Gå til innhold

Vise frem gravidmagen, normalt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tante til to herlige jenter på 6 og 8 år. De er mine to fine stoltheter, og jeg er innmari glad i dem. 

De synes det er skikkelig stas og gøy at jeg nå er gravid(30 uker) og magen min har jo begynt å vokse. 

De spurte derfor om de kunne se på magen, noe jeg sa nei til, da jeg føler det er veldig privat. De spurte også midt i et middagsselskap, og jeg hadde på meg en trang kjole. I det jeg sier nei, så smeller det fra søsknet mitt "selvsagt skal de få se på magen til tante! Det er jo kjempe stas når det er en baby der" 

Jeg ble paff, så jeg svarte "hehe, ja, kanskje det. Vi kan se etterpå da, jenter, hva vi rekker" 

Dette er vel tre ukers tid siden, og jeg føler meg fremdeles som den verste tanta som ikke viste de magen min. Men jeg føler at det å stå med bar mage, for at de skal se og ta på den, er så veldig privat. Det er jo min mage, og det er jo ikke normalt å gjøre slikt når man ikke er gravid. 

Er det jeg som er helt fjern som ikke vil vise magen min til folk, selv mine tantebarn? Eller er det greit, og heller spesielt av søsknet mitt å "forlange" at barna skal se? 

Jentene får ta på magen uten på klærne, og de ser den jo på utsiden av klærne. 

Anonymkode: c331c...af5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke gravid, men jeg hadde aldri kledd av meg for å vise magen om jeg var det heller. Gravide damers grenser når det gjelder kropp skal respekteres, på lik linje med grensene vi andre har. Dere skal ikke måtte tåle alt tullet med å se, ta på og kommentere, med mindre dere selv synes at det er hyggelig og komfortabelt. En gravid mage er ikke noe mer felleseie enn en helt vanlig mage..

• Liker 46
Skrevet

Ja, du er sær. Det er en gravidmage og det er spennende for barn. Er selv gravid og barna i barnehagen vil se magen titt og ofte, lar de selvsagt se og ta på, da det er spennnde, og jeg syntes det er viktig at de får en relasjon til det :) prøv å ikke vær så hårsår og nyt at du har god grunn til å ha tjukk mage 😂🙈

Anonymkode: 2628a...ea4

• Liker 14
Skrevet

Nei, du er ikke fjern. Det er veldig fint at jentene spør, men leit at noen går mellom og sier at magen din er fritt vilt. Det er det samme med folk som uoppfordret bare «må» ta på magen til gravide. Det er ikke greit, med mindre den gravide spør om de vil. 

Kropp og grenser gjelder uansett hvor man er i livet. 

Anonymkode: ac502...272

• Liker 33
Skrevet

Jeg ville latt jentene få kjenne på magen min, men hadde aldri kledd av meg i et middagsselskap. Kanskje de hadde fått sett hvis det hadde vært en mer naturlig situasjon, som at de var på overnatting.

• Liker 22
Skrevet

Jeg ville latt de se og ta på utenfor kjolen. 

Anonymkode: d05b6...3f8

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns ikke du er sær, jeg viste ikke frem magen uten klær, bortsett fra på stranda osv. Kunne aldri falt meg inn å gjøre dette i selskap osv... Syns også det var litt rart når kolleger eller lignende tok på magen uten å spørre.. 

Men siden det er barn, så kunne jeg kanskje vist dem magen for å stilne nysgjerrigheten deres. Men hadde tatt det når det ikke var selskap. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde du hatt på genser ville det vært sært å ikke dra den opp så barna kunne se synes jeg. Du hadde ikke trengt å gjøre det foran alle. Men med kjole blir det komplisert. 

Anonymkode: 9e80f...612

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, jeg synes det er mye viktigere at ungene lærer at egen kropp bestemmer man over selv, fremfor at de får studere en gravid mage. Om foreldrene deres synes det er en essensiell del av oppveksten får de produsere en egen gravid mage.

• Liker 13
Skrevet

Ts her! 

Dere som mener jeg er sær, er jeg virkelig sær som ikke vil stå på utstilling med min nakne mage? Er det virkelig så sært? Gjør dere det selv da eller?

Og spesielt du som jobber i barnehage og mener jeg er sær, står du midt i barnehagen med naken mage og viser den frem? 

Og du som mener jeg har all god grunn til "tykk mage, jeg har ikke tykk mage, jrg har gravid mage, og jeg vet den skal være der med god grunn. Men den er min, det er en del av min kropp. Hvorfor er kroppen min plutselig allemannseie?? 

Jentene får ta på, se på og kommentere magen utenpå klær, selv om jeg synes det også er ukomfortabelt, men de er barn, så jeg forstår det er spennende, så det får de gjøre uten å spørre. 

De kjente på magen flere gabger i løpet av selskapet, men utenpå klær. Hvorfor må de se og kjenne på en naken mage?? 

Forklar meg hvordan jeg er sær som ikke vil stå med en naken mage. Jeg skjønner ikke hvordan jeg ble fritt vilt bare fordi vi valgte å få barn.. 

• Liker 18
Gjest Blondie65
Skrevet

Den eneste som er sær her er søskenet ditt som prøver å overstyre deg.

Jeg mener at de som har lyst å vise frem sin nakne gravidmage står fritt til å gjøre det og så får de som ikke har lyst til det respekteres. Jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er greit å fremtvinge at noen skal ta på magen utenpå klær heller. Hvor går grensen til folk? "Oi så fine pupper du har fått, kan jeg få ta på?".

Skrevet

Ha på trang kjole og skal vise mage? Da må jo ts dra opp kjolen og stå i truse og strømpebukse da. Idiotisk. Det er jo bare en mage, den kan ses med klær på. Så ts har rett til å si nei. Hadde jeg og gjort. 

Anonymkode: 64b23...2a4

• Liker 5
Skrevet

Det er vel hverken normalt eller unormalt, det får være helt opp til den enkelte.  Jeg hadde gjerne vist frem magen hvis jeg bare kunne trekke opp en genser, men jeg hadde ikke dratt en lang kjole helt opp i livet midt i et familieselskap 😄

Anonymkode: 12d11...cbd

• Liker 6
Skrevet

Du har rett til å si nei ☺️ Jeg viste gjerne frem magen min, det synes jeg bare var stas. Men vi er jo forskjellige. 

Anonymkode: 7f799...4f6

• Liker 3
Skrevet

Nei, hadde ikke kledd av meg jeg heller 🙈

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke sær, jeg mener at du bestemmer over hvem som skal få studere kroppen og magen uten klær uavhengig av om du er gravid. Og ikke minst hvem som skal få ta på magen. Din kropp, du bestemmer! 

Anonymkode: 01738...283

• Liker 6
Skrevet

Husker jeg ble satt ut da et par kollegaer kom bort til meg KUN for å ta på magen min. De tok på magen før de sa "hei" eller "god morgen" til meg. 

jeg synes det er så teit at med en gang man er gravid og magen synes så er magen plutselig allemannseie, og alle skal ha lov å ta på fordi "det er jo baby inni der!".. Hadde jeg tatt på magene til de som tok på min så hadde jeg vel blitt anmeldt for antasting... 

Så nei, jeg synes ikke det er dust av deg å sette grenser for hva du synes er greit eller ikke. Man ser jo ikke noe mer eller mindre av magen om man blotter den eller har på stram genser. Bevegelser kan du se utenpå klær også

Anonymkode: dbb65...1b8

• Liker 3
Skrevet

Synes du skal få bestemme det selv. Folk er forskjellige og dine grenser bør respekteres. Hadde heller aldri stått å kledd av meg i et familieselskap. Synes ikke du er sær.

Anonymkode: d1257...7dd

• Liker 2
Skrevet

Du er supersær som ikke kunne vise niesene dine magen, og søsteren din er superfrekk som «forlanger» at du gjør det når du nå engang er så sær.

At du ikke viser frem magen midt i et selskap når du har på deg kjole er jo en selvfølge, da hadde du jo viste frem alt annet også. Men at huden på magen din plutselig er så privat at niesene dine som du påstår du er glade i og har et nært forhold til, ikke kan se den? Sært på grensen til psykiatri.

Anonymkode: 9f169...831

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! 

Dere som mener jeg er sær, er jeg virkelig sær som ikke vil stå på utstilling med min nakne mage? Er det virkelig så sært? Gjør dere det selv da eller?

Og spesielt du som jobber i barnehage og mener jeg er sær, står du midt i barnehagen med naken mage og viser den frem? 

Og du som mener jeg har all god grunn til "tykk mage, jeg har ikke tykk mage, jrg har gravid mage, og jeg vet den skal være der med god grunn. Men den er min, det er en del av min kropp. Hvorfor er kroppen min plutselig allemannseie?? 

Jentene får ta på, se på og kommentere magen utenpå klær, selv om jeg synes det også er ukomfortabelt, men de er barn, så jeg forstår det er spennende, så det får de gjøre uten å spørre. 

De kjente på magen flere gabger i løpet av selskapet, men utenpå klær. Hvorfor må de se og kjenne på en naken mage?? 

Forklar meg hvordan jeg er sær som ikke vil stå med en naken mage. Jeg skjønner ikke hvordan jeg ble fritt vilt bare fordi vi valgte å få barn.. 

Ja, jeg har stått i barnehagen med "naken" mage. Jeg viser den frem om barna spør om å få se og kjenne, og stiller spm til livet i magen. Du legger det frem som om det er noe galt med kropp, som om den skal gjemmes? Herregud, ikke vær så hysterisk. Klart du kan si nei til å la dei de se magen din, men jeg syntes det er sært med alle disse gravide som skal gjemme magen som om det er flaut eller noe. Jeg er veldig stolt av magen min og viser den med glede frem om noen vil se:) 

Du er veldig hårsår. Gravid mage, tykk mage, spiller det noen rolle hvilket begrep jeg bruker? 🥱 Magen er jo "tykk" forde om du her gravid, halve morroa me å gå gravid er jo å ha stor mage 🥰

Men om du i selskap ikke drar opp kjolen er jo det en annen ting, det passer seg jo ikke og da skjønner jeg deg:p men om innstillingen din til vanlig er "gjem magen" så er det selvsagt opp til deg, men jeg syntes det er rart, og trist.. Vær stolt. 

Anonymkode: 2628a...ea4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...