Gå til innhold

Julegave til oldemor/tippoldemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en oldemor på 96 år som jeg ikke aner hva vi skal kjøpe til. Hun bor 10 timer unna, så vi sees dessverre sjelden.. Planen var å dra opp i år, men pga korona ble ikke det noe av. Hun har derfor ikke fått hilst på minstejenta vår enda, og vi tenkte derfor å kjøpe en fin ramme og sette inn et bilde av barna våre, altså hennes tippoldebarn. Vet at sånt betyr mye for henne. 

Har noen tips til hva annet vi kan gi? Hun både ser og går dårlig, så er så vanskelig..

Anonymkode: 59a26...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kjøpt en kurv med noe hun kan kose seg med. Eller en god bodylotion, ansiktskrem, såpe. Noe hun kan bruke opp. Ulltøy, en fin genser. Gode sokker, tøfler. 

Anonymkode: b69d3...377

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gi en god ullsinglet til vår farmor på 86. Tenkte å bestille en i ull og silke fra Nøstebarn. 

Anonymkode: 344a2...fc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullklær, ullsokker, god mat, lite album.. Hun setter nok mer pris på omtanken en hva det faktisk er :) mine besteforeldre blir lei seg hvis de får for mye. Så her blir det sjokolade og julekort. 

Anonymkode: b29d1...384

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myke og gode koseklær, ullteppe, noe godt å drikke og spise på (det hun liker, evt noe nytt hun kan prøve om hun er av den nysgjerrige typen). Gavekort på massasje. Dersom det er noe som er vanskelig å sende kan du kanskje kontakte slektninger eller butikker i nærheten av henne og se om de kan hjelpe deg😊

Anonymkode: adfd4...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker noe som gir korrtvarig glede er det mest fornuftige. Hun kommer til å dø snart så da gir det lite mening i å kjøpe et dyrt klesplagg eller en stor krem som varer i årevis.

Anonymkode: f14be...218

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en mormor (som også er blitt tippoldermor) på godt over åtti år. Hun har alt hun trenger. Men hun setter pris på gaver som gagner andre.  Strømmestiftelsen  har gaver som er fine å gi til den som har alt. Skoleplass er én ting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god håndkrem til skrukne, gamle slitne hender som kan masseres inn hver dag. En god ullsinglet og ullsokker, mange er kalde og føler seg frossen. Om hun bor hjemme og liker gode dufter, kjøp noe som lukter godt som hun kan ha på stua eller badet. Den beste gaven min gamle mormor fikk på sine gamle dager, var en bok som en nær slektning hadde gitt ut om hvordan det var å vokse opp i «gamle dager» på vårt lokale sted. Jeg leste ett kapittel eller to hver gang jeg var på besøk, og ga oss mange gode samtaler knyttet opp til fortellinger fra boka. Gode stunder for oss❤️

Anonymkode: 34cd7...71e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gi en god ullsinglet til vår farmor på 86. Tenkte å bestille en i ull og silke fra Nøstebarn. 

Anonymkode: 344a2...fc0

Fin tanke! Om de bor på institusjon så pass på at sånt tøy kan maskinvaskes. Ellers blir det fort ødelagt på fellesvaskeriet. 

Anonymkode: 34cd7...71e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...