Gå til innhold

Hvordan hjelpe? Han sier han har et rusproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har innrømmet at han røyker hasj. Ikke mye men 2gram uken sier han og han har så dårlig samvittighet for å skjult dette for meg og vil slutte nå. Han sier han røykte for å kunne slappe av.  De siste dagene merker jeg han er irritabel og annerledes. Men han sier han må slutte. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 00590...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor hjelpe? Det er han selv som må slutte.

Anonymkode: 798bd...2ba

• Liker 5
Skrevet

Få ham til legen. 

Anonymkode: 97d96...5e4

• Liker 3
Skrevet

Røyker ikke mye, bare 2 gram i uka? Jeg røyker ikke mye, og har 2 gram i flere måneder. Han kan få hjelp i kommunen, og anbefaler han å laste ned appen HAP. Anbefaler også at han får seg en hobby og en annen måte å slappe av på.

Anonymkode: 1776d...af2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har røykt hver dag i snart 8 år nå og har ikke hatt noen problemer med å slutte cold turkey. Så jeg forstår ikke helt hva som skal være så vanskelig og hva du skal hjelpe han med? Hvis han ikke har det bra og har brukt hasj som en virkelighetsflukt så bør han kanskje snakke med noen. Alt du kan gjøre er å støtte han.

Anonymkode: 437c3...7f3

• Liker 1
Skrevet

Få han til å søke hjelp og ikke få barn med han før han har rusproblemene under kontroll.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hjelpe? Det er han selv som må slutte.

?? fordi dette er en person TS bryr seg om

Skrevet

2 gram i uka er jo ikke så lite, synes nå jeg. Hvor lenge har han holdt på med dette, da? Han må ta initiativ til å slutte selv, men han trenger nok hjelp og støtte fra deg. Kanskje han også trenger hjelp til å ta tak i årsaken til at han føler han trenger å røyke hasj for å slappe av. Det er jo bra at han innrømmer det, og vil slutte.

Skrevet
10 timer siden, Pappi skrev:

?? fordi dette er en person TS bryr seg om

Jah...som om det endrer saken 🙄

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sambo har innrømmet at han røyker hasj. Ikke mye men 2gram uken sier han og han har så dårlig samvittighet for å skjult dette for meg og vil slutte nå. Han sier han røykte for å kunne slappe av.  De siste dagene merker jeg han er irritabel og annerledes. Men han sier han må slutte. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 00590...574

For det første, en som ruser seg og sier han vil slutte,vil aldri klare dette på egenhånd, og om han ikke ønsker å få hjelp så bør du faktisk avslutte forholdet. De som ruser seg i mange år vil alltid forandre seg med tiden. Du bør egentlig gi han to valg, enten få hjelp til å slutte,eller så vil han miste deg. Klarer han ikke å slutte da, så er valget veldig enkelt for deg.

Anonymkode: ebe67...41d

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har røykt hver dag i snart 8 år nå og har ikke hatt noen problemer med å slutte cold turkey. Så jeg forstår ikke helt hva som skal være så vanskelig og hva du skal hjelpe han med? Hvis han ikke har det bra og har brukt hasj som en virkelighetsflukt så bør han kanskje snakke med noen. Alt du kan gjøre er å støtte han.

Anonymkode: 437c3...7f3

Folk er forskjellige.

Han må gå til lege og få¨seg en hobby. Innse hva det er som får han til å trøste seg med rus og finne ut hva som kan gi han større glede i livet. 

Anonymkode: 1c352...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...