Gå til innhold

Hvor finner hjelp til å bytte ut sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor og har ikke bil og kjenner ingen som kan hjelpe meg. Hvor kan jeg finne hjelp til å.få sofa på dynga og flytta inn ny? Ja jeg føler meg helt sinsykt dum her jeg sitter men har ingen til å hjelpe meg.q

Anonymkode: 2a75e...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv hjelpegrupper på facebook eller koronahjelp på finn

• Liker 1
Skrevet

Sjekk om de du  kjøper sofa av både kan levere OG ta imot den gamle. 

Ellers finnes det jo firma som tar på seg småoppdrag. 

Du kan også prøve å gi sofaen vekk - litt usikker på hvor "falleferdig" den er men tilstand på den må du jo såfall opplyse om. 

• Liker 1
Skrevet

Spør kolleger/familie om de kjenner noen med bil med hengerfeste i....henger kan du leie på circle k feks. Koster ikke mye. 

Lokal "småjobber"-gruppe på Facebook?

• Liker 1
Skrevet

Den gamle selger du eller gir bort på Finn.no, mot henting. Eller avtaler henting i forbindelse med bestilling av ny. 

Den nye kjøper du med levering helt inn. 

Gjør dette selv om jeg bor med mannen, og har mye familie og venner som kan hjelpe. Alt av møbler og hvitevarer har kommet i hus på den måten. 

Anonymkode: 2e97d...660

• Liker 2
Skrevet

Ja, legg den ut gratis på finn mot henting, da kommer det nok noen for å ta den med seg :)

Og ny sofa bestiller du med levering helt inn. Om du finner en på finn så kan du spørre pent om de har mulighet til å levere den til deg mot noen ekstra hundrelapper, og bestiller du fra møbelkjede så kan de levere mot litt ekstra.

Håper det ordner seg ❤️ 

Anonymkode: e0d24...63a

• Liker 1
Skrevet

Luado eller nabohjelp? Evt, butikken der du kjøper ny sofa? 

Anonymkode: 3bccc...ec9

Skrevet

Legg ut jobben på småjobber på finn.no, det har jeg måttet gjøre et par ganger å det fungerer supert :) 

Anonymkode: 9c29e...e27

• Liker 1
Skrevet

Gi den bort gratis på finn. Alternativt kan du se om det finnes avfallstaxi der du bor. De henter og kjører bort søppel😀 

Anonymkode: ae62b...358

Skrevet

Småjobber på Finn 👍

Anonymkode: d9333...59f

Skrevet

Du kan også kontakte den lokale Frivillighetssentralen. Der er det mange pensjonister m.m. som tar på seg store og små oppdrag for å hjelpe.

Anonymkode: 43d13...244

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg ut jobben på småjobber på finn.no, det har jeg måttet gjøre et par ganger å det fungerer supert :) 

Anonymkode: 9c29e...e27

De har slutta med småjobber 

Skrevet

Det er alltid en gjeng med russegutter eller russejenter som hjelper til mot betaling. Det har jeg benyttet meg av flere ganger😊

Anonymkode: 99217...68a

• Liker 1
Skrevet (endret)

...

Endret av happyhappyme
Skrevet

Hør med Kirkens Bymisjon. De hjalp meg mot betaling.

Anonymkode: aea78...9ee

Skrevet
1 time siden, globalagogo skrev:

De har slutta med småjobber 

Enda godt, det var et forferdelig system

Anonymkode: 1100a...f38

Skrevet
På 7.11.2020 den 6.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er alenemor og har ikke bil og kjenner ingen som kan hjelpe meg. Hvor kan jeg finne hjelp til å.få sofa på dynga og flytta inn ny? Ja jeg føler meg helt sinsykt dum her jeg sitter men har ingen til å hjelpe meg.q

Anonymkode: 2a75e...cf5

Kjøp en sofa, avtal de leverer og tar med den gamle. De er pliktet til å ta i mot møbler. 

Anonymkode: e5abd...f04

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hør med Kirkens Bymisjon. De hjalp meg mot betaling.

Anonymkode: aea78...9ee

Da er det vel like greit å la butikken ta den jobben. Tror det koster rundt 500kr for å få levert og at de tok med seg den gamle. Dog noen år siden, men kan ikke tro det er mer en dobbelt.

Anonymkode: e5abd...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...