AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Jeg har veldig lite erfaring med å bake... Men jeg skal arrangere bursdagsfest for ei venninne som har en forkjærlighet for katter. Tenkte derfor å lage kake i en langpanne, og så skjære ut silhuetten til en katt når den er blitt kald. Jeg skal alltids klare å ha noe krem/glasur e.l., på den, pynte på værhår, øyne osv., men venninnen min er homofil og veldig engasjert i dette så tenkte å lage den regnbuefarget inni:P Hvordan går jeg frem for å gjøre denne biten? Kun helle i et veldig tynt lag med kake i langpannen, farge den gul, steke, og så gjenta med oransje, rødt osv., og til slutt stable dem oppå hverandre? Blir ikke det å påvirke steketiden når jeg har lite røre av gangen? Anonymkode: e3745...375
Maleficenta Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lite erfaring med å bake... Men jeg skal arrangere bursdagsfest for ei venninne som har en forkjærlighet for katter. Tenkte derfor å lage kake i en langpanne, og så skjære ut silhuetten til en katt når den er blitt kald. Jeg skal alltids klare å ha noe krem/glasur e.l., på den, pynte på værhår, øyne osv., men venninnen min er homofil og veldig engasjert i dette så tenkte å lage den regnbuefarget inni:P Hvordan går jeg frem for å gjøre denne biten? Kun helle i et veldig tynt lag med kake i langpannen, farge den gul, steke, og så gjenta med oransje, rødt osv., og til slutt stable dem oppå hverandre? Blir ikke det å påvirke steketiden når jeg har lite røre av gangen? Anonymkode: e3745...375 Bestill den fra bakeri?
Gjest O.G. Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lite erfaring med å bake... Men jeg skal arrangere bursdagsfest for ei venninne som har en forkjærlighet for katter. Tenkte derfor å lage kake i en langpanne, og så skjære ut silhuetten til en katt når den er blitt kald. Jeg skal alltids klare å ha noe krem/glasur e.l., på den, pynte på værhår, øyne osv., men venninnen min er homofil og veldig engasjert i dette så tenkte å lage den regnbuefarget inni:P Hvordan går jeg frem for å gjøre denne biten? Kun helle i et veldig tynt lag med kake i langpannen, farge den gul, steke, og så gjenta med oransje, rødt osv., og til slutt stable dem oppå hverandre? Blir ikke det å påvirke steketiden når jeg har lite røre av gangen? Anonymkode: e3745...375 10 minutter siden, Maleficenta skrev: Bestill den fra bakeri? Tror jeg er smartest ja.
Brunhilde Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Kanskje du kan bruke denne oppskriften? Lykke til med bakingen!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 1 time siden, O.G. skrev: Tror jeg er smartest ja. Vil helst prøve å lage selv:) Så lenge den smaker ok og blir spist er det greit, at den blir stygg er nå så, da får hun seg en god latter i alle fall 18 minutter siden, Brunhilde skrev: Kanskje du kan bruke denne oppskriften? Lykke til med bakingen! Ja, den hjalp! Men jeg er fremdeles litt sånn usikker på hvordan jeg skal gå frem med å dele bunnen opp, for jeg har ikke sånne små-former slik som i linken her. Jeg har kun en springform. Alternativt kunne jeg kanskje brukt den lille langpannen jeg har, prøve å seksjonere den i to, slik at jeg får to bunner, og så gjenta og stable bunnene oppå hverandre. Om det gav mening:P Anonymkode: e3745...375 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 Du kan f.eks lage hvit smørkrem og farge de i ulike farger. Anonymkode: 0ea69...7e8
Brunhilde Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil helst prøve å lage selv:) Så lenge den smaker ok og blir spist er det greit, at den blir stygg er nå så, da får hun seg en god latter i alle fall Ja, den hjalp! Men jeg er fremdeles litt sånn usikker på hvordan jeg skal gå frem med å dele bunnen opp, for jeg har ikke sånne små-former slik som i linken her. Jeg har kun en springform. Alternativt kunne jeg kanskje brukt den lille langpannen jeg har, prøve å seksjonere den i to, slik at jeg får to bunner, og så gjenta og stable bunnene oppå hverandre. Om det gav mening:P Anonymkode: e3745...375 Hvis du skal lage en figur, så syns jeg heller du skal ta deg tid til å steke alle bunnene i "hele" langpanna, selv om det tar litt tid. Du kan korte ned steketiden, og en figur kan bli like fin om den ikke blir like høy som kaken jeg linket til. 1
Bokdamen Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Hvis du ikke er så erfaren tenker jeg både form OG flere farger inni blir vel ambisiøst, ville fokusert på en av delen. Jeg ville gått for å lage en rund kake i springformen din med flere farger. Så kan du heller pynte med en katt? 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan f.eks lage hvit smørkrem og farge de i ulike farger. Anonymkode: 0ea69...7e8 Kan jo ha det som et alternativ:) 16 minutter siden, Brunhilde skrev: Hvis du skal lage en figur, så syns jeg heller du skal ta deg tid til å steke alle bunnene i "hele" langpanna, selv om det tar litt tid. Du kan korte ned steketiden, og en figur kan bli like fin om den ikke blir like høy som kaken jeg linket til. Kan jo alternativt bare lage to farger, bare for å ha noe morsomt inni, så blir det ikke så veldig avansert liksom. 7 minutter siden, Bokdamen skrev: Hvis du ikke er så erfaren tenker jeg både form OG flere farger inni blir vel ambisiøst, ville fokusert på en av delen. Jeg ville gått for å lage en rund kake i springformen din med flere farger. Så kan du heller pynte med en katt? Jeg føler meg litt tryggere på å skjære ut faktisk for jeg tegner en del, så det er ikke like fremmed. Tenkte jeg uansett skulle printe noe som guide. Men får se hvor ambisiøs jeg føler meg og hvor god tid jeg får:) Takk for tips! Anonymkode: e3745...375 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå