Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung kvinne på 39 år som er single og barnløs. Har vært det hele livet, singel altså, og barn har jeg ikke vært i nærheten av å få. Føler meg stressa over alt presset rundt det å få seg kjæreste og barn. Føler 20-og 30-årene har handlet om andres mas og forventninger til meg som jeg ikke har klart å oppfylle, og dermed føler jeg meg mislykka.

Har prøvd å studere og å jobbe, men det går alltid dårlig siden de negative følelsene rundt hvor mislykka, stygg, dum og rar jeg er tar overhånd og jeg får angst og depresjon, så da har jeg vært sykemeldt i perioder og vært over på AAP i perioder. Har heldigvis fått time hos dps siden jeg er sykemeldt, og håper det er hjelp å få siden jeg ikke får til livet, men bare stresser. 

Har lite venner og aldri hatt kjæreste og bodd hjemme store deler av livet. 

Flere som har det sånn? Og er det hjelp å få? 

Anonymkode: 48c5c...556

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spoiler

Håper jeg ikke er helt alene om å ha det sånn 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Håper det hjelper med dps. 

Anonymkode: ad17c...2e7

• Liker 1
Skrevet

Du er vel en voksen kvinne når du er 39 år, og det første du bør gjøre er å få deg et eget sted å bo.

Anonymkode: 201f0...c8b

• Liker 13
Skrevet

Du gikk i feministfella som så mange andre. Bare ikke vær like kravstor som ho andre med "37 og singel" tråden gående så går det kanskje enda.

Anonymkode: 5802d...c2e

• Liker 11
Skrevet

Ja du er ganske ung fortsatt

Anonymkode: 11dfb...429

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ung kvinne på 39 år som er single og barnløs. Har vært det hele livet, singel altså, og barn har jeg ikke vært i nærheten av å få. Føler meg stressa over alt presset rundt det å få seg kjæreste og barn. Føler 20-og 30-årene har handlet om andres mas og forventninger til meg som jeg ikke har klart å oppfylle, og dermed føler jeg meg mislykka.

Har prøvd å studere og å jobbe, men det går alltid dårlig siden de negative følelsene rundt hvor mislykka, stygg, dum og rar jeg er tar overhånd og jeg får angst og depresjon, så da har jeg vært sykemeldt i perioder og vært over på AAP i perioder. Har heldigvis fått time hos dps siden jeg er sykemeldt, og håper det er hjelp å få siden jeg ikke får til livet, men bare stresser. 

Har lite venner og aldri hatt kjæreste og bodd hjemme store deler av livet. 

Flere som har det sånn? Og er det hjelp å få? 

Håper dps hjelper. Men ut i fra innlegget ditt ville jeg fokusert på å bli glad i deg selv og slutte å være så avhengig av alle andre sin anerkjennelse og å tilfredsstillelse alle rundt deg. Anerkjenn deg selv, gi deg selv tid og rom til å bli ordentlig glad i deg selv og få selvtillit. Gjør positive tanker til tvangstanker og fokuser masse på det gode ved deg og hva du faktisk har av verdier og gode kvaliteter, så er du på god vei. Masse lykke til 🥰 dette vil du klare. 

Anonymkode: 8ceb7...8d3

• Liker 6
Skrevet

Vet av mange kvinner som har fått 2 barn etter fylte 40år!

Anonymkode: f446d...4ee

• Liker 4
Skrevet

Du fremstiller deg her som om du ikke selv har valgt dette, som om livet ditt bare har skjedd av seg selv. Hvorfor fraskriver du deg ansvar for ditt eget liv? Hvorfor har du valgt som du har valgt?  

Anonymkode: a8769...8ea

• Liker 9
Skrevet

Forsøker du å treffe noen da? Tinder, byen, aktiviteter? 

Anonymkode: 2ce2e...874

• Liker 3
Skrevet

Burde vel også skaffe deg  jobb og venner før du får barn!

