Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En mannlig kollega henger veldig mye rundt meg på jobb. Jeg har ingen interesse i han og unngår han så godt jeg kan. Jeg ble klar over 'situasjonen' for noen år siden ved en episode hvor han fysisk klengte/koste på meg og sa han likte meg usedvanlig godt. Jeg ble regelrett sint og sa om det han holdt på med ikke var greit. Fikk til svar at jeg misforstod hele situasjonen og han kun ville være venner. Han har kone og barn hjemme.

På jobb følger han åpenbart med meg, hegner veldig i nærheten og vet litt for mye om når/hvor/hva jeg er ute på. Spør meg gjerne litt personlige spørsmål jeg føler han ikke har noe med eller burde interessere seg for. Jeg tar aldri kontakt med han. Men han sender meg melding i alle kanaler både på jobb og utenom jobb. Har slettet han noen steder men han finner et nytt sted å sende meg melding. 

Føler dette er veldig slitsomt og føler at han ser på meg som sin hemmelige beundrer. 

Endret av Kylie Jenner
endring
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld og bli kvitt fyren, han vet åpenbart ikke hva respekt er og forventer at han kan kjøre over hvem som helst.

Anonymkode: c1cf3...718

• Liker 3
Skrevet

Helt enig, det er ikke innafor når du til og med har sagt tydelig nei.

du kan også gå til HR på jobben din.

• Liker 1
Skrevet

Æsj😐

Anonymkode: 4838b...d82

• Liker 1
Skrevet

Ta det opp med sjefen din.

Anonymkode: 17455...849

• Liker 1
Skrevet (endret)

Åh så kleint. Typisk at han sier du bare misforstår når du tar han i det.

Det er lettere sagt enn gjort, men du må bare være krystallklar her. Neste gang han kontakter deg på melding eller hva det er, så skriv at du ikke er interessert i å ha kontakt der og at du vil blande inn HR om han fortsetter. Da vil han sutre og mene du overdriver og at alt bare er helt uskyldig osv, men han vet godt hva han driver med altså. Ikke la han psyke deg ut til å tro du overdriver eller at det liksom er du som har flørtet med han eller noe. Bare drit i det. Si at det er irrelevant, du vil bare at han skal slutte og det må han respektere.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3
Skrevet

HR og melding til samboeren. Stalking som det, over flere år, har jeg ingen sympati for.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

HR og melding til samboeren. Stalking som det, over flere år, har jeg ingen sympati for.

☝️

Jeg hadde jaggu truet med å ta kontakt med samboeren hans, om han ikke gir seg. 

Si KLART i fra at oppmerksomheten hans er så uønsket som det går an, og at alt han gjør nå, er å gi deg totalt avsmak på hele fyren, samt ødelegge arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 14c6c...6d9

• Liker 1
Skrevet (endret)

_

Endret av Kylie Jenner
Skrevet (endret)

Æsj. Fyren er jo ikke helt normal, høres regelrett creepy ut..

Du har mer enn nok til å ta dette opp med HR! HR/tillitsvalgte er noen du skal kunne snakke med om dine bekymringer og utfordringer i arbeidshverdagen, ikke noen du må presentere fellende, konkrete bevis for. Om du skal ha han sparket ja, men i utgangspunktet kan du starte med å levere et varsel, snakke med dem og få noen råd. 

Kanskje de har fått varsler på han før også.

Du trenger ikke blokkere han i Teams, men si fra at du ikke er interessert i å chatte og spør om det er noe rent faglig han lurer på og om han ellers kan slutte å ta kontakt.

Du må være litt hard her tror jeg, han virker en smule desillusjonert.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Skrevet

Fy, si ifra rett ut. Hvis ikke ta det med sjefen 

• Liker 1
Skrevet (endret)

_

Endret av Kylie Jenner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...