Gå til innhold

Klassisk feminin kåpe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det har vært andre tråder om dette, og med god grunn, men jeg prøver igjen.

Jakkene og kåpene til kvinner i dag er så lite flatterende. Posete. Har ikke noe imot at noen av dem er baggy, og enkelte er faktisk kule hvis de er stylet riktig, men ALLE? Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å finne en vanlig kåpe.

Har saumfart alle kjedebutikkene, og fant bare 1 klassisk kåpe, men den gikk til gjengjeld ned til gulvet. Hvorfor skjønner ikke folk at det er pent med innsving i livet? Jeg leter etter en til høst- og vinterbruk, og litt vår, så den må ha ull i seg. Og ikke dyre merker, det skal ikke være nødvendig å betale 4000 for en enkel kåpe. Jeg er også 163 cm, så den må ikke være for lang. Dette bør ikke være umulige krav!

Håper noen har peiling. 

Hvis noen lurer så er dette klassiske kåper:

Limited Edition – Women's black virgin wool coat - Shop Varteks d.d.Olive green wool feminine cut military style coat.... - Depop

Women's Grey Coats | Ladies Jackets | Debenhams

Anonymkode: f44ba...d74

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal ha en ordentlig kåpe i ull så må du nok ut med nærmere 4000.. men du kan ha den lenge da!

Anonymkode: 43e0e...9be

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste bildet ligner på en de har på Match til 1800, de har 30 prosent denne helga. Kommer i mange forskjellige farger. 

Anonymkode: facc4...a32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på match og de litt høyere prisede kjedene? De har ofte salg, så du kan gjøre noen kupp. Også sjekk boozt, Zalando etc og se på salgssidene der til litt dyrere merker? 

Anonymkode: a0a23...128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange (og raske) svar. Flere som er enige i at de posete kåpene ikke er for alle?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å ha sett slike kåper i de mer «tantete» klesbutikkene på kjøpesentre ja. Jeg syns posete kåper er finere, da har man også plass til mer varmt tøy under. 

Anonymkode: cee14...876

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med min kåpe fra 2nd Day 😍 Modellen heter Livia. Kjøpte den på salg på Zalando sommeren 2019. Varm, god og classy. 

Anonymkode: 86f97...19b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kjempefornøyd med min kåpe fra 2nd Day 😍 Modellen heter Livia. Kjøpte den på salg på Zalando sommeren 2019. Varm, god og classy. 

Anonymkode: 86f97...19b

Den var fin :) 3000 var litt dyrt. Kanskje den kommer på salg igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 og 3 er ikke klassiske kåper. Men jeg er ellers enig med deg at det er flott med med klassisk silhuett som fremhever fasongen. 

Det er massevis av kåper med knytebelter i livet nå. Masse! Synes selv det er stygt, ligner på morgenkåper. 

Anonymkode: b01e4...d46

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Filippa K sin Eden? Den kan du nok også finne brukt. 

Er mye som er posete ja, men tror problemet ditt er kombinasjonen klassisk-ull-lav pris.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Har du sett på Filippa K sin Eden? Den kan du nok også finne brukt. 

Er mye som er posete ja, men tror problemet ditt er kombinasjonen klassisk-ull-lav pris.

Forventer ikke 100% ull! Bare 20% hjelper godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 og 3 er ikke klassiske kåper. Men jeg er ellers enig med deg at det er flott med med klassisk silhuett som fremhever fasongen. 

Det er massevis av kåper med knytebelter i livet nå. Masse! Synes selv det er stygt, ligner på morgenkåper. 

Anonymkode: b01e4...d46

Hvorfor ikke? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke kjøpe en av de du har bilder av da?

Anonymkode: 9a875...5c7

Tok bare noen tilfeldige bilder fra Google, ikke fra nettbutikker. Vil ikke ha akkurat dem uansett, var mer for å vise at de hadde tettsittende fasong/ikke hang som telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du muligheten til å lete brukt? Jeg har flere kåper med innsving i 100% ull eller kasjmir, og jeg har ikke betalt noen voldsom pris for noen av dem, den dyreste betalte jeg rett over 2000 for. Samtlige av dem er kjøpt brukt. Jeg er i ferd med å utvikle alvorlig allergi mot alle teltklærne som finnes i butikk nå. Så mye stoff som det er i de fleste kåper nå hjelper det ikke mye å sette et knytebelte i livet, resultatet blir bare at det ser ut som en romslig morgenkåpe. Man bør være ganske høy og slank, og helst ha litt brede skuldre, for å kle det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Skogkatten skrev:

Har du muligheten til å lete brukt? Jeg har flere kåper med innsving i 100% ull eller kasjmir, og jeg har ikke betalt noen voldsom pris for noen av dem, den dyreste betalte jeg rett over 2000 for. Samtlige av dem er kjøpt brukt. Jeg er i ferd med å utvikle alvorlig allergi mot alle teltklærne som finnes i butikk nå. Så mye stoff som det er i de fleste kåper nå hjelper det ikke mye å sette et knytebelte i livet, resultatet blir bare at det ser ut som en romslig morgenkåpe. Man bør være ganske høy og slank, og helst ha litt brede skuldre, for å kle det.

Helt enig!!

Ja, brukt er supert 😄 Tenker  du Finn? alle på fretex er veldig lange. husk at jeg er lav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge des-feb holder man ikke varmen i de avbildede kåper.

Anonymkode: 0374c...a45

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...