AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Jeg bor ikke så langt unna Brandy Melville-butikken på Majorstua, og har nå observert den enorme interessen for dette merket i lang tid. Køen utenfor strekker seg nedover halve Bogstadveien. Og møter du på en jentegjeng i alderen 12-14 år i området, så bærer de enten allerede på poser fra butikken, eller de er på vei dit. Det er klart det er litt ekstra spesielt med kø nå, pga koronasituasjonen, men denne populariteten var merkbar lenge før korona. Men jeg skjønner bare ikke hva greia/hypen med denne butikken er? Når jeg går forbi ser jeg bare veldig dølle, kjedelige klær i utstillingsvinduet. Det er absolutt ingenting spesielt eller særegent med disse klærne. Likevel virker det som om dette er obligatorisk stopp for absolutt alle jenter i alderen 12-14 som befinner seg i Oslo. Noen her som kanskje har døtre i denne alderen, som kjenner til merket og har forstått hva hypen egentlig handler om? Jeg vet jo at ungdommer «gå i flokk» og helst ikke vil skille seg ut på noe vis. Men jeg bare klarer ikke å forstå hva som skiller disse klærne fra «basic-kolleksjonen» på HM. Antar kanskje det mest av alt handler om å kunne si at man har handlet der, og eventuelt vise at man passer inn i deres one-size (xs) klær. Men at noen gidder å stå i timesvis i kø for å kjøpe plagg som er totalt blottet for særpreg, det forstår jeg bare ikke. Anonymkode: b321d...eaa 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Helt enig. Hva er så stas med dette merket? Er det bare fordi man må være slank for å passe inn i klærne er det jo helt forkastelig. Anonymkode: 22127...0cf 1
miss summers Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Jeg har noen plagg derfra selv 🙈 Var i utlandet med niesen og handlet til henne der, og kjøpte et par gensere til meg selv. Kjøpte de fordi jeg syns de var fine, og gode i stoffet. Hype’n vet jeg ikke noe om. Visste ikke at de har butikk i Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 https://www.thecut.com/2019/10/the-secret-shame-of-wearing-brandy-melville.html Anonymkode: 1a741...154 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Jeg tror det er akkurat det som nevnes her, at det er stas å passe klærne. Anonymkode: 19ed2...6bc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Brandy Melville har et amerikansk preg på klærne sine, noe som har vært veldig trendy. Det er nok derfor jeg synes de har mye kult. I tillegg har de noen fine plagg i veldig god kvalitet, til en grei pris i forhold til kvalitet. Har aldri tenkt tanken engang at det er for å vise at jeg passer inn i klærne. Ingen ser jo at klærne er fra Brandy Melville ettersom det ikke er plagg som har noen form for synlig logo. Jeg er ikke så høy, og er nok bare glad for at det finnes merker jeg ikke "svømmer" i! Så det dere skriver her stemmer nok ikke helt :) Anonymkode: a6fa4...41a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 Det er meningsløst å klage over at de bare har små klær i alle fall. Skal jeg klage over at Zizzi bare har store klær? Alle butikker er ikke for alle. Forskjellige størrelser, prisnivåer, stiler etc. finnes i forskjellige butikker. Anonymkode: 3a2c1...792 1
Djungelvrål Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 12-14 år gamle jenter er ofte spede og slanke så det er ikke rart om de har lyst på klær som kler kroppsformen deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå