Gå til innhold

Moweo bedside crib - er den trygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet en Moweo Bedside crib av et familiemedlem. Den er helt ubrukt, da deres barn ikke ønsket å sove i den. 

Jeg har tenkt at dette er en genial soveløsning for bebien som snart kommer. Fordi jeg snart har termin har jeg redd opp senga, og ble oppmerksom på at sengebunnen er en hel «papp-plate», som altså ligger under madrassen i bunnen av crib’n. Jeg har hørt at sengebunner alltid bør ha lufting, så jeg løste det ved å bore mange hull over hele platen slik at det gir mulighet for sirkulasjon. Da jeg la på plass platen og madrassen, sjekket jeg trekket i bunnen av crib’n. Det viste seg å være helt «vindtett» stoff, altså ingen sirkulasjon via bunnen. 

Bør ikke babysenger ha sirkulasjonsmuligheter via bunnen? Er det jeg som overdriver? 

Det er forresten denne sengen det er snakk om, men sannsynligvis en litt eldre modell som ikke har netting-vindu på begge sider: 

https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-cribs/1009886-moweo-bedside-crib-gra

Anonymkode: d7ee4...6de

Skrevet

Det er jo en ganske billig seng:/ så aner ikke..

Anonymkode: 69a04...f4a

Skrevet

Tja, jeg har brukt den selv og når du bruker den som bedside crib er jo den ene siden helt åpen så det kommer jo godt med oksygen inn. Men hadde samme tanke når mini begynte å rulle og presse ansiktet inn i kanten, så jeg løste det med å bruke babynest, som heller ikke er helt topp men det funket for oss. Hvis dette er noe du kommer til å bekymre deg over så er det bedre å droppe det og heller kjøpe noe du føler deg komfortabel med. 

Anonymkode: ee5d1...c1a

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en ganske billig seng:/ så aner ikke..

Anonymkode: 69a04...f4a

Om ting er billig eller dyrt sier ingenting om hvor sikker den er. 

Anonymkode: 9368c...a0f

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg har brukt den selv og når du bruker den som bedside crib er jo den ene siden helt åpen så det kommer jo godt med oksygen inn. Men hadde samme tanke når mini begynte å rulle og presse ansiktet inn i kanten, så jeg løste det med å bruke babynest, som heller ikke er helt topp men det funket for oss. Hvis dette er noe du kommer til å bekymre deg over så er det bedre å droppe det og heller kjøpe noe du føler deg komfortabel med. 

Takk for svar. 

Ja, det kan hende jeg må finne på noe annet.. Har en sprinkelseng stående også, men tenkte bedside crib var praktisk til å begynne med på grunn av størrelsen.. den har fortsatt god plass på soverommet vårt. 

Skrevet

Ja, den er trygg. 

Anonymkode: f0c6f...ffe

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Ja, det kan hende jeg må finne på noe annet.. Har en sprinkelseng stående også, men tenkte bedside crib var praktisk til å begynne med på grunn av størrelsen.. den har fortsatt god plass på soverommet vårt. 

Vi tok av siden på sprinkelseng og festet den til sengen vår, funket helt supert! Google gjerne «side car crib» for å finne trygge løsninger. Ellers har vi også praktisert trygg samsoving i foreldresengen. Eldste ville ikke sove i sidesengen, yngste trivdes der 🙂

Anonymkode: 39de4...9a3

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi tok av siden på sprinkelseng og festet den til sengen vår, funket helt supert! Google gjerne «side car crib» for å finne trygge løsninger. Ellers har vi også praktisert trygg samsoving i foreldresengen. Eldste ville ikke sove i sidesengen, yngste trivdes der 🙂

Anonymkode: 39de4...9a3

Ja, tenker på sikt at sprinkelseng blir en fullgod løsning. Den har jo også sprinklet sengebunn som sørger for god ventilasjon fra undersiden. Tenkte bare at bedside crib (Moweo) ville være genialt de første 3-5 månedene omtrent, ettersom senga totalt sett er mindre, enkel å flytte på osv. 

Har ikke barn fra før, og vil si jeg er over snittet bekymret for krybbedød. Har brukt alt for mye tid på å bekymre meg for det. 

Skrevet

Var veldig fornøyd med vår, den hadde netting på ene siden der man kunne ta ned siden. Følte den aldri utrygg. Når det er fare for at babyen tar tak i kanten og åler seg opp bør du jo uansett gå over til sprinkelseng. Vesla lå i den til hun var ca 6 mnd.

Anonymkode: 6f94f...efa

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2020 den 13.04):

Var veldig fornøyd med vår, den hadde netting på ene siden der man kunne ta ned siden. Følte den aldri utrygg. Når det er fare for at babyen tar tak i kanten og åler seg opp bør du jo uansett gå over til sprinkelseng. Vesla lå i den til hun var ca 6 mnd.

Anonymkode: 6f94f...efa

Jeg har kjøpt denne nå. Syntes madrassen virker veldig tynn? Kjøpte du en ekstra madrass eller brukte du den som var med? Om du kjøpte ny madrass, hvilken kjøpte du? Jeg finner ikkje madrass med mål som passer:) 

Skrevet
52 minutter siden, Gulli88 said:

Jeg har kjøpt denne nå. Syntes madrassen virker veldig tynn? Kjøpte du en ekstra madrass eller brukte du den som var med? Om du kjøpte ny madrass, hvilken kjøpte du? Jeg finner ikkje madrass med mål som passer:) 

Brukte kun madrassen som fulgte med. De veier jo knapt noe som helst så de trenger ikke så voldsomt med madrass. Den eneste madrassen jeg fant som hadde nesten samme mål var denne, om du allikevel vil ha en ekstra madrass oppi: https://www.pinkorblue.no/alvi-sideseng-madrass-klima-max-sammenleggbar-50-x-90-cm-a267525.html?recommended

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...