Gå til innhold

Sette inn badekar på vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vaskerom, ikke av den peneste sorten, men med toalett, utslagsvask vaskemaskin, benk og varmtvannsbereder. Det er fliser på gulv, og sluk i gulvet ved varmtvannsbereder.

Egentlig har jeg lyst til å renovere hele rommet, og gjøre til bad, men det vil ikke lønne seg mtp prisstigning og at vi planlegger å flytte om 3-4 år.

Hvis vi ommøblerer litt, flytter en vegghylle og stabler vaskemaskin og tørketrommel i tårn så får vi plass til badekar, som vi sårt trenger med to små barn. Hovedbadet vårt er knøttlite...

Er det mulig å sette inn et badekar i et sånn type rom? Vaskemaskin vil stå mellom badekaret og sluket i gulvet, så her blir det litt avstand...

Hva tror dere?

Anonymkode: 55d7f...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det godkjent våtrom så er det ikke noe problem

Anonymkode: f9278...7df

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det godkjent våtrom så er det ikke noe problem

Anonymkode: f9278...7df

Hvordan finner jeg ut om det er godkjent våtrom?

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner jeg ut om det er godkjent våtrom?

Les tilstandsrapport fra dere kjøpte stedet?

Anonymkode: 5f725...f4f

Skrevet

Trenger ikke å vare godkjent våtrom for å ha badekar inne. 

Alt skal vare godkjent i dag liksom ,bare tull.

Er det plass og går det så gjør det. Ikke noe mer en det.

Og når dere skal selge fjern badekar og ferdig.

Anonymkode: a952e...d6f

Skrevet

Legger til at avstand mellom badekar og slukk er ikke noen problem heller. Hos oss rør fra dusjen går 1.2m en vei for så å svinge 90 grader så 1m til til slukk. Funker som det skal.

Anonymkode: a952e...d6f

Skrevet

Jeg tenkte selv gjøre det slik som du tenker, men så kom jeg frem til at det ikke blir praktisk, og at det ikke blir koselig å ha et badekar der. Tenkte å ha et badekar for at barna kunne bade, men også for meg selv. Men om barna måtte bade på vaskerommet i kjelleren, så er det langt derifra til soverommene, og for min del er ikke det mye kos og avslapping å ligge på vaskerommet. Så du skjønner poenga. Jeg kjøpte istedenfor sammenleggbar badekar på Coolstuff.no, den kan vi sette opp på badet oppe og rydde etterpå. Da kan man også håpe i dusjen etter å ha badet, og det er nærme soverom, og badet der er finere. Og det er veldig liten investering, billigere enn å kjøpe et badekar. Så se om det kan funke for dere også. 

https://www.coolstuff.no/Sammenleggbar-badebalje-for-voksne

ps det er virkelig ikke reklame for butikken, jeg fant bare ingen andre norske selgere som selger nettopp denne. 

Anonymkode: 9002f...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...