Gå til innhold

Ikke invitert til svigers i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så ringte svigermor til mannen min for å «hinte» om at jeg ikke er invitert dit i jula. Mine foreldre lever ikke så jeg har i flere år feirer jul sammen med de. 

i år gikk min svigerinne og mannen fra hverandre og hun mente da at det ble for sårt at jeg skulle komme dit fordi hun ikke orket å se «en lykkelig familie» når hennes egen hadde gått i oppløsning. 

Selvsagt gav mannen klar beskjed at hvis jeg ikke er invitert så kommer ikke han eller barnet vårt heller. Da snudde hun litt på meningen, men ønsker jo ikke å feire julen der når jeg ikke er ønsket. (Vi bor flere timer unna, så blir et par overnattinger der når vi drar dit)

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette, vi skulle egentlig på besøk til de neste helg, men nå vil jeg heller bare bli hjemme. 

Anonymkode: 01a25...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag så ringte svigermor til mannen min for å «hinte» om at jeg ikke er invitert dit i jula. Mine foreldre lever ikke så jeg har i flere år feirer jul sammen med de. 

i år gikk min svigerinne og mannen fra hverandre og hun mente da at det ble for sårt at jeg skulle komme dit fordi hun ikke orket å se «en lykkelig familie» når hennes egen hadde gått i oppløsning. 

Selvsagt gav mannen klar beskjed at hvis jeg ikke er invitert så kommer ikke han eller barnet vårt heller. Da snudde hun litt på meningen, men ønsker jo ikke å feire julen der når jeg ikke er ønsket. (Vi bor flere timer unna, så blir et par overnattinger der når vi drar dit)

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette, vi skulle egentlig på besøk til de neste helg, men nå vil jeg heller bare bli hjemme. 

Så utrolig trist å lese.... hva er dette for en svigermor? Blir helt sjokkert. 

jeg hadde lett droppet å reise dit neste helg og hadde feiret julen her etter hjemme med mann og barn alene. Heller det enn å være sammen med noen jeg ikke hadde følt ville ha meg der. 

sender deg en god klem ❤️

Anonymkode: c0317...5f0

• Liker 34
Skrevet

Hvor skral er svigerinna di? Og hvor hønemor er svigermor? Herlighet. Verden slutter ikke å spinne pga et samlivsbrudd. Å ikke invitere deg fordi svigerinna har gått gjennom et brudd er helt vilt. Godt at mannen din tok ditt parti. Jeg tror jeg ville ha latt vær å besøke de på en stund, jeg.

Anonymkode: a74fc...c4f

• Liker 21
Skrevet

Hjelpe meg er det mulig? Svigerinnen må da kunne tåle å se broren og familien hans selv om hennes eget forhold gikk tapt. Hallo det kan skje med hvem som helst. Skal hun skånes for det i all fremtid? Nei dette syns jeg var trist og frekt gjort ovenfor deg. 

Anonymkode: b9c9a...6c5

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har jeg klokketro på at det aller beste dere kan gjøre er å feire jul med svigerfar.

• Liker 17
Skrevet
19 minutter siden, Pappi said:

Her har jeg klokketro på at det aller beste dere kan gjøre er å feire jul med svigerfar.

Skal svigerfar feire uten kone ?

• Liker 4
Skrevet

Haha, det er det dummeste jeg har lest. Jeg hadde dratt dit i jula og råklina og holdt hender hele tiden, på pur trass. 

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Skal svigerfar feire uten kone ?

Oops, der leste jeg nok opprinnelig innlegg for fort. Jeg fikk for meg at det var svigermor og svigerfar som hadde gått fra hverandre.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Pappi said:

Oops, der leste jeg nok opprinnelig innlegg for fort. Jeg fikk for meg at det var svigermor og svigerfar som hadde gått fra hverandre.

Fort gjort:) Og hadde vært tilfelle at svigerforeldrene var de som skiltes hadde jeg også tenkt som deg. 

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere får krangle litt så hun slipper lykke i julen da. 

Anonymkode: 35b7a...517

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Pappi said:

Men du har jo helt rett, svigermor og svigerfar (stakkars mann) kan jo heller ikke feire jul sammen? (Jeg vet jo ikke om svigerfar lever eller bor der, men dersom svigerfrøken ikke kan se lykkelige par så kan han jo ikke være der uten å være ulykkelig....?)

Endret av Tiuren
  • Liker 26
Skrevet

Helt utrolig. Kunne glatt skjedd her også. Ungene våre/mannen min fikk ikke lov til å gi svigerfar farsdagsgave lenger fordi søsteren skilte seg og da ble ungene minnet om faren sin (som levde og lever i beste velgående og har ungene så mye han får lov til).

Anonymkode: 86abc...1c6

• Liker 7
Skrevet

Det er det mest latterlige jeg har lest på lenge. Kanskje dere skulle ringe tilbake, og invitere svigerfar til dere, så kan svigermor sitte alene i jula.

• Liker 15
Skrevet

Hjelpes, svigermor høres jo ikke ut som hun er helt i vater 😳 At hun tenkte det var greit å invitere sønn og barnebarna uten svigerdatter til julefeiring høres jo helt vilt ut. Skjønner godt at du trekker deg unna nå. Reagerer også på din mann sin søster som ikke takler å se andre (egen familie) lykkelig etter et samlivsbrudd. 

Anonymkode: 3adf9...ba4

• Liker 17
Skrevet

Hjelpes. Minn henne for all del på å unngå butikker, tv og andre steder det er fare for å se par da... 😳 Jeg skjønner godt du ikke har lyst å reise. Det hadde ikke jeg heller hatt lyst til..... splitte lykkelige par fordi noen ikke klarte å bevare sitt forhold.. Jeg blir så oppgitt over hva enkelte får seg til å si/gjøre uten å tenke lenger enn egen nese. Flott at din mann har mer mellom øra enn mora 

Anonymkode: a8bc1...88d

• Liker 10
Skrevet

Hahahahah, til du som skrev hun ikke var i vater. Nei, hun har nok missa hele vatern🤣

hinsides all fornuft! Bra du har en mann som står opp for deg. 
hadde det vært meg hadde nok jeg ringt svigermor å spurt om hun hadde hatt et drypp! For noe cerebralt må jo ha skjedd for å klare å gnu ut av seg noe så tragisk! 

Feir hjemme, med familien. Deres tap å ikke få feire med dere!

Anonymkode: 30d76...dbd

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Kokeshi skrev:

Det er det mest latterlige jeg har lest på lenge. Kanskje dere skulle ringe tilbake, og invitere svigerfar til dere, så kan svigermor sitte alene i jula.

Hear, hear!

svigerfar må jo som sådan stille i samme kategori!

Anonymkode: 30d76...dbd

• Liker 7
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld men jeg ble litt forvirret her. Du sier det er svigermoren til mannen din. Blir ikke det da din mor? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...