AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Del Skrevet 7. november 2020 Når startet deres barn å bruke smokk? Jenta mi har et stort sugebehov, til tross for at hun akkurat har fått mat...hun er én uke gammel. Tanker? Anonymkode: 63849...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Del Skrevet 7. november 2020 Vi begynte på dag 2 med begge. Med første var det fordi han skreik så mye, fikk mat, ville ikke ha mer mat. Så putta vi smokken inn og det ble stille.. phu! Med andre, som nesten ikke skreiv ville ligge på puppen 24/7 og jeg ble så sår og trengte litt pause, så da fikk han smokken litt innimellom. Begge to var fullammet til 5 mnd. Det er ikke anbefalt å begynne så tidlig, men man velger selv. Anonymkode: aa996...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 7. november 2020 #3 Del Skrevet 7. november 2020 Etter en ukes tid. Hadde økedøgn og det var hyling i alle ledige minutter hvor puppen trengte pause. Da smokken gikk inn i munnen sovnet han tvert og sov faktisk noen timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 7. november 2020 #4 Del Skrevet 7. november 2020 På sykehuset med alle barna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Del Skrevet 7. november 2020 Dette med å vente med smokk til ammingen er etablert, er gammel tro. Sugeforvirring er ikke så utbredt som man tidligere trodde. Mine fikk smokk allerede på sykehuset. Den lindrer sugebehov og skaper trygghet for baby, og det er også bevist gjennom forskning at smokk kan redusere faren for krybbedød. Anonymkode: af3c3...85a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Del Skrevet 8. november 2020 Min fikk smokk på nyfødtintensiven. Der fikk jeg beskjed om at det bare var å bruke den, sånn at jeg fikk sove litt. Over på barsel fikk jeg beskjed om å bruke den minst mulig, og de damene virket litt irritert over at barna får smokk på nyfødtintensiven 😅 Anonymkode: e9baa...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Del Skrevet 8. november 2020 Har gitt smokk fra dag 2 til alle mine. Gi ungen smokk og hvil både hodet og brystvorter med god samvittighet. ❤️ Anonymkode: c1e5d...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Del Skrevet 8. november 2020 Hun fikk på nyfødtintensiven av de ansatte. Vi har fortsatt med smokk når hun skal sove, ellers fint lite. 10 mnd nå. Anonymkode: 70eb2...1fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Del Skrevet 8. november 2020 ved 2 uker Anonymkode: 5abfd...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Del Skrevet 8. november 2020 Fikk smokk av de ansatte på sykehuset, 3 dager gammel. Anonymkode: c1fed...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Del Skrevet 8. november 2020 Vent til melka har kommet igang. Når baby suger på puppen stimuleres melkeproduksjonen, så melkeproduksjonen kommer igang raskere hvis baby får suge mye. Vi begynte tidlig, etter 10 dager, fordi han hadde stort sugebehov. Det var tydelig at han ikke var mer sulten når han ville suge, for han vrælte og vred seg bort med en gang det kom melk. Vi burde nok begynt dagen før, for han var veldig frustrert før jeg kom på å prøve smokk. I ditt tilfelle ville jeg vurdert om det er mulig at hun fortsatt er sulten når hun vil suge. Det kan tenkes at hun trenger litt mer melk, enten fordi du ikke produserer nok eller fordi hun har økt appetitt. Tilby henne mer melk først, og hvis hun ikke vil ha mer melk, bare sutte, kan du gi henne smokk. Det mener ihvertfall jeg. Anonymkode: 6bc63...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 8. november 2020 #12 Del Skrevet 8. november 2020 Begynte med engang. Jeg ammet ikke så de trengte smokken sårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå