AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Når gikk det over? Ungen min er straks 10 uker nå, og jeg føler ingenting. Hvordan gikk det over? Ba dere om hjelp? Våkner man bare opp en dag og så er følelsene der? Eller kommer det gradvis? Har så utrolig dårlig samvittighet og føler meg som en dritt. Anonymkode: ba564...ffb
Flamme Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Vil bare sende deg en stor klem ❤ Får du hjelp? 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Søk hjelp. Idag tar man fødselsdepresjon på alvor, da jeg hadde det for 10+ år siden forsøkte jeg å ta livet mitt, lå et døgn på sykehus men fikk ingen videre oppfølging. Jeg var aldri sånn at jeg ikke hadde følelser for barnet, men følte meg for dårlig mamma og at hn ville ha det bedre uten meg. Så søk hjelp så er det sannsynlig at det går fortere over. Når jeg ser tilbake så tok det lang tid for meg, altfor lang tid. Si ifra på helsestasjonen, de har som regel en psykolog du kan prate med nettopp av slike grunner. Lykke til, det går over 😊 Anonymkode: ab28f...bdd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Føler du deg nedstemt, trist, flat eller aggressiv også, i tillegg til de manglende følelsene for babyen din? Jeg spør, for det er ikke unormalt å ikke føle så veldig mye i starten (det er bare å bla gjennom dette forumet det), og det kan ta flere måneder før morsfølelsen virkelig er på plass uten at det nødvendigvis betyr at man har en fødselsdepresjon! Du er altså helt normal, med eller uten depressive symptomer Har du snakket med helsesøster eller fastlege? Det er god hjelp å få, mange rammes av dette og man har god kompetanse på dette nå. Du vil få rask behandling hvis det viser seg at det er en fødselsdepresjon, og noen ganger hjelper det å bare prate og få råd fra en forståelsesfull fagperson. Ikke gå med disse tankene alene! Ring helsestasjonen på mandag Anonymkode: 5079f...33b 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 Da barnet nærmet seg tre år, hadde jeg kontroll. Det ble ikke tatt skikkelig tak i før barnet var halvannet år. Ble oppdaget da barnet var 8 mnd. Fikk noe hjelp på helsestasjonen da, men det var fastlegen min som fikk meg opp av grøfta da barnet var halvannet år. Anbefaler deg å ta kontakt med fastlege, jordmor eller helsesøster. Jeg fikk som sagt best hjelp av fastlegen. Barnet er nå 9 år, men jeg sliter fremdeles til tider og har hatt oppfølging av fastlegen hele veien. Anonymkode: 3b04b...1b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå