Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For fem år siden hadde jeg en midlertidig stilling i Firma X i forbindelse med et prosjekt. Jeg trivdes godt på arbeidsplassen og var fornøyd med arbeidsoppgavene.

Etter prosjektet i Firma X ble ferdig prosjektet ble ferdig, har jeg jobbet litt mer prosjektbasert (i mitt yrke er det vanlig), før jeg fikk en fast stilling der jeg jobber nå.

I min nåværende jobb trives jeg utrolig godt. Arbeidsoppgave er ok, men arbeidsmiljøet er så godt at jeg gleder meg hver dag til å gå på jobb.

For en uke siden tok Firma X kontakt. De vil ha meg tilbake, denne gang i en fast stilling.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg trivdes godt i Firma X, og lønna er betydelig høyere (670K mot mine nå 520K). Skal også sies at arbeidsoppgavene i Firma X var morsommerr og mer faglig utfordrende enn i min nåværende jobb. Samtidig trives jeg UTROLIG godt i min nåværende jobb for arbeidsmiljøet er så godt. 

Et tillegsmoment er covid. I min nåværende jobb er jeg i en bransje som ikke påvirkes negativt av covid (tvert i  mot, vi tjener på dette). Jeg er også godt etablert i firmaet, og ved eventuelle (men høyst usannsynlige) oppsigelser/permiteringer vil jeg være helt trygg. Firma X derimot er noe mer sårbar overfor covid. Det vil være en større sjanse for permiteringer der, og som sist inn er jeg først ut. 

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg trivdes godt i Firma X, men arbeidsmiljøet der jeg jobber nå er så bra at jeg gleder meg søndag kveld til å komme tilbake på jobb. Arbeidsoppgavene og lønna var bedre i Firma X, men jeg har 100% trygghet for oppsigelse/permitering i min nåværende jobb.

(avstand til arbeidsplass eller sosiale goder har ingen betydning, da de er omtrent like)

Noen som kan komme med tips?

Anonymkode: f767f...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her:

Vet ikke om det kom tydelig fram i HI eller om det har noe å si, men begge jobbene er i privat næringsliv.

Skrevet

Kan du ta permisjon fra stillingen i jobben du har nå? 

Anonymkode: 0d4bf...cb3

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville faktisk valgt nåværende jobb med mindre du sliter økonomisk. Så god trivsel på jobb er sjelden vare og verdt helt utrolig mye mer i livskvalitet enn 150 000 i lønnsforskjell😊

Anonymkode: 28e8d...5ab

• Liker 1
Skrevet

Aldri ville jeg valgt vekk en trygg og god jobb med fine kollegaer for 150K. Ikke nå, i 2020. Ikke i 2021 heller. 

Anonymkode: e3700...b36

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville faktisk valgt nåværende jobb med mindre du sliter økonomisk. Så god trivsel på jobb er sjelden vare og verdt helt utrolig mye mer i livskvalitet enn 150 000 i lønnsforskjell😊

Anonymkode: 28e8d...5ab

Jeg sliter ikke økonomisk. Økonomisk har jeg det ganske godt, men så klart ville det vært bedre med 150K mer 😛

Men det er ikke bare lønna som frister. Arbeidsoppgavene er bedre i Firma X. Jeg trives helt ok med arbeidsoppgavene i min nåværende jobb, men i Firma X er oppgavene morsommere og mer utfordrende (min nåværende jobb og Firma X er i ulike bransjer).

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri ville jeg valgt vekk en trygg og god jobb med fine kollegaer for 150K. Ikke nå, i 2020. Ikke i 2021 heller. 

Anonymkode: e3700...b36

Nei det er egentlig litt det jeg tenker selv også :((

TS

Skrevet

Hadde ikke byttet!

Anonymkode: 9f870...e3e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...