AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Vi planlegger bryllup og har fått et pristilbud fra et lokale der vi gjerne ønsker å ha festen. Vi skal gifte oss på et lite sted, så det er ikke så mange alternativer (typ gymsal, grendahus). Lokalet vi ønsker er et festlokale hvor de som jobber der, også lager maten, så dette spørsmålet gjelder ikke for dere som leier lokale der dere ordner maten selv. Vi tar med kaker selv, likevel skal dette lokalet ha 100 kr per person for kaker og kaffe, siden de må gjøre om på bordene mellom middag og servering av kaker. Så prisen er for borddekking og kaffe, og konjakk o.l. kommer utenom. Med 70 gjester blir dette 7000 kr. Er ikke dette veldig dyrt? Jeg forstår at lokalet selvsagt må tjene penger og at det er en del jobb å dekke på på nytt, men jeg synes dette var i overkant. Det kan nevnes at det i tillegg til pris for mat, drikke og alkohol også koster 10.000 bare å leie lokalet. Jeg vurderer å prøve å prute på denne kaffe-prisen, men usikker om jeg kommer noen vei. Noen andre som har blitt overrasket over kostnader ved leie av lokaler med servering? Er det vanlig å ta en sånn pris for å dekke på til kaffe? Anonymkode: 85649...be4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Herre jesus, haha, det var jo blodpris. Jeg hadde ikke betalt det. Anonymkode: 3dcdd...11e 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Det var dyrt! Jeg ville heller leid lokale og leid inn venner/ungdommer til å servere, rydde og fikse ting. Har selv hjulpet i venners familieselskaper og bryllup mot å få være med på festen på kvelden og det er både hyggelig og morsomt. Anonymkode: 1b1ad...b1a 4
Pappi Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi planlegger bryllup og har fått et pristilbud fra et lokale der vi gjerne ønsker å ha festen. Vi skal gifte oss på et lite sted, så det er ikke så mange alternativer (typ gymsal, grendahus). Lokalet vi ønsker er et festlokale hvor de som jobber der, også lager maten, så dette spørsmålet gjelder ikke for dere som leier lokale der dere ordner maten selv. Vi tar med kaker selv, likevel skal dette lokalet ha 100 kr per person for kaker og kaffe, siden de må gjøre om på bordene mellom middag og servering av kaker. Så prisen er for borddekking og kaffe, og konjakk o.l. kommer utenom. Med 70 gjester blir dette 7000 kr. Er ikke dette veldig dyrt? Jeg forstår at lokalet selvsagt må tjene penger og at det er en del jobb å dekke på på nytt, men jeg synes dette var i overkant. Det kan nevnes at det i tillegg til pris for mat, drikke og alkohol også koster 10.000 bare å leie lokalet. Jeg vurderer å prøve å prute på denne kaffe-prisen, men usikker om jeg kommer noen vei. Noen andre som har blitt overrasket over kostnader ved leie av lokaler med servering? Er det vanlig å ta en sånn pris for å dekke på til kaffe? Anonymkode: 85649...be4 Det er jo ikke viktig for dere hva de tar betalt for. Det er totalen som betyr noe og det er også den du burde prute på. Ikke noe flaut ved det, bare si at når du regner sammen så blir totalen litt i stiveste laget og spør om det er noe de kan gå ned på eller om det er noe dere kan gjøre selv for å få ned prisen. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 Gjør en ringerunde og se hva slags tilbud du kan f.eks. få fra en vgs linje som kan gjøre disse oppgavene. Vil du være litt kynisk så kan du ringe tilbake til de som egentlig skulle utføre dette og si du har fått pris på X fra noen andre. Men personlig hadde jeg nok gått for ungdommen. Anonymkode: 7e02f...2f6
