Gå til innhold

Vente til barna er store eller gå mens de er små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ventet med å avslutte forholdet til barna blir store eller flytter ut, angret dere på å ha ventet? Skulle dere ønske dere avsluttet tidligere? Eller var det lurt og bedre for alle parter å vente? 

Anonymkode: 71c33...c6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor høyt konfliktnivået er

• Liker 7
Skrevet

Absolutt aldri bedre å vente.

Det er en belastning på alle ungene og den ene som vil videre.

Og kun bedre for en person, som gladelig legger en demper på flere andre liv for å glede seg selv.

Anonymkode: e041c...3a2

• Liker 4
Skrevet

En egoistisk person vil ta så mye den kan, fordi den tenker bare på seg selv uansett. De kan ikke velge noe annet heller, enn å ønske det.

Og så er det jo bare avhengig av hvor mye alle andre som ikke kun tenker på seg selv ønsker å gi slike mennesker, som ikke kan gjøre annet.

De kan uansett ikke gjøre noe med hvor mye de får, de må akseptere hva enn andre velger, siden det kun er alle som kan tenke på andre som kan velge!

Anonymkode: e041c...3a2

Skrevet

Mine fettere har skilte foreldre, som ventet til de ble store. De har alltid sagt at de skulle ønske de hadde skilt seg tidligere. 

Anonymkode: dfbfd...e37

• Liker 4
Skrevet

Vil tro at tidligere er bedre. Mindre sorg.

Anonymkode: 83162...6d6

• Liker 2
Skrevet

Jo tidligere jo bedre.

Du blir sliten av å holde masken, og kan ende med å være utro. / det har jeg opplevd og angrer på at jeg ikke dro med en gang jeg var ferdig med ham. 

Anonymkode: cc3c0...f7a

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ventet med å avslutte forholdet til barna blir store eller flytter ut, angret dere på å ha ventet? Skulle dere ønske dere avsluttet tidligere? Eller var det lurt og bedre for alle parter å vente? 

Jeg skulle ønske jeg avsluttet samtidig som jeg enda var relativt ung og attraktiv. Forholdet bedret seg ikke med tiden og vi var ikke lykkelige  sammen. 

Anonymkode: 9b07d...482

• Liker 1
Skrevet

Lettere for barna å takle et brudd og nye partnere eller samværsform når de er små enn når de er store. 

Anonymkode: 1eac3...cae

• Liker 1
Skrevet

Jo tidligere jo bedre! Både for voksne og barn. Mange venter for «barnas skyld» og tror det er bra. Verre for ungene dess eldre de blir. Og vondt å leve under falske omstendigheter for fasadens skyld

Anonymkode: 6b48d...df3

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg avsluttet da de var små, helt klart. Ingen kjærlighet her, og nå som barna er store ser de det. Det gjør vondt å vite at jeg valgte feil, og nå har jeg blitt så gammel og bitter at jeg sannsynligvis aldri vil få oppleve ekte kjærlighet. 

Anonymkode: a33eb...576

• Liker 1
Skrevet

Lurer på det samme selv. Vi er begge ferdige med hverandre og har konkludert rundt det. Men han vil vi skal holde ut til barna er voksne, de går i småskolen nå.. Han sier han setter det at barna skal slippe å ha to hjem går foran hans egen lykke. Jeg mistenker han synes det er veldig behagelig å leve med meg som rydder, vasker, lager mat og fikser all familielogistikk. Så kan han være fun-dad..

Anonymkode: 05abc...951

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg avsluttet da de var små, helt klart. Ingen kjærlighet her, og nå som barna er store ser de det. Det gjør vondt å vite at jeg valgte feil, og nå har jeg blitt så gammel og bitter at jeg sannsynligvis aldri vil få oppleve ekte kjærlighet. 

Anonymkode: a33eb...576

Dette er helt riktig! Til dere som vurderer å vente. Slik blir utfallet i større eller mindre grad. 

Anonymkode: 6b48d...df3

• Liker 1
Skrevet

Jeg ventet fra ungen var 10 til fjorten og det er jeg glad for for ungens skyld, men det kostet MEG mye. Men jeg tror som oftest at man IKKE skal vente, spesielt ikke med to barn i barneskolen. Barn trenger gode forbilder for eget kjærlighetsliv som voksne og at de voksne tar vare p seg selv.

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme selv. Vi er begge ferdige med hverandre og har konkludert rundt det. Men han vil vi skal holde ut til barna er voksne, de går i småskolen nå.. Han sier han setter det at barna skal slippe å ha to hjem går foran hans egen lykke. Jeg mistenker han synes det er veldig behagelig å leve med meg som rydder, vasker, lager mat og fikser all familielogistikk. Så kan han være fun-dad..

Vil lagt en plan logistikk messing men vil startet prossen ja. Før konflikt nivået øker i heimen, entell mellom dere eller eventuele ungdoms opprør. 

Anonymkode: ffe2b...f9e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei, nei. Hvis dere bare bor sammen som en praktisk løsning så må dere faktisk bli enige om hvem som gjør hva. Nå synes jeg ikke du har skyldt han å ta deg av alt av husarbeid i utgangspunktet, men du gjør det i hvert fall ikke hvis dere i prinsippet ikke er et par en gang. Her bør du rette deg opp og forhandle deg fram til en løsning som du kommer bedre ut av. Hvis det er uaktuelt at han tar mer ansvar for arbeidet hjemme så bør han kompensere deg for arbeidet. Og hvis dere er gift, skriv ektepakt (som oppfyller formkravene) på at du skal ha x antall kroner for arbeidet du utfører og at det ikke skal deles ved brudd.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lettere for barna å takle et brudd og nye partnere eller samværsform når de er små enn når de er store. 

Anonymkode: 1eac3...cae

Det er ikke automatikk i at alt blir så mye bedre. Det blir bedre på noen måter og mye verre på andre, for både barn og foreldre.

Skrevet

Man går ikke fra hverandre. Det er en synd. Man skal holde sammen så lenge man lever , uavhengig av alder på barnet/barna eller om man er gift. Slik lyder herrens ord og de må du respektere. Hvis ikke du kan godta det så skulle du ikke blitt sammen med han. 

Anonymkode: c9670...11d

• Liker 1
Skrevet

Faren min «holdt ut» til jeg som minstemann flyttet hjemmefra da jeg var 19. Han burde gått 10 år før, minst. Jeg led under den trykkede stemningen hjemme. 

Anonymkode: b76b9...5a0

• Liker 2
Skrevet

Du lærer ungene at voksne ikke er glad i hverandre om du blir. De ser og får med seg mye mer enn du tror. 

Mine foreldre gikk av ulike grunner fra hverandre da jeg var rundt 19, skikkelig kjip og kald stemning hjemme i årevis 😞

Anonymkode: 15692...865

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...