Gå til innhold

Kjæresten har begynt å bruke samme parfyme som exen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier vel det meste - og jeg hater det! Min kjæreste over flere år har nettopp kjøpt seg ny parfyme og sier han det har blitt hans nye favoritt. Det tok meg derfor et par dager før jeg turte å fortelle han at eksen brukte den samme og at jeg misliker lukten. Det virker ikke som om kjæresten min forstår da han fortsatt bruker den daglig og det nesten har blitt en liten konflikt mellom oss. Han mener jeg er urimelig, men er jeg egentlig det? Min ex mishandlet meg psykisk over flere år og å plutselig ha lukten av "han" i både sengeklær og hengende igjen i leiligheten etter kjæresten har dratt gjør meg gal. What to do? 

Anonymkode: 63ffa...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig, og synes det er svært dårlig av kjæresten din å ikke ta hensyn til dette når du har en traumatisk forhistorie som knyttes til denne parfymen. 

Min samboer ble en gang skikkelig syk og innlagt etter å ha spist forgiftede kamskjell, jeg kjøper selvsagt ikke kamskjell og tilbereder dem foran ham. Ikke at det kan sammenlignes med ditt traume, men bare for å illustrere hvor lite det koster å ta hensyn til sin kjære på visse ting. 

Er det flere ting han ikke vil gjøre for deg? Han høres ikke særlig snill ut...

Anonymkode: 18861...413

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes heller ikke du er urimelig. Skjedde også med oss en gang, mannen kjøpte en hårgele som eksen brukte. Kjente igjen lukten med en gang og den hårgeleen gikk i søpla, og han i dusjen for å få det av. Orket virkelig ikke å lukte det der, synes det var litt ukomfortabelt. Den ble ikke kjøpt igjen og han respekterte det selvfølgelig. Han vil vel heller ikke at jeg skal begynne å tenke på en annen når jeg lukter på han

• Liker 4
Skrevet

Enkelt å fikse.

Neste gang dere har sex sier du etterpå: "wow, det var ekstra deilig i dag, babe. Den parfymen din...lukter akkurat som eksen!"

• Liker 4
Skrevet

😱

Anonymkode: 4db17...ce7

Skrevet

Jeg skjønner at det er veldig ubehagelig for deg, og jeg forstår ikke at ikke kjæresten din forstår at det er ubehagelig for deg. Hvorfor vil han lukte som din eks, er meg også en gåte, når den lukta minner deg om han.

• Liker 2
Skrevet

Kjøp deg samme duft som mora hans bruker, eller bestemora! 

Anonymkode: 200fe...e5f

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i allverden VIL han bruke en parfyme som eksen din brukte?? Hadde min kjæreste fortalt meg at min nye lukt gjorde at han fikk minner om eksen hadde jeg kastet den uten å blunke... vil jo ikke at han skal tenke på noen andre enn meg når han lukter meg🙈🙈

Anonymkode: a0400...f97

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sier vel det meste - og jeg hater det! Min kjæreste over flere år har nettopp kjøpt seg ny parfyme og sier han det har blitt hans nye favoritt. Det tok meg derfor et par dager før jeg turte å fortelle han at eksen brukte den samme og at jeg misliker lukten. Det virker ikke som om kjæresten min forstår da han fortsatt bruker den daglig og det nesten har blitt en liten konflikt mellom oss. Han mener jeg er urimelig, men er jeg egentlig det? Min ex mishandlet meg psykisk over flere år og å plutselig ha lukten av "han" i både sengeklær og hengende igjen i leiligheten etter kjæresten har dratt gjør meg gal. What to do? 

Anonymkode: 63ffa...9e9

Urimelig er du IKKE. Er han som er en dust!

Lukt er viktig for mange og vi forbinder lukter med noe bra/dårlig. Har vi hatt hendelse i livet så kan vi kanskje ha glemt hendelsen, men man husker det årevis etterpå bare fordi en lukt kan ha trigget et minne long gone. 

Og det er vel ingen som ønsker ha en lukt rundt seg som minner om noe dårlig fra fortiden. 

Hadde dette skjedd her hjemme hadde typen kvitta seg med parfymen ASAP.

Liker kjæresten din at du tenker på x-en hver gang du kjenner parfymen? Spør han om det "Liker du at jeg tenker på x-en hver gang jeg kjenner den nye parfymen din? Jeg tenker ikke på deg ivertfall. Sikkelig turn off "

• Liker 3
Skrevet

Kan det være fordi han ville kødde med minnene dine og erstatte assosiasjonene til mest mulig av historien deres, for å prøve å overta den samme rollen og følelsene du hadde for den i den rollen?

Anonymkode: d0bb9...b9c

Skrevet

Uansett, hvis han har skadefryd i stedet for empati, så blir han glad når du har det ubehagelig/kjipt så alle instinktene hans sier at han bør fortsette med det.

Anonymkode: d0bb9...b9c

Skrevet

Helt feil av han å fortsette å bruke den parfymen. Synes det er rart at han ikke forstår det? Skjønner han at du har negative assosiasjoner til den lukten?

Mitt beste tips er å kjøpe klar flytende vaskemiddel med parfyme (den lulter ganske sterkt og lenge) og vasker klærne med det vaskemiddelet... Den lukten pluss parfymen må jo bli en annen lukt? 

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, har også en parfyme jeg ikke takler da en eks brukte den

Anonymkode: 20a99...e03

Skrevet

Lukter kan oppleves traumatisk, så jeg ville prøvd å snakke med kjærsten din en gang til. 

Forstår deg veldig godt...

Anonymkode: 162e7...004

Skrevet

Uff, hadde blitt lei meg. Har også blitt psykisk mishandlet av eksen, og hadde reagert likt. Lukt og minne henger mye sammen. Jeg hadde sagt at han må slutte å bruke den for din mentale helse. Kjæresten din skal støtte deg. 

Hadde jeg sagt det samme til min, vet jeg at den parfymeflaska hadde forlatt huset fort. Slik må det være 

Anonymkode: b5e62...9a9

Gjest FemaleFuryFancies
Skrevet (endret)

Slettet av bruker.

Endret av FemaleFuryFancies
Skrevet

Enkelt å fikse. Du kjøper en du liker og kaster den andre i søppelkassa utenfor. 

Med det sagt, så skjønner han ikke alvoret. Han hadde ikke fortsatt å bruke den hvis han hadde gjort det. Og hvis mot formodning han faktisk SKJØNNER hvor ille det må være for deg, så blir han tidsnok en ex han også. 

Anonymkode: 3ab97...5f5

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Han må jo være stein stokk dum, at han ikke skjønner at du hater det. Om han er så lite forståelsesfull, så er han nok ikke noe å samle på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...