Leo Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 Jeg tenker at de vil kompensere for tapet ved at dere ordner med kaker selv. Selve kakene ville sannsynligvis ikke ha kostet dem så alt for ekstra siden de allerede har folk på jobb som lager mat, serverer og da altså legger alt til rette for at det kan serveres kaker. Uansett er det jo totalsummen som teller og den kan du jo prøve å prute på hvis du ønsker det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 Takk for mange svar allerede Godt at det er flere enn meg som synes dette var dyrt. Vanskelig å vite hva som er vanlig når man ikke har leid sånne festlokaler før. Dessverre er det få alternativer i nærheten, men vi vurderer å se etter lokaler litt lenger unna for å sammenligne. Samtidig synes vi det er utrolig praktisk å ha alt ordnet for oss, altså at vi slipper å ordne med catering, servitører, osv. selv. 9 minutter siden, Pappi skrev: Det er jo ikke viktig for dere hva de tar betalt for. Det er totalen som betyr noe og det er også den du burde prute på. Ikke noe flaut ved det, bare si at når du regner sammen så blir totalen litt i stiveste laget og spør om det er noe de kan gå ned på eller om det er noe dere kan gjøre selv for å få ned prisen. Godt poeng! Det har jo også noe å si når det er fastpris pr kuvert om det er 30 gjester eller 70, så kanskje vi kan få ned prisen litt ved å bruke det som et argument. Anonymkode: 85649...be4
Leo Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør en ringerunde og se hva slags tilbud du kan f.eks. få fra en vgs linje som kan gjøre disse oppgavene. Vil du være litt kynisk så kan du ringe tilbake til de som egentlig skulle utføre dette og si du har fått pris på X fra noen andre. Men personlig hadde jeg nok gått for ungdommen. Anonymkode: 7e02f...2f6 Så vidt jeg forstår er dette et sted som har egne ansatte på jobb og da blir det vel litt merkelig å skulle bytte ut disse med gratishjelp under deler av selskapet. Jeg vil ikke tro at de godtar det heller. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør en ringerunde og se hva slags tilbud du kan f.eks. få fra en vgs linje som kan gjøre disse oppgavene. Vil du være litt kynisk så kan du ringe tilbake til de som egentlig skulle utføre dette og si du har fått pris på X fra noen andre. Men personlig hadde jeg nok gått for ungdommen. Anonymkode: 7e02f...2f6 1 minutt siden, Leo skrev: Så vidt jeg forstår er dette et sted som har egne ansatte på jobb og da blir det vel litt merkelig å skulle bytte ut disse med gratishjelp under deler av selskapet. Jeg vil ikke tro at de godtar det heller. Ja, helt riktig. De har egne ansatte, så å leie inn egne folk er ikke et alternativ. Anonymkode: 85649...be4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 Regner at det blir lenge før du kan ha bryllupsfest med 70 stk, så invitere mindre, betal mindre per pers. Anonymkode: 5396e...72f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 På 7.11.2020 den 16.56, AnonymBruker skrev: Takk for mange svar allerede Godt at det er flere enn meg som synes dette var dyrt. Vanskelig å vite hva som er vanlig når man ikke har leid sånne festlokaler før. Dessverre er det få alternativer i nærheten, men vi vurderer å se etter lokaler litt lenger unna for å sammenligne. Samtidig synes vi det er utrolig praktisk å ha alt ordnet for oss, altså at vi slipper å ordne med catering, servitører, osv. selv. Vi hadde bryllupet på et sted som ordnet alt, og det anbefales virkelig! Super deilig å slippe å tenke på slikt og la de "proffe" ordne opp. Jeg synes også kakeserveringen virket dyr, jeg kan ikke huske at der kostet så mye da jeg sjekket litt rundt vårt, lurer på om det typisk lå på halve prisen (men her kan jeg huske feil!). Men som andre sier, det er jo totalprisen som avgjør. Der vi hadde så betalte vi en pris per pers, alt inkludert (med unntak av sprit). De tilbød uansett ikke kake, så det fikset vi selv, men de dekket så klart på, ordnet kaffe & avec og ryddet igjen. Anonymkode: e9263...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå