Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere 6 vakter når dere har jobbehelg? Jeg gjør det. Hver 3.uke har jeg kun 1 dag fri og går 6 vakter. Jobber 4 på og 1 dag fri så 4 dager på igjen, før 2 dager fri. Jobber ellers 5 vakter og så 4. På 6 uker har jeg kun 1 uke med 4 vakter. Dette er utrolig slitsom turnus. Jeg er alltid PÅ og får aldri hvilt. Vet ikke hvor lenge jeg kan gå slik. Flere med tøffe turnuser?

Jobber dag, kveld og hver 3.helg året rundt samt røde dager. Ergo lite sammenhengende fri. 

Anonymkode: abe81...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv fått valgt litt i min turnus, så jobber man, tir, tor fre,lør,søn,man,tir,onsdag og da langfri helt til neste mandag. Jobber så intens 1 av helgukene mine, for å få mer fri på rad. Ved å jobbe også dagene etter helg, så frigir jeg mange dager.

Andre uken jeg har helg er det fri fredagen, men enda jobb mandag og tirsdag.

Anonymkode: 9c08a...688

• Liker 1
Skrevet

Jobber 5dager og 6dager annenhver uke. 

Anonymkode: f19c0...814

Skrevet

Høres ut som vi har ganske lik type turnus, jobber 6 dager den uka jeg har jobbhelg og ofte gjerne påfølgende mandag. Får heller ikke noen ordentlig døgnrytme pga jobber dag/kveld om hverandre hele tiden. Føler jeg er på jobb konstant. Er ganske fersk i 100 % jobb, så har ikke mye erfaring sånn sett med å jobbe i en slik turnus, men merker allerede etter noen måneder at det tar på og begynner å merke hvilke turnusuke som fungerer bedre enn andre slik at jeg kanskje kan komme med litt mer ønsker til hvordan ny turnusplan blir

Anonymkode: 92d51...a4b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobber 5dager og 6dager annenhver uke. 

Er det i butikk?

Anonymkode: 9247f...62a

Skrevet

Da jeg jobbet ca hver 4. helg jobbet jeg 6 dager den uken jeg jobbet helg og 4 dager uken etter. Nå som vi har ca hver 6. helg har jeg fri to dager før og to dager etter helg (13-timers vakter lør og søn). Jobber 90%.

Anonymkode: bd4a3...69a

Skrevet

Jobber alltid 6 dager den uka jeg jobber helg,  og går alltid rett på ny full uke. Dvs at jeg jobber 4-5 dager før en fridag og deretter 7-8 dager i strekk. Skriver min egen turnus og liker det sånn. Ønsker heller lengre friperioder/langhelger en gang i blant. 

Opplever at flere av våre ansatte ønsker fri her og der, men blir dritsure når de ser at man faktisk må jobbe igjen disse dagene på et eller annet tidspunkt.

Anonymkode: d9f0c...d3d

Skrevet

Jeg jobber som ringevikar i tillegg til annen jobb og har aldri skjønt denne sytingen blant folk som jobber turnus. Spesielt er det mye syting på å jobbe 6-7 dager i strekk og å jobbe kveld og så dag dagen etterpå. Dette er da virkelig ikke slitsomt.

Anonymkode: e3f1c...f00

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som ringevikar i tillegg til annen jobb og har aldri skjønt denne sytingen blant folk som jobber turnus. Spesielt er det mye syting på å jobbe 6-7 dager i strekk og å jobbe kveld og så dag dagen etterpå. Dette er da virkelig ikke slitsomt.

