Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la inn en onlinebestilling på noen ting. Da kjøpte jeg mozart-kuler. Disse gode marsipanbitene med nugat inni (har hatt problemer med å få tak i dem). 

Så kikket jeg i min bestemors sparkjøp-blad og der var de. Så derfor bestilte jeg de. Tre pakker. Tenkte at da har jeg til Jul. 
Så kom de i flotte esker, med den typiske logoen tilhørende, bilde av selveste Mozart og alt også åpner jeg den ene esken. Tenker: det var mange. Pleier jo bare være 8 stk i en sånn eske. Så tenker jeg, de var små. Åpner en, tar en bit og det smaker bare mørk sjokolade og nugat. Ble så skuffet for dette var ikke ekte mozartkuler. Har spist det mange ganger før og det smakte ikke noe godt og disse fake mozartkuler var bare kasta oppi. Har kjøpt ekte før og da er de lagt pent i en ringt så nå ble jeg lurt. Så frekt av de som selger uekte Mozart-kuler. Har dere opplevd noe lignende ikke bare med mozartkuler men med andre matvarer? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg! Dette må du ikke finne deg i, klag til forbrukerrådet! Håper du kan få en grei helg til tross for dette.

Anonymkode: 343e2...d42

• Liker 3
Skrevet

Falske Mozart-kuker!? En uting!

Anonymkode: e5c2a...19c

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, skrivefeil, mente kuler! Uff.. pinlig!

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke greit! Klag til butikken, produsenten og forbrukerrådet!

Anonymkode: 05ce8...88e

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg! Dette må du ikke finne deg i, klag til forbrukerrådet! Håper du kan få en grei helg til tross for dette.

Anonymkode: 343e2...d42

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, skrivefeil, mente kuler! Uff.. pinlig!

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke greit! Klag til butikken, produsenten og forbrukerrådet!

Ja, man kan jo klage til de. At de som har solgt uekte Mozart-kuler gidder... hvor er samvittigheten deres? De har tydeligvis ikke så mye av det. De var så lite gode at jeg har ikke spist en kule til. Satt igjen med en sånn ettersmak av kokesjokolade. 

Skrevet

Mozartkuler er Motzartkuler. Har du sjekket datoen på konfekten du fikk? Det kan være at du har fått noen som har gått ut på dato.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Mozartkuler er Motzartkuler. Har du sjekket datoen på konfekten du fikk? Det kan være at du har fått noen som har gått ut på dato.

Det stemmer ikke helt. Det er jo flere produsenter, og Mozartkulene deres er ikke helt like. Og noen er av høyere kvalitet enn andre. 

Anonymkode: ddefe...791

• Liker 1
Skrevet (endret)
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke helt. Det er jo flere produsenter, og Mozartkulene deres er ikke helt like. Og noen er av høyere kvalitet enn andre. 

Anonymkode: ddefe...791

Da kan man tenke sånn da: hvis jeg skal kjøpe en freia melke sjokolade så vet jo jeg hva jeg får men derimot hvis jeg skal kjøpe en mozartkule i og med at jeg ikke bor i Østeriket, så skal jeg da altså vite at det finnes forskjellige grader av mozartkuler da? Hvordan skal jeg vite det. Jeg tror at en mozartkule er en mozartkule sånn som at en freia melkesjokolade er en freia melkesjokolade. Nr 1: for det første kunne det vært opplyst hvis det stemmer men jeg kommer til å undersøke det for det trigget meg. Ikke fordi jeg må ha rett men det er prinsippet. Jeg vet at på apoteker i Norge så selger de mozartkuler men da vet man at det ikke er de samme (de ekte). Pakningen og alt er ulik den jeg opplever som en typisk mozartkule. Men prinsipielt skal jeg sende de en Mail og spørre om de har forskjellige grader/typer av mozartkuler? Bryr meg ikke om pengene og sånn men om hva som er rett og galt. 
Det som gjorde at jeg ble irritert er at de prøver å etterligne og å lure... apotekene og sånn bruker en helt annen pakning og gjør ikke det. Her er det om å gjøre om å få den til å ligne på den ekte mozartkulen. 

Vet du at innen det merket mozartkuler jeg snakker om at det finnes det flere typer, for det er det du sier?. I såfall vil jeg gjerne ha en link sånn at jeg vet at det stemmer. 

Endret av te_groupies
Skrevet (endret)
41 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ja. Nei det er ikke de samme mozartkulene. Kunne likeså godt ha kjøpt meg en kokesjokolade. En ekte mozartkule er jo helt nydelig. De her er ikke nydelig. Har spist en og føler ikke noen trang til å spise en til. Det ville jeg hatt med den ekte. 

Endret av te_groupies
  • Liker 1
Skrevet

Hvilke kjøpte du? 

Skal det ikke være marsipan inni for å kalle dem Mozartkuler? 

Skrevet
4 minutter siden, te_groupies skrev:

Ja. Nei det er ikke de samme mozartkulene. Kunne likeså godt ha kjøpt meg en kokesjokolade. En ekte mozartkule er jo helt nydelig. De her er ikke nydelig. Har spist en og føler ikke noen trang til å spise en til. Det ville jeg hatt med den ekte. 

Var det disse, men at de ikke var sånn som på bilde med marsipan?

https://www.sparkjop.no/mozartkuler_914914

Skrevet (endret)

Ser nå at det er forskjellige typer. Mozart har tydeligvis flere strenger å spille på og at de jeg fikk er ekte, men fra et annet merke enn hva jeg er vandt til. Fra nå av skal jeg være nøye med hvem som produserer kulen. Var litt dumt å starte en tråd når jeg ikke har peiling. Trodde at en mozartkule var en mozartkule. Jaja..... gjort er gjort. De jeg bestilte er fra Victor schmidt mens jeg syns at de beste og de ekte er fra Reber. 

Endret av te_groupies
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, te_groupies skrev:

Ser nå at det er forskjellige typer. Mozart har tydeligvis flere strenger å spille på og at de jeg fikk er ekte, men fra et annet merke enn hva jeg er vandt til. Fra nå av skal jeg være nøye med hvem som produserer kulen. Var litt dumt å starte en tråd når jeg ikke har peiling. Trodde at en mozartkule var en mozartkule. Jaja..... gjort er gjort. 

Bestilte du ikke de jeg linket til over?

Skrevet

Er ikke de ekte av pistasjmarsipan? 

Skrevet

Europris har 10 kuler/200g til 50 kr. Det er vel bra?

Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Er ikke de ekte av pistasjmarsipan? 

Tror de er av mandler. Men det hørtes godt ut😁

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun gjorde det så må hun jo klage for de skal inneholde marsipan og nugat med Sjokolade trekk. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja? :) 

Skrevet
1 minutt siden, te_groupies skrev:

Ja? :) 

Men da er det jo juks for der viser de kulene med marsipan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...