Gå til innhold

Hvorfor sluttet du å feire jul? Jeg slutte pga gavepresset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stoppet det pga gavene som familien forventet at jeg skulle kjøpe, da ser man jo hva det egentlig handler. Andre skal bestemme hva som skal kjøpes, blir sure om de ikke får det på lista. Jula handler bare om å kjøpe ting. Foreslår at vi kutter gaver til de voksne og kun til barna under 15år, men det godtok de heller ikke.

Så da dropper jeg hele greiene :) Deilig å slippe hele maset med jula.

Hva med dere andre som står over jula?

Anonymkode: cc3b2...fd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke at alt skal være så sinnsykt perfekt at det får alle til å gå med skuldrene opp etter ørene og bjeffe på hverandre når noen sier eller gjør noe feil. Vanligvis er vi en meget rolig, avslappet og morsom familie men jeg tror alle har så forventinger om at ting skal være sånn og sånn at når noe avviker så blir det sykt dårlig stemning. Jeg blir utrolig påvirket av den dårlige stemningen og velger heller å melde meg ut. Ses første juledag, da er alle mer avslappet og i bedre humør!

Anonymkode: a4ac8...466

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke at alt skal være så sinnsykt perfekt at det får alle til å gå med skuldrene opp etter ørene og bjeffe på hverandre når noen sier eller gjør noe feil. Vanligvis er vi en meget rolig, avslappet og morsom familie men jeg tror alle har så forventinger om at ting skal være sånn og sånn at når noe avviker så blir det sykt dårlig stemning. Jeg blir utrolig påvirket av den dårlige stemningen og velger heller å melde meg ut. Ses første juledag, da er alle mer avslappet og i bedre humør!

Anonymkode: a4ac8...466

Ja, da er det store presset over. Helt utrolig hvor mye greier mange gjør ut av julen.

Anonymkode: cc3b2...fd3

Skrevet

Taklet ikke at det skulle være barnas jul. Gaver tidlig på dagen på grunn at de var utålmodige, skriking, hyling. Julemiddag i lunsjtider, med wienerpølser og posepotetstappe i blandet, null bordskikk. Hver gang man forsøkte å føre en voksen samtale, og en av de små ville noe, så var det "hva sa du lille venn...?"  Ikke fyr i peisen eller stearinlys, da det kunne være farlig. Gaveåpning der alt ble revet opp så raskt som mulig, ikke noe takk, eller verdsettelse av hva de fikk. Når de var ferdige lå alt i en haug, og de var igjen plassert foran en skjerm, med alt for høy lyd. 

Feirer fortsatt jul, men ikke sammen med noen som har barn. 

Anonymkode: 383ef...818

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...