AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Er gresk salat mulig å gjøre om til hovedrett? Noen som har tips? Anonymkode: 797e6...be0
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Det gå bra, men tilsett for eksempel stekt kylling, pillede reker eller kikerter. Anonymkode: 54314...cda
Pappi Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Huff, ikke reker i en gresk salat.. Det føler jeg blir veldig feil. Kylling kan funke. Men den står egentlig god på egne ben, øk kvaliteten på ingrediensene. Og server med veldig godt brød + hjemmelagd tzatziki. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, Pappi skrev: Huff, ikke reker i en gresk salat.. Det føler jeg blir veldig feil. Kylling kan funke. Men den står egentlig god på egne ben, øk kvaliteten på ingrediensene. Og server med veldig godt brød + hjemmelagd tzatziki. Godt brød hørtes lurt ut! Focaccia kanskje, eller fransk baguett? Anonymkode: 797e6...be0 1
Pappi Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt brød hørtes lurt ut! Focaccia kanskje, eller fransk baguett? Anonymkode: 797e6...be0 Her kan du sikkert ta det du selv liker best. Jeg er veldig glad i lyse brød av typen steinbakt. Den typen som er veldig myk inni og har sprø og litt seig skorpe. Hvis du kjører med focaccia ville jeg ikke krydret for mye.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 17 minutter siden, Pappi skrev: Huff, ikke reker i en gresk salat.. Det føler jeg blir veldig feil. Kylling kan funke. Men den står egentlig god på egne ben, øk kvaliteten på ingrediensene. Og server med veldig godt brød + hjemmelagd tzatziki. Jeg er halvt gresk, og er vant til reker i den greske salaten. Fått det hos farmor mange ganger. Men smak og behag. Gresk salat med brød og eventuelt tzatziki er typisk mat som charterturistene bestiller når de er i Hellas. En greker hadde aldri spist bare det som hovedrett, og synes det er litt komisk når turistene spiser det som hovedrett. Anonymkode: 54314...cda 3
Pappi Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er halvt gresk, og er vant til reker i den greske salaten. Fått det hos farmor mange ganger. Men smak og behag. Gresk salat med brød og eventuelt tzatziki er typisk mat som charterturistene bestiller når de er i Hellas. En greker hadde aldri spist bare det som hovedrett, og synes det er litt komisk når turistene spiser det som hovedrett. Anonymkode: 54314...cda Ikke er jeg gresk og ikke har jeg vært mye i hellas på ferie, men jeg har smakt gresk salat med reker og jeg synes ikke det er spesielt godt. Jeg tolker det slik at trådstarter ønsker å servere gresk salat som hovedrett. Det som hadde vært virkelig komisk var om du var halvt gresk på morsiden Endret 7. november 2020 av Pappi
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 5 minutter siden, Pappi skrev: det som hadde vært virkelig komisk var om du var halvt gresk på morsiden Hvorfor det? Anonymkode: 54314...cda 1
Pappi Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Anonymkode: 54314...cda Nå prøver jeg bare å tilføre litt humor her altså, men hvis du var halvt gresk på morsiden så ville jo da farmoren din som har servert deg gresk salat med reker ikke vært gresk 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, Pappi skrev: Nå prøver jeg bare å tilføre litt humor her altså, men hvis du var halvt gresk på morsiden så ville jo da farmoren din som har servert deg gresk salat med reker ikke vært gresk Ja det var jo humor på høyt nivå. Sånn ellers: Kombinasjonen reker, feta, tomater og løk, dvs noen av de viktigste ingrediensene i gresk salat + reker er brukt i denne greske retten, og de smaker aldeles nydelig sammen for alle som ikke har prøvd: https://www.mygreekdish.com/recipe/shrimp-saganaki-recipe-with-feta-cheese/ Så at du "føler det blir veldig feil" bør ingen la seg begrense av - det stemmer nemlig ikke på noe vis. Anonymkode: 3d146...56f 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 Siden du spør, så nei, det er ikke mulig å gjøre gresk salat til hovedrett. I hvert fall ikke i Norge i november. Anonymkode: a23d2...150 2
Pappi Skrevet 7. november 2020 #12 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det var jo humor på høyt nivå. Sånn ellers: Kombinasjonen reker, feta, tomater og løk, dvs noen av de viktigste ingrediensene i gresk salat + reker er brukt i denne greske retten, og de smaker aldeles nydelig sammen for alle som ikke har prøvd: https://www.mygreekdish.com/recipe/shrimp-saganaki-recipe-with-feta-cheese/ Så at du "føler det blir veldig feil" bør ingen la seg begrense av - det stemmer nemlig ikke på noe vis. Anonymkode: 3d146...56f Må humor ha høyt nivå? 1
Slitenmamma Skrevet 7. november 2020 #13 Skrevet 7. november 2020 Som vegeterianer så hadde jeg fint spist gresk salat som hovedrett. Mye godt brød, og laget en olje/balsamico blanding for å dyppe brødet i. Evnt en salat med eks burgur i som metter litt mere. Kan ha akkurat de samme ingrediensene i som i gresk salat bare ikke så mye olje. Og evnt mynte i.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #14 Skrevet 7. november 2020 Jeg ville tilsatt marinerte kikerter eller hvite bønner. Bulgur var også et godt forslag. Anonymkode: da416...71b 1
Gjest TheCatLady Skrevet 7. november 2020 #15 Skrevet 7. november 2020 Jeg laget det for en stund siden og hadde da kylling oppi salaten og hadde også hummus til. Om man legger til en proteinkilde og annet som metter så kan man ha det til hovedrett uansett om det ikke er tradisjonelt å gjøre det i Hellas.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #16 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, TheCatLady skrev: Jeg laget det for en stund siden og hadde da kylling oppi salaten og hadde også hummus til. Om man legger til en proteinkilde og annet som metter så kan man ha det til hovedrett uansett om det ikke er tradisjonelt å gjøre det i Hellas. Ja, det er jo nettopp det jeg skriver i mitt første innlegg. Det er vanlig gresk salat (pluss brød og tzatziki) som ikke er tradisjonell hovedrett i Hellas. Men vil folk ha det, kjør på! Anonymkode: 54314...cda 1
Gjest O.G. Skrevet 7. november 2020 #17 Skrevet 7. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du spør, så nei, det er ikke mulig å gjøre gresk salat til hovedrett. I hvert fall ikke i Norge i november. Anonymkode: a23d2...150 Enig, heller ha det som tilbehør til kylling eller noe.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #18 Skrevet 7. november 2020 Legg til kylling og pasta og kall det "Gresk pastasalat med kylling". Eller dropp pasta og server brød ved siden av Anonymkode: 3b211...ce0
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #19 Skrevet 7. november 2020 Takk for alle tips! Det ble grillet kylling med gresk salat, tzatziki og hjemmelaget pitabrød. Veldig god og lett middag. Anonymkode: 797e6...be0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå