Gå til innhold

Hva er/var favorittmaten til din 6 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby får smaksprøver, og er sånn passe interessert. Vi gir smaksprøver av det vi spiser som passer seg, og er såvidt i gang med grøt (det er ikke så populært). Hva falt i smak hos din? :) Gi meg din favoritt!

Anonymkode: 6101a...bd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun grøt her. Snart 8 måneder og er kun grøt til alle måltider 🙈 Han er håpløs på mat, håper virkelig det snart tar seg opp. 

Anonymkode: a7ee6...45b

Skrevet

Av en eller annen grunn så var linsegryte og fiskegryte favoritt av det jeg lagde selv, men hun likte best (til min store fortvilelse) kjøpemat, alt av smoothies, yoghurt og maispinner etc. 

Anonymkode: 8470f...f20

Skrevet

Mini her elsker appelsin. Beste hun får! Ved 6 måneder pleide jeg å skjære av "skinnet" rundt appelsinbåten og skjære fileten i små biter hun spiste med fingrene. 

Anonymkode: d61e5...516

Skrevet

Min nærmer seg 6 mnd. Det meste går ned på høykant! 

Eksempel:

- Banan- og avokadomos

- Mango- og avokadomos

- Eple-, pære- og sviskemos

- Søtpotet- og gulrotmos

- Søtpotet-, brokkoli/blomkål- og gulrotmos

- Banan-, eple- og pæremos

Min liker (kjøpe)grøt uten noen ting oppi. Men jeg pleier og tilsette feks litt most eple, pære, banan, sviske eller mango. Kanskje din liker grøt om du tilsetter noe slikt? 

Min likte overhodet ikke avokado alene. Samme med brokkoli. Men når jeg blander smakene som nevnt over, så går det ned på høykant. Pære og mango var umiddelbart favoritter her. 

Anonymkode: 67a60...8d3

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min nærmer seg 6 mnd. Det meste går ned på høykant! 

Eksempel:

- Banan- og avokadomos

- Mango- og avokadomos

- Eple-, pære- og sviskemos

- Søtpotet- og gulrotmos

- Søtpotet-, brokkoli/blomkål- og gulrotmos

- Banan-, eple- og pæremos

Min liker (kjøpe)grøt uten noen ting oppi. Men jeg pleier og tilsette feks litt most eple, pære, banan, sviske eller mango. Kanskje din liker grøt om du tilsetter noe slikt? 

Min likte overhodet ikke avokado alene. Samme med brokkoli. Men når jeg blander smakene som nevnt over, så går det ned på høykant. Pære og mango var umiddelbart favoritter her. 

Anonymkode: 67a60...8d3

Avokado, særlig med peanøtt i, går greit ned :) Banan er ikke så populært!

Favoritten er egentlig leverpostei, og gulrot med torsk virket å slå an. Har kjøpt pære, tenkte å prøve det både alene og i grøt :) Må prøve mango også, fin unnskyldning til å lage mangosalat!

Anonymkode: 6101a...bd7

Skrevet

Jordbær og avocado.

Anonymkode: 6d53e...8f3

Skrevet

Hjemmelaget brød med leverpostei og ovnsbakte poteter med brokkoli/blomkål og torsk var nok de aller største favorittene her! 

Anonymkode: b03ed...a63

Skrevet

- Mos av kokt søtpotet/potet/gulrot/kålrot/sellerirot, varierer sammensetningen avhengig av hva vi har

- Laks most sammen med ris, mango og avokado

- Torsk most sammen med kokt søtpotet

- Avokado og bananmos

- Kjøttsaus og pasta (tar av før jeg salter/krydrer og kjører med stavmikser)

Justerer gjerne med litt av kokevannet for å få riktig konsistens, ev. litt olje.

Anonymkode: dd8c2...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...