AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Del Skrevet 6. november 2020 Er midt i en vond krise. Samboeren min gjennom 10år er lei og vil gi opp, sånn plutselig. Finner gale småting flere år tilbake og lager problem og surhet rundt det. Jeg er på bristepunktet snart og håper han blir. Vi har flere barn i bildet. Dette er så tungt. Har noen klart å redde ekteskapet,/samboerforholdet? Vil han dra, så kan jeg ikke gjøre noe. Råd, noen? Anonymkode: 2996a...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Del Skrevet 6. november 2020 Parterapi Anonymkode: 0b0d3...15a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Del Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Parterapi Anonymkode: 0b0d3...15a Enig!! Kanskje dere er spist opp av hverdagen og at samlivet er for rutinepreget.. kan hjelpe mye å sette pris på de små tingene og blåse liv i spenningen igjen Anonymkode: 62164...ec5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Del Skrevet 6. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er midt i en vond krise. Samboeren min gjennom 10år er lei og vil gi opp, sånn plutselig. Finner gale småting flere år tilbake og lager problem og surhet rundt det. Jeg er på bristepunktet snart og håper han blir. Vi har flere barn i bildet. Dette er så tungt. Har noen klart å redde ekteskapet,/samboerforholdet? Vil han dra, så kan jeg ikke gjøre noe. Råd, noen? Anonymkode: 2996a...27b Plutselig? Utro? Anonymkode: ffd8d...c2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Del Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Parterapi Anonymkode: 0b0d3...15a Det går ikke. Han vil ikke. Jeg får han ikke med., så gjerne andre råd. Er veldig redd det er utroskap i bildet. Jeg er skjelven og redd! Utrolig at jeg ikke har knekt sammen her. Han er ute med jobb. Anonymkode: 2996a...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Del Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke. Han vil ikke. Jeg får han ikke med., så gjerne andre råd. Er veldig redd det er utroskap i bildet. Jeg er skjelven og redd! Utrolig at jeg ikke har knekt sammen her. Han er ute med jobb. Anonymkode: 2996a...27b 0m dere har barn så må han uansett til samtale med familievernkontoret, så hvorfor ikke bare gjøre det nå Anonymkode: a1524...adb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #7 Del Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er midt i en vond krise. Samboeren min gjennom 10år er lei og vil gi opp, sånn plutselig. Finner gale småting flere år tilbake og lager problem og surhet rundt det. Jeg er på bristepunktet snart og håper han blir. Vi har flere barn i bildet. Dette er så tungt. Har noen klart å redde ekteskapet,/samboerforholdet? Vil han dra, så kan jeg ikke gjøre noe. Råd, noen? Anonymkode: 2996a...27b Hvor gamle er dere? Anonymkode: 198b9...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 7. november 2020 #8 Del Skrevet 7. november 2020 Jeg kjenner mange som har klart å redde forhold . Du alene, kan ikke redde forholdet deres. Han må ønske det like mye som deg. Du må først og fremst kreve forklaring og ærlighet. Har man blitt betatt av et annet menneske, vil man gjerne dempe dårlig samvittighet med å finne feil hos partneren sin. Derfor er det så viktig å få avklart om det er en annen som spøker i bakhodet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #9 Del Skrevet 7. november 2020 37 minutter siden, Zienna skrev: Jeg kjenner mange som har klart å redde forhold . Du alene, kan ikke redde forholdet deres. Han må ønske det like mye som deg. Du må først og fremst kreve forklaring og ærlighet. Har man blitt betatt av et annet menneske, vil man gjerne dempe dårlig samvittighet med å finne feil hos partneren sin. Derfor er det så viktig å få avklart om det er en annen som spøker i bakhodet. Denne! Enig i hvert ord! Anonymkode: 160ec...