Gå til innhold

Barn med én og én rød prikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, vi har spurt legen, men siden barnet var forkjølet så fikk hun ikke bli med på legetime, han så kun bilde, og sa det var pga at hun var syk.. 

Men nå har det altså kommet en ny prikk. For to uker siden fikk datteren min en kviselignende prikk på kinnet. Bare uten den hvite i midten. Den var der i to dager, før den forsvant, og det kom en ny på det andre kinnet, så forsvant den og det kom en ny på det første kinnet, og nå igjen en under haken. De ser like ut, ser ut som en liten kvise, men ca 0,5 cm i diameter og rød. Blir ikke noe sår eller noe. Ingen andre steder på kroppen. 

Da hun fikk den første prikken, fikk hun feber senere på kvelden som varte i to dager av og på, før hun ble forkjølet. Nå bare hoster hun. 

Som sagt, legen sa det ikke var farlig, men han har jo ikke sett det på ekte og har jo ikke tatt noe prøver eller noe.. 

Har noen erfaring med lignende? Burde gi ta kontakt igjen? 

Anonymkode: 5a636...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være vannkopper. Det er ikke alltid så mye utslett forbundet med det. Søsteren min fikk bare en prikk.

Anonymkode: d17a7...e46

• Liker 1
Skrevet

Mitt barn får slike prikker innimellom, og det er ikke fordi hun til stadighet har vannkopper, for å si det sånn.

Tenker bare at det er varmeutslett eller noe.

Anonymkode: a2d81...c68

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være vannkopper. Det er ikke alltid så mye utslett forbundet med det. Søsteren min fikk bare en prikk.

Anonymkode: d17a7...e46

Fikk hun med vannblemmer?  For dette er uten "vann" og de klør visst ikke 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn får slike prikker innimellom, og det er ikke fordi hun til stadighet har vannkopper, for å si det sånn.

Tenker bare at det er varmeutslett eller noe.

Anonymkode: a2d81...c68

Hun er ikke varm, men kan være bare tilfeldig, barn får jo prikker en gang i blandt 

Skrevet

Vi får alle noen prikker av og til vi ikke aner hva er.... Både mannen, jeg, 15-åringen og de voksne barna som har flyttet ut. Har aldri tenkt noe særlig mer over det...

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Tenker umiddelbart at det kan være en av (de ufarlige) barnesykdommene. Høres IKKE farlig ut. Forskjellige virus gir også ofte forskjellig typer utslett hos barn. Dette samsvarer jo godt med feber og forkjølelsen. Helt normalt! 

Skrevet
1 minutt siden, lillehavfruen skrev:

Hvor gammelt er barnet? Tenker umiddelbart at det kan være en av (de ufarlige) barnesykdommene. Høres IKKE farlig ut. Forskjellige virus gir også ofte forskjellig typer utslett hos barn. Dette samsvarer jo godt med feber og forkjølelsen. Helt normalt! 

Hun er 3,5.. Det kan være en av dem:) hadde egentlig vært greit å vite hvilken, for hun har vært symptomfri (utenom stemmen er litt forkjølet) i en uke nå, og har ikke tort å sende henne til bhg med prikkene.. 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 3,5.. Det kan være en av dem:) hadde egentlig vært greit å vite hvilken, for hun har vært symptomfri (utenom stemmen er litt forkjølet) i en uke nå, og har ikke tort å sende henne til bhg med prikkene.. 

https://nhi.no/symptomer/barn/utslett-og-feber-hos-barn-veiviser/ Kan lese litt her, å se om du finner noe :) Jeg tenker at så lenge legen ikke mistenkte vannkopper, meslinger ol., og dere ikke selv har fått disse prikkene, så er det greit å sende i bhg. Ville evt. hørt med bhg om det er noen andre barn som har vært hjemme med lignende symptomer. 

Og er du fortsatt ikke beroliget så ville jeg bedt om en ny samtale med legen :)

Endret av lillehavfruen
Skrevet
5 minutter siden, lillehavfruen skrev:

https://nhi.no/symptomer/barn/utslett-og-feber-hos-barn-veiviser/ Kan lese litt her, å se om du finner noe :) Jeg tenker at så lenge legen ikke mistenkte vannkopper, meslinger ol., og dere ikke selv har fått disse prikkene, så er det greit å sende i bhg. Ville evt. hørt med bhg om det er noen andre barn som har vært hjemme med lignende symptomer. 

Og er du fortsatt ikke beroliget så ville jeg bedt om en ny samtale med legen :)

Tusen takk for tips, det er ingen andre som har fått prikker, og heller ingen i familien som vi omgås mye med, skal ta å høre med barnehagen, og om det ikke forsvinner så blir det nok en ny time hos legen 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...