Gå til innhold

Nevermoore-serien av Jessica Townsend

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre her som har lest Nevermoore-bøkene (Ingenlund i den norske oversettelsen) og har lyst til å være med og diskutere dem? 

Serien er i utgangspunktet for større barn og ungdom, men i likhet med andre gode eventyr- og fantasihistorier, kan den gjerne leses av voksne. 

Selv holder jeg for tida på med Hollowpox, den tredje boka i serien, som nylig kom ut. Jeg er litt under halvveis. Det er lenge siden jeg har opplevd følelsen av at man ikke klarer å legge bort boka, men samtidig gruer seg til den er ferdig, men sånn har jeg det nå. Jeg har mest lyst til å rømme inn den fantastiske Nevermoor-verdenen og glemme alt rundt meg. 

I likhet med Harry Potter-bøkene handler Nevermoor om et barn med spesielle evner, en skole hvor man lærer å håndtere evnen og om en farlig fiende alle frykter.  Det er mange likhetstrekk mellom seriene, men jeg synes likevel at hun har skapt et univers som er noe helt eget. 

For dem som ikke kjenner til serien, så anbefaler jeg å lese VG-anmeldelsen av den første boka 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest de to første bøkene to ganger. Er en skikkelig fan. Fikk en barnlig glede vekket i meg da jeg så den tredje hadde kommet. Man blir tatt med rundt på en reise hit og dit. Jeg elsker det.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, Kågebruker skrev:

Fikk en barnlig glede vekket i meg da jeg så den tredje hadde kommet

Ja! :hoppe: Jeg har gått og gledet meg i nesten et år på den tredje boka. 

Som nevnt har jeg ikke lest den ferdig enda, men noe av det som interesserer meg mest i den, er at vi får vite mer om Ezra Squall. Er han en tvers gjennom ond person som Voldemort, eller er han kanskje mer en Darth Vader-type som også har godt i seg? 

• 4 år senere...
Skrevet

Endelig er ventetida over! Silverborn,  bok nr. 4 i serien, er kommet etter nesten tre års utsettelse fra det som  opprinnelig var planlagt.

Er det flere her "Nevermoorians" er på KG?  Det kan ikke vare være meg som elsker den bokserien? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...