Gå til innhold

Når blir neste lockdown? Siden dette er den nye normalen. Rinse repeat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi fortsette å stenge ned hver gang smittetallene går mye opp? 

Jeg bare lurer.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er tydeligvis det planen til regjeringen er.. De stenger jo ned ting som nesten ikke har smittetilfeller som utesteder og treningssentre!! Er jo helt patetisk. De aner ikke hva de skal gjøre så da bare stenger hva som helst, bare for å stenge og helt uten grunnlag. Hver gang man stenger, og deretter åpner igjen kommer smitten til å øke. 

• Liker 15
Skrevet

Blir ingen neste gang. Enten fungerer dette nå til vi får en vaksine, eller så må man prøve nye strategier. 

Hvis man synes det er vanskelig å få med folk på dette nå, så kan man bare tenke seg en tredje gang. 

• Liker 6
Skrevet

Spørsmålet er heller om de noengang vil åpne igjen. For regjeringen vet også at smitten kommer tilbake før eller senere om de gjør det.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Example skrev:

Blir ingen neste gang. Enten fungerer dette nå til vi får en vaksine, eller så må man prøve nye strategier. 

Hvis man synes det er vanskelig å få med folk på dette nå, så kan man bare tenke seg en tredje gang. 

Men regjeringen vet heller ikke når, eller i det hele tatt om, det kommer en effektiv vaksine. Det er en grunn til at vaksinene fortsatt er i testfase. Jeg ser for meg en situasjon der man får høre "bare et par måneder til så kommer vaksinen" og når den ikke kommer likevel, "bare et par måneder til". Og et par til. Og et par til. Og et par til.....

• Liker 6
Skrevet

Jeg tipper på neste mars... og da får vi sikkert høre at vi må bare holde ut litt til, fordi vaksinen kommer kanskje allerede i oktober 2021... osv osv

• Liker 11
Skrevet

Synes de skulle hatt full lockdown for lenge siden. Fire tøffe uker, og så kan vi leve videre med litt færre tiltak. Dessuten to ukers karantene direkte etter ankomst for alle som kommer inn i landet. Dette er bare seigpining. Alle vet at det ikke hjelper med mildest mulige tiltak, det er altfor mange som driter i retningslinjene. Det gir i alle fall ikke mening at jeg skal kunne pese/trene i et rom med nitten andre, eller sitte på restaurant med en stor gruppe, men ikke kunne ha flere enn ti samlet i eget hjem med god avstand. 

• Liker 12
Skrevet
51 minutter siden, Enda en tulling skrev:

Men regjeringen vet heller ikke når, eller i det hele tatt om, det kommer en effektiv vaksine. Det er en grunn til at vaksinene fortsatt er i testfase. Jeg ser for meg en situasjon der man får høre "bare et par måneder til så kommer vaksinen" og når den ikke kommer likevel, "bare et par måneder til". Og et par til. Og et par til. Og et par til.....

Ja. Derfor bør man kanskje ha et annet scenario i tankene også. Særlig om vaksinene vi tror blir godkjent de nærmeste månedene ikke blir det. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det blir portforbud og full lockdown i god tid før jul. Utpå nyåret "muterer viruset" og blir til den farligere, mer smittsomme varianten "covid-21". Da kommer en mye strengere lockdown, verdensøkonomien kollapser, og internering av "smittede" begynner i isolasjonsfasilitetene som er under oppføring nå. For å finansiere sine økende sosialutgifter, tar verdens regjeringer opp kriselån hos IMF. Til slutt klarer ikke regjeringene å betjene disse lånene, og da settes regjeringene under administrasjon av IMF. Nevnte organ tilbyr folk og regjeringer å slette all utestående gjeld, mot at storkapitalens "World Debt Reset Program" får eierskap over alle eiendommer og andre ressurser. Fra og med da utbetales det global borgerlønn til alle som villig lar seg teste hver fjortende dag, og lar seg vaksinere to ganger i året. Og som i tillegg sier fra seg eierskapet over bolig og annen eiendom de måtte ha. 

Endret av Psilocybe
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Psilocybe said:

Det blir portforbud og full lockdown i god tid før jul. Utpå nyåret "muterer viruset" og blir til den farligere, mer smittsomme varianten "covid-21". Da kommer en mye strengere lockdown, verdensøkonomien kollapser, og internering av "smittede" begynner i isolasjonsfasilitetene som er under oppføring nå. For å finansiere sine økende sosialutgifter, tar verdens regjeringer opp kriselån hos IMF. Til slutt klarer ikke regjeringene å betjene disse lånene, og da settes regjeringene under administrasjon av IMF. Nevnte organ tilbyr folk og regjeringer å slette all utestående gjeld, mot at storkapitalens "Debt Reset Program" får eierskap over alle eiendommer og andre ressurser. Fra og med da utbetales det global borgerlønn til alle som villig lar seg teste hver fjortende dag, og lar seg vaksinere to ganger i året. Og som i tillegg sier fra seg eierskapet over bolig og annen eiendom de måtte ha. 

