AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Vi skal ha et vennepar over neste helg, og tenkte å lage noe mat til de. Vi har liten tid rett etter jobb, og kunne tenke å lage noe enkelt, godt og helst ikke altfor dyrt. Tenkte på tapasretter, men synes det kanskje kan bli litt styr med å bake foccatia, varme retter osv. Skulle gjerne bare servert ostefat og kjeks, men det liker ikke mennene... Tips? Anonymkode: c47f1...136
Dropi Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 https://www.lindastuhaug.no/2018/08/28/middagspai-med-enkel-sotpotetbunn/ Hva med denne? Veldig enkel å slenge sammen, og du trenger ikke forsteke bunnen. I tillegg er den kjempegod! 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 Kan jo lage gryterett. 2 poser med amerikansk gryterett og ha salat til og rundstykker til. Eller ha fløtegratinerte poteter og karbonader til med salat. Anonymkode: ed35f...44c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Helstekt kylling og ovnsbakte rotgrønnsaker lager seg selv i ovnen Anonymkode: 9d439...1ac 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Hva synes du/dere er enkelt å lage? Hvor lang tid har du/dere? Hva liker de/dere? Hvor mye kan det koste? Anonymkode: 0e778...d8c 1
Hut Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Viltgryte med finnbiff eller elgskav. Med potetstappe til. Kjøp ferdig skrelte mandelpoteter så går det raskt. Serveres med tyttebærsyltetøy til.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 Tapas er altså virkelig det motsatte av enkelt, bare så det er sagt nok en gang. Det eneste er hvis dere kjøper inn god spekemat, noen oster og feks oliven på forhånd (dagen i forveien), setter en knafri focacciadeig om morgenen og baker ut når dere kommer hjem fra jobb, og så lager hver sin fjøl med spekemat, oster, oliven, evt noen nøtter med honning, og så har nybakt brød og vin til. (Bedre med separate fjøler nå pga smittevern). Ellers støtter jeg forslaget om kyllinglår i ovn med grønnsaker. Men test en oppskrift først så dere vet at den fungerer. Anonymkode: 9f6c8...dfa 5
Lauv Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 Reker. Finnes ikke noe mer lettvindt enn det. 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tapas er altså virkelig det motsatte av enkelt, bare så det er sagt nok en gang. Det eneste er hvis dere kjøper inn god spekemat, noen oster og feks oliven på forhånd (dagen i forveien), setter en knafri focacciadeig om morgenen og baker ut når dere kommer hjem fra jobb, og så lager hver sin fjøl med spekemat, oster, oliven, evt noen nøtter med honning, og så har nybakt brød og vin til. (Bedre med separate fjøler nå pga smittevern). Ellers støtter jeg forslaget om kyllinglår i ovn med grønnsaker. Men test en oppskrift først så dere vet at den fungerer. Anonymkode: 9f6c8...dfa PS: Så nå at det ikke skulle være for dyrt - det er mulig den enkle tapasvarianten da blir uaktuell. Anonymkode: 9f6c8...dfa
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #11 Skrevet 6. november 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo lage gryterett. 2 poser med amerikansk gryterett og ha salat til og rundstykker til. Eller ha fløtegratinerte poteter og karbonader til med salat. Anonymkode: ed35f...44c Jeg er ikke kresen, men du serverer bare ikke posegryterett til gjester! Har dere dårlig tid den dagen gjestene kommer ville jeg lagd en gryte med langtidskokt kjøtt eller en pai helt ferdig dagen før. Varmes bare opp før gjestene kommer, og har event brød og/eller salat til. Anonymkode: 2d55d...ec1 17
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kresen, men du serverer bare ikke posegryterett til gjester! Har dere dårlig tid den dagen gjestene kommer ville jeg lagd en gryte med langtidskokt kjøtt eller en pai helt ferdig dagen før. Varmes bare opp før gjestene kommer, og har event brød og/eller salat til. Anonymkode: 2d55d...ec1 For noe tull, det kan man absolutt gjøre. Anonymkode: 22c7d...a46 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kresen, men du serverer bare ikke posegryterett til gjester! Har dere dårlig tid den dagen gjestene kommer ville jeg lagd en gryte med langtidskokt kjøtt eller en pai helt ferdig dagen før. Varmes bare opp før gjestene kommer, og har event brød og/eller salat til. Anonymkode: 2d55d...ec1 Haha, matsnobb 🙈😅 Anonymkode: 3f206...08c 5
Nerine_ Skrevet 6. november 2020 #14 Skrevet 6. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kresen, men du serverer bare ikke posegryterett til gjester! Har dere dårlig tid den dagen gjestene kommer ville jeg lagd en gryte med langtidskokt kjøtt eller en pai helt ferdig dagen før. Varmes bare opp før gjestene kommer, og har event brød og/eller salat til. Anonymkode: 2d55d...ec1 Jeg syns gryterett fra pose ofte er bedre enn dem man lager fra bunn. Så jeg er helt uenig. Det er verten som avgjør hva som serveres, ikke gjesten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #15 Skrevet 6. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kresen, men du serverer bare ikke posegryterett til gjester! Har dere dårlig tid den dagen gjestene kommer ville jeg lagd en gryte med langtidskokt kjøtt eller en pai helt ferdig dagen før. Varmes bare opp før gjestene kommer, og har event brød og/eller salat til. Anonymkode: 2d55d...ec1 Du er ikke kresen, bare veldig fin på det? Anonymkode: 7f625...bba 1
Djungelvrål Skrevet 6. november 2020 #16 Skrevet 6. november 2020 Jeg hadde heller ikke servert posemat til gjester, dessuten er ikke posegryterett helgemat for meg. Det er noe jeg kan finne på å ha på en tirsdag og blir hverdagslig og kjedelig. Man kan til nøds bruke den som base. 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 En enkel og mettende pastasalat. F.eks. denne: Kok pastaskruer eller penne. Rør inn pesto og sett til avkjøling. Dette kan du gjøre kvelden i forveien. Dagen etter: Tilsett: Spekeskinke i biter, rødløk i tynne strimler, soltørkede tomater i biter, svart oliven. Bland godt og la stå og godgjøre seg litt i kjøleskapet. Tilsett fetaost rett før servering. (Og slenger meg forøvrig på mange andre her: Ikke Torogryte...) Anonymkode: 1ceb6...b23 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 Tusen takk for masse gode tips! jeg lurer rett og slett på om vi bare serverer reker med hjemmebakt loff. Kjapt og enkelt. Litt over budsjett, men vet gjestene elsker reker 🍤 ts Anonymkode: c47f1...136 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Skrevet 6. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: En enkel og mettende pastasalat. F.eks. denne: Kok pastaskruer eller penne. Rør inn pesto og sett til avkjøling. Dette kan du gjøre kvelden i forveien. Dagen etter: Tilsett: Spekeskinke i biter, rødløk i tynne strimler, soltørkede tomater i biter, svart oliven. Bland godt og la stå og godgjøre seg litt i kjøleskapet. Tilsett fetaost rett før servering. (Og slenger meg forøvrig på mange andre her: Ikke Torogryte...) Anonymkode: 1ceb6...b23 Veldig godt tips, denne lagrer jeg til neste gang 🥰 Anonymkode: c47f1...136
Brunhilde Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for masse gode tips! jeg lurer rett og slett på om vi bare serverer reker med hjemmebakt loff. Kjapt og enkelt. Litt over budsjett, men vet gjestene elsker reker 🍤 ts Anonymkode: c47f1...136 Reker er kjempegodt, spesielt nå på høsten. Til en annen gang så kan du tenke på hjemmelaget lasagne. Da kan du lage alt dagen før, legge det i form og steke npr gjestene kommer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå