Gå til innhold

Din verste helikopteropplevelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i militæret et år, i Nord-Norge. På en øvelse skulle vi følge infanteriet, vi var et lag som lå i observasjonspost og skulle melde inn mål til artilleriet. Fem dager øvelse med fullt kjør og nesten ingen søvn, og nest siste dagen så ble vi fløyet med helikopter til en liten fjelltopp hvor det var ideell utsikt med tanke på områder den delen av øvelsen foregikk. 

Er eneste gangen jeg har fløyet helikopter, men det var skikkelig i ubehagelig, både fordi jeg var trøtt og sliten og det var kaldt, og hele greia ble bare fælt, jeg som normalt gleder meg over ting som kan gi et kick. Så det var ingen god helikopteropplevelse.

Da vi kon tilbake til leiren og «den blå lagune» så klarte jeg ikke sove skikkelig selv om jeg var så trøtt og sliten, vondt i hele kroppen samme om jeg stod, satt eller uansett hvordan jeg lå.

Har du noen lite kjekke helikopteropplevelser?

Anonymkode: beb45...d18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i militæret et år, i Nord-Norge. På en øvelse skulle vi følge infanteriet, vi var et lag som lå i observasjonspost og skulle melde inn mål til artilleriet. Fem dager øvelse med fullt kjør og nesten ingen søvn, og nest siste dagen så ble vi fløyet med helikopter til en liten fjelltopp hvor det var ideell utsikt med tanke på områder den delen av øvelsen foregikk. 

Er eneste gangen jeg har fløyet helikopter, men det var skikkelig i ubehagelig, både fordi jeg var trøtt og sliten og det var kaldt, og hele greia ble bare fælt, jeg som normalt gleder meg over ting som kan gi et kick. Så det var ingen god helikopteropplevelse.

Da vi kon tilbake til leiren og «den blå lagune» så klarte jeg ikke sove skikkelig selv om jeg var så trøtt og sliten, vondt i hele kroppen samme om jeg stod, satt eller uansett hvordan jeg lå.

Har du noen lite kjekke helikopteropplevelser?

Anonymkode: beb45...d18

Så din verste helikopteropplevelse var... Ubehagelig... Fordi du var trøtt og sliten, og det var kaldt, så hele greia ble bare en fæl opplevelse.

Skikkelig skremmende historie. Skjønner at det har satt et støkk i deg. 

Anonymkode: 00f4e...0f4

• Liker 3
Skrevet

Da lege-helikopteret tok av med min (døde) mamma som pasient. 

Anonymkode: 60b67...735

Skrevet

Har vært oppe i helikopter to ganger, og begge ganger var skikkelig moro og opplevelser jeg vil huske med glede. 

Det som ikke var så moro var at det ene helikopteret styrtet uka etter at jeg hadde vært passasjer, og alle ombord døde. Det er ganske spesielt å se bilder av et smadret helikopter på TV og i alle aviser, og tenke "akkurat der satt jeg for en uke siden". 

Anonymkode: e4e00...1ac

• Liker 1
Skrevet

Da jeg fløy over Oahu - Hawaii, helikopteret hadde ikke dører foran så dersom beltet mitt hadde vært ødelagt så hadde jeg fort blitt haimat🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 81e35...e90

• 2 uker senere...
Skrevet
På 7.11.2020 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Da lege-helikopteret tok av med min (døde) mamma som pasient. 

Anonymkode: 60b67...735

Huff da. Hadde hun fått hjertestans?

Anonymkode: 47593...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...