Gå til innhold

Blir behandlet som spedalsk (korona)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde korona for 4-5 uker siden. Er friskmeldt av helsepersonell for over 2 uker siden, men folk vil ikke være med meg. Har fortsatt familie som ikke vil komme inn i vårt hus, de står utenfor så jeg må stå på verandaen og rope ned til de. Blir ikke invitert i bursdager eller noe, folk avlyser planer som er lagt for lenge siden. Faren min vil ikke la meg komme inn, han ber meg stå i garasjen.. Og jeg må hele tiden forklare meg til venner/familie når jeg er ute av huset. Har ikke du korona? Du kan fortsatt ha smitte i kroppen osv osv.. 

Men jeg er ikke lenger smittsom? Har fått beskjed av helsepersonell at jeg ikke er det, men folk tør ikke være i nærheten av meg. Har fortsatt tørrhoste, men fikk beskjed om at det kunne sitte i lenge, er ikke smittsom selvom. Men om jeg kommer med et lite host rundt folk nå blir det sett på som drapsforsøk. 

Kan ikke folk lese litt om det før de dømmer så sykt.. lurer på hvor lenge jeg må høre dette 

Anonymkode: 266ca...aea

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet

Høres mer ut som omgangskretsen din er problemet enn korona. Familien din må da være særdeles mindre begavet som oppfører seg sånn? 😕

Skrevet

Høres ut som trumptilhengere! 

• Liker 3
Skrevet

Utrolig spesielt at de ikke skjønner at du ikke lenger er smittsom. 

Anonymkode: daa85...f61

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Pappi skrev:

Høres ut som trumptilhengere! 

Det er vel heller trumptihengere som ikke tror på eller undervurderer korona da er det ikke?

• Liker 9
Skrevet

Aww så trist😢❤️ føler med deg. Kan du kanskje spørre lege om en legeerklæring på at du er friskmeldt kanskje? Bare så du kan vise til alle venner og familie? Kanskje legge ut legeerklæring på Facebook? Men å passe på at det bare er folk du vil skal se det ser den? Hvis de er redd for at viruset skal være igjen i hjemmet ditt, så kan du jo kanskje ta julevasken tidligere i år og skubbe ned hele huset? Selv om viruset mest sannsynlig er dødd ut nå. Nå er det jo ganske rart å være så redd for deg da. Tvert i mot er det jo høyere risiko å møte andre en deg, siden du mest sannsynlig er noe immun mot viruset nå, selv om forskerne fortsatt er litt usikre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt influensa og følte på det samme. Jeg kommer ALDRI til å bli redd folk fordi myndighetene har bestemt at vi skal være det, her er det bare å komme og hoste og nyse og alt. De vil vi skal slutte å være mennesker.

Anonymkode: f9f5b...568

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt influensa og følte på det samme. Jeg kommer ALDRI til å bli redd folk fordi myndighetene har bestemt at vi skal være det, her er det bare å komme og hoste og nyse og alt. De vil vi skal slutte å være mennesker.

Anonymkode: f9f5b...568

Det finnes også en middelvei da... 

• Liker 3
Skrevet

Fire uker er faktisk ikke så lenge siden. Og det er mye helsepersonell ikke vet om dette viruset. Jeg skjønner godt at eldre personer i din krets vegrer seg for å treffe deg allerede. Om du ikke har forståelse for det selv, stiller jeg spørsmål ved din empati. 

Anonymkode: 164b7...0bb

• Liker 12
Skrevet

Føler meg deg, men må innrømme at jeg også hadde holdt avstand noen uker til fordi du fortsatt hoster. Smitten kan sitte lenger i har jeg lest? Folk er redde og vil være på den sikre siden. Sånn er det dessverre 

Anonymkode: 79dcf...8ae

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire uker er faktisk ikke så lenge siden. Og det er mye helsepersonell ikke vet om dette viruset. Jeg skjønner godt at eldre personer i din krets vegrer seg for å treffe deg allerede. Om du ikke har forståelse for det selv, stiller jeg spørsmål ved din empati. 

Jeg er enig.

Her, TS, må du rett og slett være litt raus og prøve å ta litt hensyn. Det er gått to uker, hverken du eller helsepersonell vet om du fortsatt er smittsom eller ikke og du sutrer over ikke å ha blitt bedt i bursdagsselskap.  du virkelig i bursdagsselskap eller på besøk midt i en pandemi, akkurat i de to verste ukene hittil? 

Forøvrig synes jeg du skal lese deg litt opp på hvordan spedalske er blitt behandlet opp gjennom historien, og også tenke litt på alle de som har vært fullstendig isolert i denne pandemien og som ikke har møtt et menneske siden begynnelsen av mars. Og ikke minst på alle som har ligget og kjempet for livet på en feltseng i en gymsal et eller annet sted på grunn av det samme viruset du slapp så billig unna. Ofre gjerne en tanke på de som ikke overlevde også, som kanskje måtte begraves uten en eneste nær og kjær tilstede etter å ha ligget lagret i en ishockeyhall. Kanskje det setter ting litt i perspektiv for deg. 

Anonymkode: 919fb...44d

• Liker 5
Skrevet

Det er faktisk ikke rart at folk er redde. Man får høre at man skal holde seg hjemme til man har vært symptomfri i minst ett døgn, noe du egentlig ikke er siden du fortsatt hoster. 

Skrevet

Jeg har ikke ville møte deg heller. Du hoster jo og jeg vil ikke møte noen som hoster. I tillegg ver det mye vi ikke vet. Mange virus ligger latent i kroppen og kan smitte igjen ved utbrudd. Jeg har blitt skuffet over deg om du ikke forstod hvorfor jeg ikke vil ta sjansen. 

Anonymkode: d2be2...743

• Liker 4
Skrevet

Dette er nytt og skummelt, gi det litt tid. 

Anonymkode: 8538e...095

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke ville møtt deg jeg heller.

Hvordan ble du smittet? Var du uforsiktig hadde jeg ikke møtt deg av prinsipp.

Og om jeg ikke kjente vaskerutinene dine, hadde jeg ikke stolt på hygienen/husvasken din, virus kan overleve lenge på overflater + man vet jo ikke lat om dette viruset.

Anonymkode: 8dd3e...ce9

Skrevet

Jeg skjønner godt at de holder avstand når du fortsatt har symptomer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå skal man jo helst ikke omgås noen i utrengsmål uansett - alle begrenser hvem de inviterer og besøker og planer avlyses over en lav sko. Du har vært påvist syk relativt nylig og hoster fortsatt, da ville du ikke stått øverst på min liste over hvem jeg vil omgås. Det er ikke tiden for å ta sjanser, hverken med egen eller andres helse. 

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også holdt avstand, hvis det ikke var helt nødvendig å møte deg. 

Anonymkode: 83fdd...318

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, for vi stoler jo på vitenskapen og ikke konspirasjonsteorier. Men mindre legevitenskapen sier noe annet en det vi tror..... 😕

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...