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel en voksen kvinne når du er 39 år, og det første du bør gjøre er å få deg et eget sted å bo.

Anonymkode: 201f0...c8b

Jeg sliter psykisk, og da hjelper det ikke hvor gammel man er. 

• Liker 6
Skrevet

Du gikk i feministfella som så mange andre. Bare ikke vær like kravstor som ho andre med "37 og singel" tråden gående så går det kanskje enda.

Anonymkode: 5802d...c2e

Hun er vel 38 og singel nå? 

Skrevet

Vet av mange kvinner som har fått 2 barn etter fylte 40år!

Ja, men så var det å skaffe seg en mann da.. 

Skrevet

Du fremstiller deg her som om du ikke selv har valgt dette, som om livet ditt bare har skjedd av seg selv. Hvorfor fraskriver du deg ansvar for ditt eget liv? Hvorfor har du valgt som du har valgt?  

Tvangstanker, har ikke lov til noe, må ta hensyn til andre, sette de før meg, folk ser sure ut og liker meg ikke, vil meg ikke vel, vil ikke at jeg skal få til noe i livet 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvangstanker, har ikke lov til noe, må ta hensyn til andre, sette de før meg, folk ser sure ut og liker meg ikke, vil meg ikke vel, vil ikke at jeg skal få til noe i livet 

Hva gjør du med dette? Tar du tak i det, eller velger du bort å ta ansvar for ditt eget liv?

• Liker 3
Skrevet

Er nok like greit du slår fra deg det å få egne barn når du er 39 og uten mann og har psykiske problemer, er aldri heldig å få første barn så seint når man i tillegg ikke har psyken eller noe annet på plass...  styrk opp deg selv og flytt hjemmefra få deg en mann det klarer du med litt innsats og sats på kjærledyr og muligens får du en mann som alt har barn som du kan bli stemor for 

• Liker 4
Skrevet

Fint du forhåpentligvis får litt hjelp til å takle ulike ting og får det bedre med deg selv :) 

mtp aldri hatt kjæreste osv så er mitt beste tips muligens å akseptere realitetene og randen sorgen over alt det som aldri ble. Evt kan man skaffe barn alene også da. Kjæreste er vanskeligere å hoste opp muligens. Men å tillate seg å sørge over brutte drømmer kan være fornuftig. 

Anonymkode: 6b9fd...6ba

Skrevet

Har ikke lov til noe??? Du er snart 40 år, du bestemmer da selv!

Vet at psykisk sykdom er noe dritt, men saken er at til syvende og sist så er det kun du som kan gjøre noe med livet ditt. Du får forhåpentligvis støtte og hjelp på DPS, men jobben må du gjøre selv.

Du er ca halvveis i livet ditt.....ikke kast bort mer tid nå. Du må lære deg å gi f i hva du tror andre tenker om deg, og så må du huske på at det er DU som skal leve livet ditt, og ingen andre. Det er hodet ditt og tankemønsteret ditt som ødelegger for deg. Ikke de andre.

Håper du tar tak, og at du får den hjelpen du trenger😊

Skrevet

Fint du forhåpentligvis får litt hjelp til å takle ulike ting og får det bedre med deg selv :) 

mtp aldri hatt kjæreste osv så er mitt beste tips muligens å akseptere realitetene og randen sorgen over alt det som aldri ble. Evt kan man skaffe barn alene også da. Kjæreste er vanskeligere å hoste opp muligens. Men å tillate seg å sørge over brutte drømmer kan være fornuftig. 

Anonymkode: 6b9fd...6ba

Å sørge over brutte drømmer er ikke lett. Når man etterhvert møter tidligere skolekamerater med voksne barn og barnebarn..  mens man selv fremdeles er alene... og foreldrene blir gamle og dør. Men gjelder å lære seg å trives  hjemme i eget selskap og dyrke hobbyer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...