AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Har stripet håret mitt hjemme og blitt veldig lys. Ikke gult eller oransje, tilnærmet hvite striper, og mitt naturlige hår er blondt, ca en nier. Har lyst på en kald toner som ikke gjør håret grått, men kaldt og jevnt og lyst. Perlemor. Har du prøvd en du liker? Anonymkode: 0f410...e92
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, ella_b skrev: Har du prøvd den selv? Vil gjerne høre erfaringer og hvilket utgangspunkt dere hadde før dere farget. Anonymkode: 0f410...e92
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, Skilpadden skrev: Er glansvask det samme som toner? Glansvask, toner, glossing... Ja, det er det samme. Legger seg ytterst på hårstråene og vaskes gradvis ut. Anonymkode: 0f410...e92
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd den selv? Jeg har prøvd den, og synes håret mitt ble gult av den. Anbefaler en fargebalsam, for eksempel fra Maria Nila. Husker ikke hvilken jeg brukte nå, dessverre. Anonymkode: 91b8e...3b6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd den, og synes håret mitt ble gult av den. Anbefaler en fargebalsam, for eksempel fra Maria Nila. Husker ikke hvilken jeg brukte nå, dessverre. Anonymkode: 91b8e...3b6 Gult? Ja, hva var utgangspunktet ditt? Anonymkode: 0f410...e92
ella_b Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 (endret) 5 hours ago, AnonymBruker said: Har du prøvd den selv? Vil gjerne høre erfaringer og hvilket utgangspunkt dere hadde før dere farget. Anonymkode: 0f410...e92 Har brukt den konsekvent i 10 år. Litt vanskelig å si ang utgangspunkt ettersom jeg kun farger ettervekst nå, men jeg har i hvertfall naturlig mørkt hår. Bleker etterveksten til nesten hvit og toner over med Casting Creme Gloss i 1021 for å fjerne gulskjær. Også toner jeg hele håret ca. hver 4. mnd. Legger ved bilder. Hun som fikk gult hår må ha hatt for mørkt utgangspunkt. Toningen gir ikke gulskjær av seg selv, men den vil ikke klare å fjerne gulskjær fra bleket hår som ikke er lyst nok. Den er imidlertid ikke askeblond. Endret 7. november 2020 av ella_b 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 3 timer siden, ella_b skrev: Har brukt den konsekvent i 10 år. Litt vanskelig å si ang utgangspunkt ettersom jeg kun farger ettervekst nå, men jeg har i hvertfall naturlig mørkt hår. Bleker etterveksten til nesten hvit og toner over med Casting Creme Gloss i 1021 for å fjerne gulskjær. Også toner jeg hele håret ca. hver 4. mnd. Legger ved bilder. Hun som fikk gult hår må ha hatt for mørkt utgangspunkt. Toningen gir ikke gulskjær av seg selv, men den vil ikke klare å fjerne gulskjær fra bleket hår som ikke er lyst nok. Den er imidlertid ikke askeblond. Ser superfint ut på bildet Takk for at du deler. Jeg synes det ser kaldt og fint ut, hva mener du med at den ikke er askeblond? Og mener du at du bruker en annen toner enn denne hver fjerde måned? Ja, jeg håper hun hadde for mørkt hår fra før. Jeg er blond fra før, og har lyse blekede striper, så jeg er litt redd for om det vil bli veldig ujevnt. Kunne kanskje prøvd litt bakerst for å se hvordan det ble før jeg kjørte på med hele hodet... Anonymkode: 0f410...e92
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 Bruker lilla shampoo fra fudge. Anonymkode: 1e9f6...855
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker lilla shampoo fra fudge. Anonymkode: 1e9f6...855 TS her Jeg har brukt den i årevis, og liker den best av lillasjampoene, føler de andre er så så svake. Med Fudge gjør veldig fort at håret blir lilla! Særlig hvis det er bleket helt lyst. Jeg ser etter en toner og ikke en lillasjampo. Anonymkode: 0f410...e92 1