Håper du ikke har rett, fordi dette høres veldig skremmende ut. Men samtidig får de da en haug med mennesker uten jobb, og det er vel aldri bra å ha mange mennesker med masse fritid? Det fører da til at folk begynner å tenke. Hva skal de oppnå med dette?

Skrevet
16 minutter siden, AfterTheRain skrev:

Håper du ikke har rett, fordi dette høres veldig skremmende ut. Men samtidig får de da en haug med mennesker uten jobb, og det er vel aldri bra å ha mange mennesker med masse fritid? Det fører da til at folk begynner å tenke. Hva skal de oppnå med dette?

De oppnår at det fremprovoseres en revolusjon. World Economic Forum sier eksplisitt at det er dette de prøver på. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en vaksine leverandør som sier vaksine kan komme i desember.. 

Skrevet
27 minutter siden, Psilocybe skrev:

Det blir portforbud og full lockdown i god tid før jul. Utpå nyåret "muterer viruset" og blir til den farligere, mer smittsomme varianten "covid-21". Da kommer en mye strengere lockdown, verdensøkonomien kollapser, og internering av "smittede" begynner i isolasjonsfasilitetene som er under oppføring nå. For å finansiere sine økende sosialutgifter, tar verdens regjeringer opp kriselån hos IMF. Til slutt klarer ikke regjeringene å betjene disse lånene, og da settes regjeringene under administrasjon av IMF. Nevnte organ tilbyr folk og regjeringer å slette all utestående gjeld, mot at storkapitalens "Debt Reset Program" får eierskap over alle eiendommer og andre ressurser. Fra og med da utbetales det global borgerlønn til alle som villig lar seg teste hver fjortende dag, og lar seg vaksinere to ganger i året. Og som i tillegg sier fra seg eierskapet over bolig og annen eiendom de måtte ha. 

Har du kilder på at disse isolasjonsfasilitetene eksisterer her i Europa/Norge?

Skrevet

Jeg synes egentlig borgerlønn i seg selv kan være bra i noen land, men isolasjonsfasilitetene og obligatorisk vaksine vil jeg helst ikke ha...

Skrevet
1 time siden, Lykkelia skrev:

Synes de skulle hatt full lockdown for lenge siden. Fire tøffe uker, og så kan vi leve videre med litt færre tiltak. Dessuten to ukers karantene direkte etter ankomst for alle som kommer inn i landet. Dette er bare seigpining. Alle vet at det ikke hjelper med mildest mulige tiltak, det er altfor mange som driter i retningslinjene. Det gir i alle fall ikke mening at jeg skal kunne pese/trene i et rom med nitten andre, eller sitte på restaurant med en stor gruppe, men ikke kunne ha flere enn ti samlet i eget hjem med god avstand. 

Det er allerede 10 dagers karantene etter innreise fra røde soner/land

Skrevet

Ja, dette er den nye normalen, og nei det kommer nok ikke til å bli åpnet igjen "før man får vaksine". Men det kommer ingen vaksine i år, ikke neste år, og heller ikke året etter. Det tar ca 10 år å utvikle en vaksine. Og det er ikke sikkert den kommer i det hele tatt. 

Dette er begynnelsen på slutten av den vestlige verden, og vi ser allerede tendenser til at limet i samfunnet begynner å løses opp. 

• Liker 3
Skrevet

jeg synes at vaksine forskere og leger jobber ikke hard nok!

det er skuffende...så mange forskere, uten prestasjon...

de bruker bare opp masse resurser, men hittil klarte ikke å vise noe som helst synlig resultat....

Skrevet

Bare 408 nye tilfeller idag, så går nedover.

Skrevet
6 minutter siden, iskremm skrev:

Bare 408 nye tilfeller idag, så går nedover.

Det vet vi ikke før til uken. Det er alltid etterslep av meldte tilfeller fra laboratoriene til MSIS i helgene. 

• Liker 4
Skrevet

Det er enda en del igjen av økonomien som kan knuses, så ikke se bort fra mer galskap fra plandemikerne.
De får nok en kriblende deilig følelse i kroppen hver gang de kan innføre noe som ender med lidelse eller problemer for den vanlige mann eller kvinne i gata.
Forstå det den som kan.

• Liker 2
  • Opprett ny...