Gå til innhold

Er jeg naiv eller snakker hun sant? Mann 35 trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker råd da jeg står i en situasjon jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forholde meg til.
Jeg har vært samboer med en dame i 8år vi har ett barn på 3år og har hatt våre opp og ned turer, Ho har prata om og reise og var veldig nære en gang for 5 måneder siden, men forandret på det som var problemene og ho ble. Men nå har ho begynt og snakke om og flytte igjen eller ho har begynt og flytte. Men denne gangen så reiser ho mye vekk både med og uten guttungen, men da til en mannlig kollega, De har jobbet sammen noen år og har trent endel sammen, Hun sier til meg at de kun er venner og at hun fortsatt er veldig glad i meg og at det ikke er sikkert ho flytter. Men det og være hjemme slik som ting er nå er veldig tungt for ho, og da hjelper det og bare være hos noen og prate tull og se film. Når hun er hjemme så koser vi og er intime nesten akkurat som før. Hun har vært over natten flere ganger men sier de sover vær for seg.
Jeg blir helt gal av og ikke vite. så råd og tips blir godt tatt i mot.
Har ho funnet seg en ny man rett under nesa mi eller snakker hun sant? 

Anonymkode: 0fae3...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler kan være sant. Forstår du ikke din egen kone? Eller forventer du bare at hun skal forstå deg?

Anonymkode: 03899...a07

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begge deler kan være sant. Forstår du ikke din egen kone? Eller forventer du bare at hun skal forstå deg?

Anonymkode: 03899...a07

jeg vil egentlig si jeg stoler på henne, men får så mye dårlige følelser og da blir jeg usikker.

• Liker 1
Skrevet

Helt umulig å si..... Det må du nesten finne ut av selv.

Anonymkode: 5611a...fc5

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg ikke funnet meg i. 

• Liker 26
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet, unormal oppførsel og hun bruker deg. Virker som hun vil ha i pose og sekk. Det er ikke normalt at en som er i et forhold overnatter stadig hos en av motsatt kjønn. Du er fryktelig naiv og dette utnytter hun. Hun  prøver ut han andre virker det som, så har hun deg på gress. Funker det ikke med han så har hun deg til neste forsøk, og sånn fortsetter dette. Hadde hun vært glad i deg så hadde hun ikke holdt på sånn, totalt mangel på respekt

Anonymkode: b7553...174

• Liker 31
Skrevet
4 minutter siden, Apis skrev:

Hadde jeg ikke funnet meg i. 

Hva skal jeg gjøre da? 

Skrevet

Det er umulig for oss å vite om hun snakker sant, men uansett er dette ikke noe du skal finne deg i. Har man det dårlig i forholdet prøver man å ordne opp i det på hjemmebane, ved å snakke sammen, gå i parterapi eller flytte fra hverandre for en periode. Man bør bli enige om noen retningslinjer, f eks at man ikke dater andre den tiden man har en pause. 
Det er tydelig at samboeren din prøver å finne ut av ting, og det er godt mulig at hun vurderer sin mannlige kollega (antar han er singel) som partner. Dette er ikke riktig ovenfor deg, og skaper ingen tillit dere i mellom. 

Så lenge dere er ett par har du all rett til å kreve at hun kutter ned på kontakten med kollegaen sin, og slutter med å sove over. Du kan stille krav. Lykke til!

• Liker 13
Skrevet

Det høres ut som en ubehagelig situasjon for deg. 
Om hun sier de kun er venner, er det ikke mye annet du kan gjøre der, enn å stole på det.
Men dette kan bli vondt for deg i lengden. Du må passe på deg selv. 
Personlig ville jeg sagt at du ikke har det godt når hun bor hos en annen mann, og at du ikke vil klare den løsning mer enn et par uker til. Så får hun velge om hun vil bli hos deg, finne et annet "avlastningshjem" eller forlate deg. 

Tror du er for snill

Anonymkode: 1b618...92b

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som en ubehagelig situasjon for deg. 
Om hun sier de kun er venner, er det ikke mye annet du kan gjøre der, enn å stole på det.
Men dette kan bli vondt for deg i lengden. Du må passe på deg selv. 
Personlig ville jeg sagt at du ikke har det godt når hun bor hos en annen mann, og at du ikke vil klare den løsning mer enn et par uker til. Så får hun velge om hun vil bli hos deg, finne et annet "avlastningshjem" eller forlate deg. 

Tror du er for snill

Ja det er forferdelig vondt. det har jeg også sakt til henne. Jeg ønsker jo ikke at hu flytter og håper dette bare er en nedkjølings periode slik at ting kan bli bra igjen. Jeg vil jo ikke miste familien min.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja det er forferdelig vondt. det har jeg også sakt til henne. Jeg ønsker jo ikke at hu flytter og håper dette bare er en nedkjølings periode slik at ting kan bli bra igjen. Jeg vil jo ikke miste familien min.

Skjønner godt du ønsker å beholde familien. Hun har allerede mistet respekten for deg. Du forteller henne det gjør deg forferdelig vondt når hun bor men en annen, men hun velger å gjøre det likevel. 

• Liker 9
Skrevet

Hva gjør dere for å ordne opp i samlivsproblemene deres? Går dere i terapi? 

Tar hun mer ansvar for barnet enn deg, ettersom hun tar med seg barnet når hun besøker vennen sin?

Anonymkode: 73dbe...3bd

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vil egentlig si jeg stoler på henne, men får så mye dårlige følelser og da blir jeg usikker.

stol på følelsene dine. syntes du skal dumpe hun og bli ferdig med hun.

hun holder deg på gress, og du fortjener tydeligvis mye bedre enn dette! 

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere for å ordne opp i samlivsproblemene deres? Går dere i terapi? 

Tar hun mer ansvar for barnet enn deg, ettersom hun tar med seg barnet når hun besøker vennen sin?

Vi går ikke til terapi. har foreslått det men blir bare glemt og ikke snakket om mer.
slik som det har vært den siste tiden har vi hatt guttungen ca 50% vær-

Skrevet
7 minutter siden, Rosatoast said:

stol på følelsene dine. syntes du skal dumpe hun og bli ferdig med hun.

hun holder deg på gress, og du fortjener tydeligvis mye bedre enn dette! 

Jeg tror nok også dessverre det snakk om et seigt farvell. Bra med ett bein i hver leir, inntil hun er komfertabel med et endelig brudd.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi går ikke til terapi. har foreslått det men blir bare glemt og ikke snakket om mer.

Da bestiller du time hos en samlivsterapeut. Ta ansvar. Om hun ikke møter opp til timen er forholdet over, da flytter du ut. 

I mellomtiden bør du ta mer ansvar for barnet. Still opp så mye som mulig. Ta barnet istedetfor at hun tar ham med seg på besøk til vennene sine. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg får helt vondt av deg! Jeg hadde sagt at hvis hun ville komme tilbake til meg, så fikk hun ikke bo hos han.

Anonymkode: 3d220...2d2

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke noe på at de bare er venner :( Virker som hun vil ha i pose og sekk

Anonymkode: 6e58b...804

• Liker 1
Skrevet

Som kvinne hadde jeg aldri akseptert at min samboer overnattet hos en kvinnelig kollega med mindre jeg kjente denne kollegaen godt og det var en spesiell grunn for overnattingen. Så jeg syntes du har god grunn til å syntes dette er rart. Er det sånn at dere krangler og snakker om ting som må endres før hun sier at hun skal flytte, eller kommer det ut av det blå?  

Familievernkontoret har familierådgivning som er kostnadsfritt (https://bufdir.no/familie/familievernet?gclid=Cj0KCQiAhZT9BRDmARIsAN2E-J20HgBMgpv6r8QTMnf-x3iOcCKZID04OkOXpyN5YGdptGmLDdVZqLIaAmwnEALw_wcB). Jeg ville bedt henne om å dra dit for å få hjelp til å løse opp i disse knutene. Vi vet ikke årsaken til deres samlivsproblemer, men når dere begge får en mulighet til å prate med en profesjonell er det kanskje enklere å ta opp ting som er vanskelige å snakke om. 

Jeg håper virkelig dere klarer å løse opp i dette og finne tilbake til hverandre. 

Anonymkode: db303...72c

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det bare blir glemt så anbefaler jeg deg å bare bestille en time og be henne møte opp. Passer ikke tiden så ber du om en tid som passer for henne så kan du bytte timen. 

Anonymkode: db303...72c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...