Gå til innhold

Male vegg, lister, akrylmasse - hva er rekkefølgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, dere!

Jeg har hatt besøk av håndverker som har snudd dørkarmen for meg. Dette innebar at dørlistene måtte bytte side, for å dekke mest mulig av karmen. Har valgt å male dørlistene selv, for å spare penger. Håndverkeren har skrapt av tidligere fugemasse, slik at det glatt på veggen der det tidligere var dekt av lister. 

Nå lurer jeg på hva som er riktig rekkefølge når jeg nå skal male dørlistene. Som det ses på bildet under, er det litt over en cm jeg skal male veggen på hver side av dørkarmen. Skal jeg male veggen først, så listene, og så legge på akrylmasse? Eller akrylmasse først, og så male veggen og listene etter det?

Alle tips tas imot med stor takknemlighet. 

Mvh førstegangskjøper på budsjett. 

hOJRRcA6SKCly9tIopLh9g.jpg

RkBXWqSjRZmELxHuVDj%pA.jpg

Endret av udiskutert
Skrevet

Start med å legge akryl som du drar godt ut med fingeren og la det tørke til neste dag, så maler du 2 strøk på veggen. Anbefaler å male hele veggen, ellers blir det ganske tydelig om du bare maler et par cm rundt døra. Når du maler veggen maler du også et par millimeter over akrylen du har lagt rundt listene. Når veggen har fått tørke til neste dag kan du male listene. Om du ikke føler deg stø nok på hånda til å få en fin og jevn strek kan du sette på tape. For å få et fint resultat bør du la veggfargen gå en millimeter eller to over lista. 

Anonymkode: ec3c9...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...