AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #21 Del Skrevet 8. november 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er frekt når telefonselgere ringer og skal tvinge inn fornavnet mitt i hver eneste setning for å prøve å tvinge fram en eller annen connection. Anonymkode: 3d239...ce1 Godt det finnes mer oppegåendes folk enn dette her i verden. Fornavnet ditt er jo ikke anonymt, står i folkeregisteret, i arbeidskontakten, navneskiltet ditt, i klasselisten etc Tror ikke hensikten er å få frem en connection, men de blir lettere og mer personlig når de bruker navn enn å gjøre alt så upersonlig:) men det vet sikkert slike som deg lite om, du omgås sikkert lite ute i den store verden av muligheter og har lite forståelse for hva som er normalt i dagens samfunn🙃 Tipper du er en nokså lukket person, som får helt panikk når noen sier navnet ditt å begynner å tenke at dette ble gjort med bare negative hennsikter🙂 Våkne opp verden fungerer ikke slikt!!! Hvis en telefonselger ringer å spør "hei, hva tenker du om dette" blir en veldig tørr samtale enn "Hei kari, jeg ringte for å fortelle deg om dette gode tilbudet vi har fått inn... jeg ser at du har vurdert oss tidligere og derfor kan jeg gi deg et personlig tilbud". Fornavnet ditt er det folk skal gjennkjenne deg med, er jo ikke frekt at folk bruker det? Navnet ditt står oppført i maaaaaange offentlige dokumenter som absolutt alle her i norge har tilgang til, så det at noen bruker navnet ditt er frekt synes jeg er rart.... det er jo tross alt navnet ditt? Hadde vært frekt om han bruke stygge ord rettet mot deg eller noe lignende, men neida å bruke navnet din mor har gitt deg er tydeligvis frekt🤣 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: blir fortsatt feil å si at det er frekt... for det er IKKE frekt de gjør bare jobben sin, uten salg tjener de lite og null jobb Anonymkode: d9c29...36e Jaaaaaa, tror disse folka ikke helt vet hva å være frekk betyr🤦♀️ ble lagt ut en fin definisjon her tidligere: 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være frekk er på noen måter å være slem. Det som kjennetegner det å være frekk, er vel det at man sier eller gjør noe, som krenker eller setter en annen person i et dårlig lys, og angriper personligheten til en person. håper detta ga deg en litt bedre forståelse🙃 Anonymkode: 5059c...348 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #22 Del Skrevet 9. november 2020 Helt enig, TS. Når noen vil selge meg noe og bruker mitt fornavn, så virker det helt mot sin hensikt. Vi er IKKE dus. Anonymkode: 144dc...f7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. november 2020 #23 Del Skrevet 9. november 2020 Det er i alle fall irriterende, tenker spesielt på telefonselgere og sånt. Jeg får IKKE mer lyst til å kjøpe noe av at de kaller meg "Lise", for å si det sånn, heller tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #24 Del Skrevet 9. november 2020 2 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Det er i alle fall irriterende, tenker spesielt på telefonselgere og sånt. Jeg får IKKE mer lyst til å kjøpe noe av at de kaller meg "Lise", for å si det sånn, heller tvert i mot. Og spesielt siden du egentlig heter "Bernt"? Min mening om dette ligger i konteksten. Hva som er overkameratslig er avhengig av hvor nær relasjonen er. Det blir noe kunstig når en person som ikke kjenner deg, snakker til deg som om dere var bestiser. Og det er av og til veldig tilfeldig hva som oppleves som "feil". Jeg kan feks synes det bare er "søtt" når person A bruker mellomnavnet mitt, men når person B gjør det, føler jeg at han gjør det fordi han ikke har "giddet" å legge merke til at jeg ikke bruker det selv. Dette er helt irrasjonelt, og jeg er klar over det. Anonymkode: 857c4...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå