Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo som også er min kollega, av en eller annen grunn (aner ikke) så liker hun meg ikke. Hun er ekkel, prøver å herse med meg, smisker enormt med de andre på jobben, men overser meg. 
i går var jeg litt uheldig.. jeg skulle sprite bordet før vask.. da sprutet det et par dråper sprit på maten hennes. Jeg beklaget meg og var lei for det. Hun satt bare å holdt for øynene med hodet ned mot bordet..hun er ferdig på jobb..  i det hun går sier de andre hadet til henne.. hun: jeg må gå å kaste maten min. 

Hva er det som feiler folk?? Hadde det vært en annen kollega som hadde vært uheldig hadde hun vare ledd. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne.. jeg blir så fortvilt og lei meg at jeg har lyst å sykmelde meg en periode.. mye annet i livet mitt nå som gjør at jeg er på felgen. 

Anonymkode: 7e7d2...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er mye annet som går på tverke for tiden, sikker på at du ikke overreagerer på akkurat denne situasjonen? Hvis dette er den eneste konkrete episoden med åpenbar «rar» oppførsel. For jeg tenker, prøvde hun å være morsom kanskje? 

Hvis ikke, kjedelig at det skal være sånn. Hva kan du selv gjøre med situasjonen tror du?

Skrevet
1 minutt siden, Mazarini skrev:

Hvis det er mye annet som går på tverke for tiden, sikker på at du ikke overreagerer på akkurat denne situasjonen? Hvis dette er den eneste konkrete episoden med åpenbar «rar» oppførsel. For jeg tenker, prøvde hun å være morsom kanskje? 

Hvis ikke, kjedelig at det skal være sånn. Hva kan du selv gjøre med situasjonen tror du?

Hun prøvde ikke å være morsom. Hun er ofte ekkel. Det jeg kan gjøre med dette er å ta det opp med henne og spør hva som er problemet? Det vil garantert føre til at hun går i forsvar og det blir muggent.. eller jeg kan overse henne. Være profesjonell som sagt, men ikke ta det innover meg. Holde meg mest mulig unna henne, og ikke bruke energi på henne. Lettere sagt enn gjort, men det er en treningssak. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er ubehagelig for deg.
Jeg hadde ikke konfontrert henne med det. Hun virker giftig. Det kan bli konflikt opptrappende. Da heller en sak for HR/leder.

Men hva jeg ellers først ville prøvd, er å "kvele henne med kjærlighet". Være veldig snill og høflig med henne. Selv om hun er råtten. Bare pøse på med velvilje og fine ord. Er vanskelig å være råtten mot noen som er snille mot en. Om det ikke hjelper, ville jeg også ha ignorert henne. Bare ledd vekk hennes bemerkninger. Raket ryggen og fokusert på annet. 

Skrevet
1 time siden, Meg.no skrev:

Dette er ubehagelig for deg.
Jeg hadde ikke konfontrert henne med det. Hun virker giftig. Det kan bli konflikt opptrappende. Da heller en sak for HR/leder.

Men hva jeg ellers først ville prøvd, er å "kvele henne med kjærlighet". Være veldig snill og høflig med henne. Selv om hun er råtten. Bare pøse på med velvilje og fine ord. Er vanskelig å være råtten mot noen som er snille mot en. Om det ikke hjelper, ville jeg også ha ignorert henne. Bare ledd vekk hennes bemerkninger. Raket ryggen og fokusert på annet. 

Hun er veldig giftig.. har prøvd å skryte av henne, rose henne, støtte henne når hun har slitt osv. men det er ikke nok. Så nå har jeg kommet dit at jeg bare er profesjonell og hyggelig, men engasjerer meg ikke i henne. Et svakt punkt på meg er at jeg er nærtagen, så jeg blir fryktelig lei meg selv om jeg ikke viser det. 
hun er på mange måter umoden. Skjønner ikke sosiale koder, og higer etter å vise seg fram og smiske med andre og få alle til å like henne. 
men av en eller annen grunn har hun ingen venninner.. hun omgås folk og snakker med alle, men ingen nære venner. 
jeg vil ikke ned på hennes nivå, selv om det frister å slå tilbake, men jeg skal ikke dit. 

Skrevet

Jeg ville ha tatt igjen. Ikke latt meg bli herset med. Se henne rett i øynene og spør hva hun har imot deg.

Enkelte fortsetter bare hvis de ikke møter motstand, så å gå og smiske med henne tror jeg ikke virker. Si høyt så alle hører det neste gang, at du ikke finner deg i oppførselen hennes, og hvis hun fortsetter, vil du ta det videre med sjefen. Du har det allerede såpass utrivelig på jobb på grunn av dette, at du ikke har noe å tape på å konfrontere. Du kan også snakke med de andre kollegene dine, slik at de stiller seg bak deg om du må ta opp problemet på høyere hold. En sykmelding vil kun føre til at du går og gruer deg til å begynne igjen, og hun vil være likedan når du er tilbake.

Anonymkode: 25c48...307

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...