flytte lenger unna, så jeg slipper å forholde meg til sure unger som «går til mamma» når de får en beskjed de ikke er enige i.

Anonymkode: db8b2...49b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er jo hvordan mor reagerer når det skjer. Sier hun "dette må du ta med pappa/stemor" og sender dem tilbake, så er det jo forsåvidt lov å prøve seg og det kommer til å gå over. Får de masse sympati og lov til akkurat det de ikke får hos dere er jo problemet "selvforsterkende" og vanskeligere å gjøre noe med...

• Liker 22
Skrevet

Det som skal skjer nå:

1-3 anonymer kommer til å spørre deg hvor gammel du er, om du ikke viste at du har giftet deg med en mann som har barn

Alle ekskoner som har  barn skal fortelle deg hvor dritt menneske du er. 

2 stk skal grave og grave og til slutt blir du stemor fra helvetet.

Vær så god.

Anonymkode: 79f1b...c54

• Liker 28
Skrevet

Hei! 

Slik er det med oss også. Men dette går samtidig begge veier: får de ikke viljen sin med mor truer de med å springe hit/til far. Det som hjelper for oss er god kommunikasjon med mor og enighet om at det ikke skal lønne seg å løpe verken hit eller dit. Barna forstår at vi har god kommunikasjon, er enige om ulike regler, og at det ikke hjelper å løpe i armene på den andre parten.

Anbefaler dere å snakke med mor! :)

• Liker 12
Skrevet

Nøkkelen er GOD KOMMUNIKASJON! 😊 

Når barna kommer til mor må hun støtte far, og det samme går det den andre veien! Barn vil prøve seg uavhengig om foreldrene er sammen eller ikke. Det eneste man kan gjøre i sånne situasjoner er å ha en god kommunikasjon mellom foreldre. 

• Liker 2
Skrevet

Tenker mor må være på lag med dere og våre enig i at ungene ikke skal se skrekkfilm ol.

Anonymkode: 5b0e4...288

• Liker 3
Skrevet

Det tror jeg er helt normalt. Min snart toåring løper til meg når pappaen prøver å være streng og sette grenser. Vi er sammen forresten så det skjer i samne rom/hus. At større barn med skilte foreldre bruker samme taktikk overrasker meg ikke... Prøv å snakke med mor men være forberedt at barnas beskrivelse av situasjonen er mye verre enn det er...og dere må nok roe moren ned først 😅 når minstemannen kommer til meg så er det tårer og virker som pappa er slem. Det som hjelper er at jeg har hørt og ofte sett hva som skjedde 😅

Anonymkode: 9fce2...d52

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang stebarna mine blir sure på faren eller ikke får viljen sin, reagerer de med å først true med å dra til mor - for deretter (hvis de fremdeles ikke får vilja si) å løpe hjem til henne. Det skjer ganske ofte. Det er snakk om når de feks ikke vil være med ut på tur eller hvis de ikke får lov å se en film med aldersgrense 15 år. Kun et par eksempler.

Andre som har det slik? Eller har løsningen på hva man kan gjøre? 

Jeg synes det er veldig irriterende og har lyst til å flytte lenger unna, så jeg slipper å forholde meg til sure unger som «går til mamma» når de får en beskjed de ikke er enige i.

Anonymkode: db8b2...49b

Her må mor være strengere. Barna skal alltid være velkommen i eget hjem.Men mor duller for mye her tenker jeg?Og lar de få viljen sin?

Anonymkode: 7805b...037

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker mor må være på lag med dere og våre enig i at ungene ikke skal se skrekkfilm ol.

Anonymkode: 5b0e4...288

Hun trenger ikke en gang være enig i det, hun trenger bare si at "hos far gjelder fars regler, og du kan ikke omgå dem ved å komme hit" og sende dem tilbake.

Anonymkode: a88c1...9ac

• Liker 8
Skrevet

Slik er det her også.

Far har flyttet et stykke unna mor, men hun er forbi i området nå og da. Når et av barna er sur på far, ringer de så til mor og så kommer hun og kjørende og henter dem. 

Og til dere som sier at "nøkkelen er kommunikasjon", at mor må være strengere eller liknende. Vi har jo ingen kontroll på hvordan mor oppfører seg eller reagerer. Hun er irrasjonell, og det er litt av bakgrunnen for at de er skilt.

Situasjonen er typisk:

A. Barna er hos mor, er sur på mor og ringer far: Far sier i tlf at nå må dere snakke sammen, si unnskyld til mamma.

B. Barna er hos far, er sur på far og ringer mor: Mor sier "jeg kommer og henter dere".

Bakgrunnen for alt dette er jo at mor er negativt innstilt til far (og meg) og nører opp under all misnøye barna måtte føle, om det så handler om at de ikke får se filmen de vil, krangler om tilgang til badet eller vil ha nye ting. 

Jeg legger meg lite opp i dette, men har sagt at jeg vil ha forutsigbarhet i hverdagen. Antakeligvis ender barna opp med å bo mer hos mor. 

Anonymkode: 6666f...ebe

• Liker 3
Skrevet

Sånn var det her og. Moren til stebarnet har aldri satt grenser for han, og han får gjøre akkurat som han vil. Han vill ofte heller til moren sin da han var yngre. Men nå vil han heller være her. Jeg tror det handler om at han føler en trygghet med grenser og rammer. Han blir trygg når vi sier nei og tvinger på han varme klær når det er kaldt foreks,  og dette liker han. 

Anonymkode: 3247c...bde

• Liker 2
Skrevet
På 7.11.2020 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Det som skal skjer nå:

1-3 anonymer kommer til å spørre deg hvor gammel du er, om du ikke viste at du har giftet deg med en mann som har barn

Alle ekskoner som har  barn skal fortelle deg hvor dritt menneske du er. 

2 stk skal grave og grave og til slutt blir du stemor fra helvetet.

Vær så god.

Anonymkode: 79f1b...c54

Haha, dette er typisk her inne på KG ja. Prepare yourself!

Anonymkode: fa844...b2a

• Liker 5
Skrevet

Kjenner meg igjen. Mor her synes så synd på barna, for vi var så strenge😳 

Anonymkode: dd8b1...0e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...