Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver.....
Skrevet

Vi har prøvd i snart ett år. Da jeg var hos legen etter ca 8 mnd, sa hun at vi nok burde holde på i ett år, før jeg (vi) skulle komme innom henne og ta en sjekk/prat.

Mitt spørsmål er; når jeg nå drar til henne, er det mulig for meg å få en resept på noe hormonielt (mener å ha hørt det finnes piller som inneholder østrogen eller noe sånt som gjør at man blir mer fruktbar) - eller må man gjennom mange måneder med sjekker og slikt først?

Jeg føler vi begynner å få dårlig tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker på denne Pergotime-kuren, jeg - flere her inne som har brukt den og fått hjelp av den. Den skal visstnok fremme eggløsningen. Det er gynekolog som foreskriver den.

Men det er dette evinnelige året, da... Er legene virkelig så steile på dette året?

Skrevet

Jeg vil nok tro at dere skal ta noen prøver først - blodprøver altså (for deg), og kanskje sædprøve for mannen din.

Er jo liksom ingen vits i å begynne med hormonell behandling, dersom det viser seg at mannen din har svært nedsatt fruktbarhetsfunksjon, f.eks.

Men - det er heller ikke alle leger som tar tester først, men setter igang hormonbehandling ganske med en gang (selv om det langtifra er anbefalt)

Så - du får bare vente og se.

Jeg vil tippe det blir en mnd eller to med blodprøver (og ev andre prøver først), men en kan jo aldri være sikker

Skrevet

Jeg går ut fra at du har testet at du har eggløsning, enten ved å måle temperaturen over tid (litt komplisert synes jeg) eller med eggløsningstester. Det er kjempeviktig! For noen klaffer det når de begynner å ta eggløsningstester, da vet man at man treffer riktig. Og hvis man likevel ikke blir gravid, så er det en viktig opplysning i seg selv til legen.

Skrevet

Tviler på at du får Pergotime eller Puregon første gangen. Først må det tas noen blodprøver av deg og en sædprøve av mannen. Noen blilr også sendt til HSG røntgen og Lap. Ut fra disse resultatene kan det hende at du får et av de overnevnte preparatene.

Lykke til med prøver tiden , og håper legen er snill med dere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...