ella_b Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Ser superfint ut på bildet Takk for at du deler. Jeg synes det ser kaldt og fint ut, hva mener du med at den ikke er askeblond? Og mener du at du bruker en annen toner enn denne hver fjerde måned? Ja, jeg håper hun hadde for mørkt hår fra før. Jeg er blond fra før, og har lyse blekede striper, så jeg er litt redd for om det vil bli veldig ujevnt. Kunne kanskje prøvd litt bakerst for å se hvordan det ble før jeg kjørte på med hele hodet... Anonymkode: 0f410...e92 Tusen takk ☺️ Askeblond føler jeg blir enda litt kaldere, mitt hår er mer.. soft beige perlemor. Hvis det gir mening. Bildet får det til å se litt mørkere ut enn det egentlig er. Det finnes en lys askeblond versjon av samme toneren (farge 1010), har prøvd den og den er mye kaldere. Men jeg føler at 1021 gjør at håret ser lysere og mer levende ut. Jeg tar etterveksten ca hver 6. uke (bleking + toner) og toner hele håret hver 4. måned for å friske opp fargen 😁 Bruker ingen annen toner enn den jeg la ut bilde av, men kan ty til lillasjampo en sjelden gang. Hvis du legger ut bilde av hvordan håret ditt er nå, kan jeg prøve å spå sånn ca hvorvidt den kommer til å funke 👍
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 10 timer siden, ella_b skrev: Tusen takk ☺️ Askeblond føler jeg blir enda litt kaldere, mitt hår er mer.. soft beige perlemor. Hvis det gir mening. Bildet får det til å se litt mørkere ut enn det egentlig er. Det finnes en lys askeblond versjon av samme toneren (farge 1010), har prøvd den og den er mye kaldere. Men jeg føler at 1021 gjør at håret ser lysere og mer levende ut. Jeg tar etterveksten ca hver 6. uke (bleking + toner) og toner hele håret hver 4. måned for å friske opp fargen 😁 Bruker ingen annen toner enn den jeg la ut bilde av, men kan ty til lillasjampo en sjelden gang. Hvis du legger ut bilde av hvordan håret ditt er nå, kan jeg prøve å spå sånn ca hvorvidt den kommer til å funke 👍 Her ser du sånn ca hvordan det er nå. Vil helst ha det så kaldt som mulig uten at det blir grått eller lilla. Leste anmeldelser av den du anbefalte, og folk skrev at den lysnet. Det vil jeg egentlig ikke, vil mer samle håret hvis du skjønner og gjøre det kjøligere. Vil ikke ha noen bleking. Anonymkode: 2cab6...adb 1
ella_b Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Her ser du sånn ca hvordan det er nå. Vil helst ha det så kaldt som mulig uten at det blir grått eller lilla. Leste anmeldelser av den du anbefalte, og folk skrev at den lysnet. Det vil jeg egentlig ikke, vil mer samle håret hvis du skjønner og gjøre det kjøligere. Vil ikke ha noen bleking. Anonymkode: 2cab6...adb Den kommer ikke til å bleke det lysere, toning bleker ikke, men håret kan fremstå som litt lysere når man fjerner gulskjær. Men vet ikke om den vil gjøre det så kaldt som du vil ha det, utgangspunktet ditt er mørkere enn mitt. Jeg tror nesten håret ditt kan være bittelitt for mørkt for 1020. Farge 910 i samme serie tror jeg kanskje hadde passet bedre 😁 Grå- og lillaskjær er heldigvis superlett å fjerne om det skulle skje. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 På 8.11.2020 den 13.54, ella_b skrev: Den kommer ikke til å bleke det lysere, toning bleker ikke, men håret kan fremstå som litt lysere når man fjerner gulskjær. Men vet ikke om den vil gjøre det så kaldt som du vil ha det, utgangspunktet ditt er mørkere enn mitt. Jeg tror nesten håret ditt kan være bittelitt for mørkt for 1020. Farge 910 i samme serie tror jeg kanskje hadde passet bedre 😁 Grå- og lillaskjær er heldigvis superlett å fjerne om det skulle skje. Takk for svar Jeg brukte den fra Wella color touch for noen mnd siden i 9.1, ble kald og fin, men mistet da de helt lyse stripene, som jeg jo har plaget hårets helse for å få til hehe. Ble akkurat litt for mørk. Og synes også den forsvant fort i vask. Det er for øvrig denne jeg alltid får hos frisøren som de tar 700 for å ta i håret, og den kan kjøpes på nettet for under 200. Bare et tips hvis noen vil ha den Håper jeg kan finne en annen toner! Anonymkode: 0f410...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå