Gjest Nala79 Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 (endret) For meg, er all splittelsen som skjer det verste. All forakt, hat, utskjelling og peke-finger mentalitet. Det er klaging uansett hvilken vei det tar. Alle skuler rundt seg for å finne noen å legge skylden på .. "det må være de jeg så her om dagen som gikk nær hverandre opp til 6-7 stykk!" Det må være fordi de ikke slutter å klemme. Det må være ungdommen.. De hører jo aldri... det må være polakkene! Det må være ****** ( fyll inn selv) Min mening er at dette er hva de ønsker!!! Og vi mennesker biter på.. Enten har de ikke strenge nok regler eller så har de FOR strenge. Kan man ikke bare passe på at en selv gjør det en ønsker å gjøre og heller SAMLE Norge?( mentalt) Ikke peke finger? Ikke svartmale? Og kan man ikke tenke selv? Sosial distansering er over tid tortur bokstavelig talt.. De fleste hører inn under " flokkdyr ". ( Som tilskrives menneskets natur, blir det sagt) Innskrenkning av folks frihet vil ikke forsvinne med det første. Men hadde man stått mer samlet så hadde man kanskje hatt litt mer "makt" her også? Selv om alle er forskjellige og har forskjellige meninger kan man vel stå samlet som land? Vel, det er jo såklart bare en drøm, det at mennesker skulle bli samlet. Kall meg gjerne naiv som kan håpe på noe sånt. Regner med de på toppen får gjøre som de vil uansett. Vi her i Norge er nok raske med å peke men vi gjør ikke så mye mer. Bjeffer mer enn vi biter. Trist egentlig.. Endret 7. november 2020 av Nala79
Jensine Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Hvem "de"? Det er helt greit for meg at folk har forskjellig sans for og oppfatning av risiko, og jeg mener ikke at de som er reddest automatisk skal ha mest å si. Men 1) de som ikke skjønner at andre ønsker å beskytte seg selv når de oppfordrer om avstand osv, - de som bruker samme opprørste tenåringstonen som om det er snakk om å bli tvunget til å ha på sykkelhjelm og 2) de som kommer med konspirasjonsteorier og kaller alle som er for reglene for manipulerte sauer - de to gruppene må jeg innrømme er veldig irriterende. Ikke at jeg har så mange opphetede debatter med dem av den grunn 5
Gjest Nala79 Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, Jensine skrev: Hvem "de"? Det er helt greit for meg at folk har forskjellig sans for og oppfatning av risiko, og jeg mener ikke at de som er reddest automatisk skal ha mest å si. Men 1) de som ikke skjønner at andre ønsker å beskytte seg selv når de oppfordrer om avstand osv, - de som bruker samme opprørste tenåringstonen som om det er snakk om å bli tvunget til å ha på sykkelhjelm og 2) de som kommer med konspirasjonsteorier og kaller alle som er for reglene for manipulerte sauer - de to gruppene må jeg innrømme er veldig irriterende. Ikke at jeg har så mange opphetede debatter med dem av den grunn Jeg skjønner hva du mener. Tror også at alle disse opphetede debattene er hva som skaper mye av spliden. Noen roper høyt hvis de ser noe vi "ikke har lov til".. Jeg mener.. jeg leste nettopp en annen tråd her inne ang de eldre og at de ikke bar maske... Hva om de har hatt Korona da? Og er nå immune? Så hører man faktisk flere nevne i andre land at man kan bli smittet på nytt, kan noen si.. Men altså.. tenk litt på den... dersom det skjer.. at man blir smittet på nytt og en ikke kan bli immune for noen tid.. da vil jo vaksine være totalt bortkastet også! Blir bare så trist av all leven og stygge kommentarer.
Jensine Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, Nala79 skrev: Jeg skjønner hva du mener. Tror også at alle disse opphetede debattene er hva som skaper mye av spliden. Noen roper høyt hvis de ser noe vi "ikke har lov til".. Jeg mener.. jeg leste nettopp en annen tråd her inne ang de eldre og at de ikke bar maske... Hva om de har hatt Korona da? Og er nå immune? Så hører man faktisk flere nevne i andre land at man kan bli smittet på nytt, kan noen si.. Men altså.. tenk litt på den... dersom det skjer.. at man blir smittet på nytt og en ikke kan bli immune for noen tid.. da vil jo vaksine være totalt bortkastet også! Blir bare så trist av all leven og stygge kommentarer. At man kan bli smittet flere ganger betyr ikke automatisk at vi ikke kan få en fungerende vaksine. Mulig vi bare må ha påfyll med jevne mellomrom. 1
Gjest Nala79 Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, Jensine skrev: At man kan bli smittet flere ganger betyr ikke automatisk at vi ikke kan få en fungerende vaksine. Mulig vi bare må ha påfyll med jevne mellomrom. Vaksine hver andre måned...?
Gjest Nala79 Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, Jensine skrev: At man kan bli smittet flere ganger betyr ikke automatisk at vi ikke kan få en fungerende vaksine. Mulig vi bare må ha påfyll med jevne mellomrom. Eller hver 4-5 måned da.. som visstnok er skrevet...
Jensine Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, Nala79 skrev: Vaksine hver andre måned...? Jeg vet ikke. Jeg tror de som jobber med vaksinene vet vel så mye som du og jeg om koronaviruset, og ikke ville brukt penger på prosjektet hvis det var håpløst.
Gjest Nala79 Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, Jensine skrev: Jeg vet ikke. Jeg tror de som jobber med vaksinene vet vel så mye som du og jeg om koronaviruset, og ikke ville brukt penger på prosjektet hvis det var håpløst. Nåja.. Kan det tenkes at de vet de vil få tilbake hva de bruker i mangfold..? Jeg mener.. for meg selv personlig ville jeg glatt ha brukt litt penger om jeg var overbevist om at mitt produkt ville selge mye.. er det ikke det alle gjør..? Koster jo penger alt.. alle bransjer gjør det. Bruker penger de TROR de vil få igjen. Så den hadde jeg ikke tatt som en god grunn. Men det er igjen bare meg.
Mr.Bombastiq Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 reglene er ikke for strenge. smitten i samfunnet er beviset på det. 3
Jensine Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, Nala79 skrev: Nåja.. Kan det tenkes at de vet de vil få tilbake hva de bruker i mangfold..? Jeg mener.. for meg selv personlig ville jeg glatt ha brukt litt penger om jeg var overbevist om at mitt produkt ville selge mye.. er det ikke det alle gjør..? Koster jo penger alt.. alle bransjer gjør det. Bruker penger de TROR de vil få igjen. Så den hadde jeg ikke tatt som en god grunn. Men det er igjen bare meg. Ja, det er sikkert mulig å tenke, jeg stoler nok litt mer på at forskjellige myndigheter ikke kommer til å kjøpe vaksine som ikke virker.
Gjest Optimo Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 (endret) Det verste med korona er at vi har tiltak i hele samfunnet for å begrenset smitte. Det gjør at antallet som blir alvorlig syke sannsynligvis begrenses massivt, og da popper det opp mennesker som bare "tiltakene er fullstendige overdrevet, det er jo nesten ingen som blir syke eller dør jooooo!!" Man kan ikke vinne. Folk klager uansett. Endret 7. november 2020 av Guile
Hatsumomo Skrevet 7. november 2020 #12 Skrevet 7. november 2020 Det verste med korona er alle konspirasjonsteoriene. Folk som bare får selektive "nyheter" fra Facebook og som tror alt over en lav sko. De folkene skremmer meg mer enn korona gjør. Blir det mange nok av disse menneskene så ser man hva som skjer (USA er et godt eksempel i så måte) og det begynner å bli endel av dem her i Norge også. 5
AfterTheRain Skrevet 7. november 2020 #13 Skrevet 7. november 2020 Det verste med korona er at ALLE bare taper på denne situasjonen. De som dør, de som mister en bestemor eller bestefar, de som er ensomme, de som blir permittert, de som går konkurs, de som ikke får gjort aktivitetene de liker, de som har helseangst, de som ikke kan reise til familien, de som har problemer fra før og får enda flere problemer nå. Er det noen som vinner noe her? 2
Gjest Optimo Skrevet 7. november 2020 #14 Skrevet 7. november 2020 48 minutter siden, AfterTheRain skrev: Er det noen som vinner noe her? Tja, produsentene av munnbind har gode dager...?
Anbefalte innlegg