Anonymkode: e3f1c...f00

Jeg har unger å følge opp og er alene. Sytingen er pga jeg ikke strekker til hjemme når jeg alltid er på jobb. Ungene klager og t.o.m foreldrene mine og venner. Livet mitt er jobb og barna, hus og hage.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber dere 6 vakter når dere har jobbehelg? Jeg gjør det. Hver 3.uke har jeg kun 1 dag fri og går 6 vakter. Jobber 4 på og 1 dag fri så 4 dager på igjen, før 2 dager fri. Jobber ellers 5 vakter og så 4. På 6 uker har jeg kun 1 uke med 4 vakter. Dette er utrolig slitsom turnus. Jeg er alltid PÅ og får aldri hvilt. Vet ikke hvor lenge jeg kan gå slik. Flere med tøffe turnuser?

Jobber dag, kveld og hver 3.helg året rundt samt røde dager. Ergo lite sammenhengende fri. 

Helt normal 100% stilling i turnus. Alle i helsevesenet med 100% stilling jobber sånn. Jeg har jobbet slik i 16 år nå. Fra neste mnd av begynner hele kommunen jeg jobber i, med 12.5 timers vakter med arbeid hver 4 helg istedenfor hver 3 helg. For de ansatte som ønsker. Det utgjør at jeg har 2 dager fri før arbeidshelg med 12.5 timers jobb lør+søndag. Jobber kveld og dag om hverandre ellers av ukedagene. Turnus er slitsomt, klarer man ikke må man enten jobbe mindre eller finne en annen jobb. Litt av det å jobbe i helsevesenet innebærer aldri juleferie, påskeferie eller generelt fri når alle andre har fri. Vi kan dog ta ut vinterferie og høstferie,men alle må ta sin del av de røde dagene gjennom året. 

Anonymkode: eb1c1...14b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normal 100% stilling i turnus. Alle i helsevesenet med 100% stilling jobber sånn. Jeg har jobbet slik i 16 år nå. Fra neste mnd av begynner hele kommunen jeg jobber i, med 12.5 timers vakter med arbeid hver 4 helg istedenfor hver 3 helg. For de ansatte som ønsker. Det utgjør at jeg har 2 dager fri før arbeidshelg med 12.5 timers jobb lør+søndag. Jobber kveld og dag om hverandre ellers av ukedagene. Turnus er slitsomt, klarer man ikke må man enten jobbe mindre eller finne en annen jobb. Litt av det å jobbe i helsevesenet innebærer aldri juleferie, påskeferie eller generelt fri når alle andre har fri. Vi kan dog ta ut vinterferie og høstferie,men alle må ta sin del av de røde dagene gjennom året. 

Anonymkode: eb1c1...14b

Når dere jobber langvakter hver 4.helg, så jobber dere i teorien omtrent annenhver helg... Fatter ikke at dere går med på det. De forsøkte den ordningen hos oss, men vi var flere som så at det egentlig innebar mer helgejobbing enn hver 3.helg. Derfor har vi nå langvakter ca hver 6.helg. 

Anonymkode: bd4a3...69a

Skrevet

100% stilling i turnus er utrolig slitsomt. Anbefaler å heller gå ned til 80% om mulig. Da velger du heller når du vil ta mer vakter, og får mindre vakter i feks jula. 

Anonymkode: 56c14...088

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

100% stilling i turnus er utrolig slitsomt. Anbefaler å heller gå ned til 80% om mulig. Da velger du heller når du vil ta mer vakter, og får mindre vakter i feks jula. 

Anonymkode: 56c14...088

Tja. 
Jeg har jobbet både 80 og 100%, og merket at i 80% fikk jeg mer ubekvemme vakter og alle «drittvaktene» i høytidene for da skulle jo de som jobbet 100% ha rett på fri. 

Anonymkode: 610df...fd0

Skrevet

Jobber 15 skift og 27 dager fri i løpet av 6 uker. Har lange skift på 12,5 timer da. 2 «helger» som gir 37,5 timer, og en daguke (mandag til torsdsg), og en nattuke. Disse er da på 50 timer hver. Helkontinuerlig skiftplan. Har en 10 dagers friperiode, og 2 stk 7 dagers i løpet av syklusen.

Skrevet
På 7.11.2020 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Er det i butikk?

Anonymkode: 9247f...62a

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...