Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle sprinkelsengbeskytter i senga, selvom det ikke er anbefalt?? Til vår nyfødt tørr jeg ikke ha noe annet enn dyne og madrass, men når de blir litt større ser jeg alle bruker det?

Hva gjør du?

Anonymkode: 34f70...42a

Skrevet

Du kan kjøpe madrassbeskytter som er en slags tynn overmadrass som kan vaskes. Denne tar opp en del væske, slik at det ikke kommer på madrassen med mindre det er veldig mye, men det er ikke av plast som er farlig.

Anonymkode: fab2a...f28

Skrevet

Vi utsetter han ikke for dødsrisiko for at det skal se koselig ut, nei. 

Anonymkode: 11051...d9d

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kjøpe madrassbeskytter som er en slags tynn overmadrass som kan vaskes. Denne tar opp en del væske, slik at det ikke kommer på madrassen med mindre det er veldig mye, men det er ikke av plast som er farlig.

Anonymkode: fab2a...f28

Du snakker om madrassbeskytter, ikke sprinkelbeskytter som ts lurer på. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi utsetter han ikke for dødsrisiko for at det skal se koselig ut, nei. 

Så teit. Ser nå ikke koselig ut å ha spinkel beskyttelse da, men. 

Synes du det ser koselig ut med armer og ben i helt sinnsyke vinkler mellom sprinklene da eller? 

Anonymkode: 5ec18...9e8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes du det ser koselig ut med armer og ben i helt sinnsyke vinkler mellom sprinklene da eller? 

Jeg er mer opptatt av sikkerhet enn  koselighet. 
https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsdød

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke det. Du svarer ikke på det jeg spør om. Jeg sa ingenting om hva som var koselig og ikke.

Jo, det gjør jeg. Jeg svarer at jeg ikke er opptatt av om det ser koselig ut eller ikke. Jeg er opptatt av hva evidensbasert forskning viser er den tryggeste løsningen.  

• Liker 7
Skrevet

Vi har ikke brukt sprinkelsengbeskytter og det gikk helt fint uten.

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bedre om barnet setter fast et ben enn at den ikke får puste og kveles av sprinkelbeskytteren. 

Anonymkode: e828f...50f

• Liker 7
Skrevet

Med sprinkelbeskytter: Ser koselig ut, men økt sjanse for at babyen ikke får puste og dør. 

Uten sprinkelbeskyttelse: Ser mindre koselig ut, kan sette fast foten. 

Dø baby < Levende baby der foten kan sitte fast

Fasit: Vil heller ta sjansen at babyen setter fast foten enn at den dør! Ikke bruk sprinkelbeskyttelse. 

• Liker 7
Skrevet

Siden han var 5 måneder har vi brukt denne. Vet det ikke er anbefalt, og før vi fikk barn tenkte jeg at det var uaktuelt å skaffe noe slik. MEN det er utrolig hva man gjør for at den lille skal få best mulig søvn. Og vi har vurdert det til 0 være trygt i vår situasjon. 

Tenker alle må gjøre det som er best for dem. 

Screenshot_20201107_103343_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: c2d64...48a

• Liker 1
Skrevet

Sprinkelbeskyttere er vel kun farlige pga tråder som barnet kan kveles på. Vi har i hvert fall en sprinkelbeskytter uten tråder, men kun en kort borrelås som vi har festet på sprinklene.

Anonymkode: 97a27...d3c

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sprinkelbeskyttere er vel kun farlige pga tråder som barnet kan kveles på. Vi har i hvert fall en sprinkelbeskytter uten tråder, men kun en kort borrelås som vi har festet på sprinklene.

Anonymkode: 97a27...d3c

Det er også farlig om barnet legger hodet inntil og da ikke får puste. Så det er ikke kun trådene, nei. 

Til ts: jeg skulle gjerne hatt sprinkelbeskytter fordi mini er en liten krabat. Setter armer og bein fast, forsøker og dra seg opp i sittende etter sprinklene, snur seg over på magen ved og holde seg i sprinklene osv. Men jeg tar heller litt urolig søvn på både meg og barnet fremover og utsette barnet mitt for den risikoen det er med sprinkelbeskytter... 

Anonymkode: dd29e...a42

• Liker 7
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også farlig om barnet legger hodet inntil og da ikke får puste. Så det er ikke kun trådene, nei. 

Til ts: jeg skulle gjerne hatt sprinkelbeskytter fordi mini er en liten krabat. Setter armer og bein fast, forsøker og dra seg opp i sittende etter sprinklene, snur seg over på magen ved og holde seg i sprinklene osv. Men jeg tar heller litt urolig søvn på både meg og barnet fremover og utsette barnet mitt for den risikoen det er med sprinkelbeskytter... 

Anonymkode: dd29e...a42

God søvn er også viktig. Hadde vært mer bekymret for mye dårlig søvn, enn en sengekant. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God søvn er også viktig. Hadde vært mer bekymret for mye dårlig søvn, enn en sengekant. 

Dårlig søvn er i hvert fall ikke dødelig.

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig søvn er i hvert fall ikke dødelig.

Ikke sengekant heller, så lenge de er stor nok til å snu seg rundt selv. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Siden han var 5 måneder har vi brukt denne. Vet det ikke er anbefalt, og før vi fikk barn tenkte jeg at det var uaktuelt å skaffe noe slik. MEN det er utrolig hva man gjør for at den lille skal få best mulig søvn. Og vi har vurdert det til 0 være trygt i vår situasjon. 

Tenker alle må gjøre det som er best for dem. 

Screenshot_20201107_103343_com.android.chrome.jpg

Ser kjempe koselig ut, men bamsen kan lett kvele barnet til døde om hen snur seg med ansiktet inn.. 🥺

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke sengekant heller, så lenge de er stor nok til å snu seg rundt selv. 

Vil nok si at sengekant er langt mer dødeligere enn noen perioder med dårlig søvn (?) 

Også vet man igjen aldri når tid barnet er «stor nok» til å kunne snu seg siden det bruker å vær så forskjellig (?)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...