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljene Skrevet 7. november 2020 #10 Del Skrevet 7. november 2020 Det du gjør nå, fungerer tydeligvis ikke. Så min anbefaling er å ta vare på deg selv og ungene. Et lykkelig menneske er ofte veldig tiltrekkende på andre, og har du råd og lyst til det, hadde jeg prioritert ting som gjør deg glad, men som koster litt penger. For eksempel manikyr/pedikyr, hudpleie, frisør, trening, spa, etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Del Skrevet 7. november 2020 Vi gjorde det. Han ville ikke til samtale og var ferdig med meg (og ungene). Det var en annen i øret hans. Jeg fikk overtalt han til å prøve helhjertet en kort periode, og da lovet jeg han at gjorde han det skulle bruddet bli respektert og uten drama. Jeg sa han skyldte meg og ungene å prøve. Uansett, han holdt det han lovet og samtidig så han hvor fryktelig det andre mennesket var. Hun tok avvisningen fryktelig dårlig. Han beundret meg for min ro og at jeg reagerte med sorg istedenfor sinne. At jeg tenkte på familien først. Det viste seg at han var i en livskrise. Nå har det fått flere år og vi har det bedre enn noen gang. Det kan hende det som skjedde redder forholdet. Kvinnen som kom i mellom oss har jeg fortsatt sterke følelser mot, men slike kvinner har jeg aldri tålt uansett. Han stoler jeg på 100 prosent siden jeg vet hva som utløste hele situasjonen. Anonymkode: 70f34...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #12 Del Skrevet 7. november 2020 Her er det nok en annen i bildet. Han skylder deg i det minste å prøve parterapi. Anonymkode: 8b3cd...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #13 Del Skrevet 7. november 2020 Han burde ha gitt beskjed før det gikk så langt om ting ikke var bra. Da hadde dere begge hatt sjans til å snu dette før det var for sent. Om han er utro, er det ingen som vet. Men om det er ei som venter på at forholdet deres skal bli offisielt, så kan det være derfor han er så bestemt, og at det er ingen vei tilbake. Det er ikke så lett å jobbe med forholdet når han har lovet ei anna at han skal gjøre det slutt, og sagt at dere har et platonisk forhold og kun er sammen for ungenes skyld. Anonymkode: f9309...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 7. november 2020 #14 Del Skrevet 7. november 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Er midt i en vond krise. Samboeren min gjennom 10år er lei og vil gi opp, sånn plutselig. Finner gale småting flere år tilbake og lager problem og surhet rundt det. Jeg er på bristepunktet snart og håper han blir. Vi har flere barn i bildet. Dette er så tungt. Har noen klart å redde ekteskapet,/samboerforholdet? Vil han dra, så kan jeg ikke gjøre noe. Råd, noen? Anonymkode: 2996a...27b Dere er samboere, og forhåpentlegvis samboerkontrakt som kan anvendes ved samlivsbrudd. Dere har barn (kanskje mindreårige) er vel derfor pålagt tvungen mekling som går på barnefordelingsansvar. Tanken omkring samlivsbrudd kommer sjelden plutseleg som lyn fra klar himmel, men er noe som bygges opp over tid. Ifølge samlivseksperter som behandler par i krise så er det ofte ingen returknapp når par først oppsøker hjelp. Når ein har vert gift / samboer i mange år, og plutseleg skal gå over i en singeltilverelse så betyr det en stor omstilling, og verst er det nok for dem som har omsorgsansvar for små barn. Min oppfordring er at dere oppsøker poffesjonell hjelp som kan sjå forholdet utifra eit nøytralt synspunkt. Kanskje er det noen av desse bakenforliggende han kan få lagt bak seg, og dere saman på eit vis kan rykke tilbake til start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #15 Del Skrevet 7. november 2020 Vi endte faktisk med å gå fra hverandre, med barn i bildet, for så at vi fant tilbake til hverandre senere - og vi har aldri hatt det bedre heller. Vi var sammen i 9-10 år før vi flyttet fra hverandre i et års tid; det var så klart tungt og tøft, og det ble endel konflikter .. Men samtidig så hadde vi vokst så mye begge to, uten å legge merke til oss selv eller den andre, ingen av oss var lengre den samme personen som da vi var 20, naturlig nok .. Men vi gikk i sirkler til slutt. Vi brukte et år på å bli kjent med oss selv på helt andre måter, og endte opp med hverandre igjen. Det var egentlig aldri noen tvil for noen av oss .. Vi trengte bare .. luft. Få puste. Tenke. Nå har vi vært sammen i to nye år, og venter nr 3. Nå finnes det ingen hindringer for oss. Kommunikasjonen er bedre, sexen er bedre, alt er bedre. «If you love someone, set them free» osv bla bla, det er noe i den klisjeen. Men anbefaler parterapi og å jobbe med ting før man går til dèt steget - men ville bare legge til at dèt steget ikke alltid er det værste steget ❤️ Håper dere finner ut av det ❤️ Anonymkode: 57900...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå