Gå til innhold

Barnebursdag i "disse tider".

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge tiltakene er det lov med opp til ti stk samlet så lenge de er fra samme kohort. Vi er i tenkeboksen på om vi skal arrangere bursdag for gutten her. De er ti gutter i klassen, og et eventuelt selskap er avhengig av at det blir meldt et par avbud, slik at vi ikke overstiger ti stk inkludert voksne. Ville dere arrangert bursdagen så lenge man følger smittevernreglene og overholder de tiltakene som er satt? Og hvis dere ble invitert i en slik bursdag, ville dere sendt barnet deres? 

Ikke kapp hodet av meg nå, folkens. Ingenting er bestemt, og til tross for at det er innafor med tanke på reglene som er satt, så er vi likevel usikre.

Anonymkode: c64c8...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ihvertfall ikke om du bor i Oslo. Her er alle små og store arrangement avlyst, minus begravelser, skole/bhg og barneidrett

Anonymkode: 49c76...1f8

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ihvertfall ikke om du bor i Oslo. Her er alle små og store arrangement avlyst, minus begravelser, skole/bhg og barneidrett

Anonymkode: 49c76...1f8

Det står "Brylluper, konfirmasjoner og andre familiesammenkomster der man er over ti personer, er ikke tillatt i den kommende perioden.". Dvs bursdager hvor man er under ti stykker eller færre er lov?

• Liker 2
Skrevet

"Den eneste sosiale aktiviteten innendørs som er tillatt i Oslo, er samlinger i private hjem. På slike samlinger kan man være opptil ti personer dersom smittevernreglene overholdes." 

TS

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står "Brylluper, konfirmasjoner og andre familiesammenkomster der man er over ti personer, er ikke tillatt i den kommende perioden.". Dvs bursdager hvor man er under ti stykker eller færre er lov?

• Liker 4
Skrevet

Vi har invitert til bursdag for førsteklassingen her. De er 10 gutter i klassen. Har ikke hørt fra alle enda hvem som kommer.

Anonymkode: 47711...c75

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt barn i bursdag nå.

• Liker 13
Skrevet

Bare dropp det. Dere kan fint ha en liten familiebursdag isteden. Ta hensyn til at dette er en pandemi.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Den eneste sosiale aktiviteten innendørs som er tillatt i Oslo, er samlinger i private hjem. På slike samlinger kan man være opptil ti personer dersom smittevernreglene overholdes." 

TS

Merkelig at Oslo kommune som har så høy smitte, har mildere retningslinjer enn resten av landet 🤔 Det er vel maks 5 besøkende i private hjem, og 10 fra samme kohort for resten av landet.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Vera skrev:

Merkelig at Oslo kommune som har så høy smitte, har mildere retningslinjer enn resten av landet 🤔 Det er vel maks 5 besøkende i private hjem, og 10 fra samme kohort for resten av landet.

Mildere retningslinjer? De du ramser opp er jo de som gjelder for Oslo også. 

Skrevet
4 minutter siden, Bernardette skrev:

Jeg hadde ikke sendt barn i bursdag nå.

Ikke når det er med barn de omgås hver dag, og som er nærkontakter heller? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke når det er med barn de omgås hver dag, og som er nærkontakter heller? 

Ikke nå, nei. Jeg kommer til å unngå alle kontaktpunkter som er uunngåelige.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Barn i småskolealder er vel unntaket fra regelen? Klassen er deres kohort, og de kan derfor ha bursdag med disse. Sånn har jeg tolket det, ihvertfall.

Sånn jeg har tolket det, så er det vi voksne som skal leve unormale liv, slik at barn kan få leve normale liv så langt det er mulig. 

Endret av Humbro
Skrevet

Bedre føre var tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Humbro skrev:

Barn i småskolealder er vel unntaket fra regelen? Klassen er deres kohort, og de kan derfor ha bursdag med disse. Sånn har jeg tolket det, ihvertfall.

Ja, det stemmer. Men maks ti. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Bernardette skrev:

Ikke nå, nei. Jeg kommer til å unngå alle kontaktpunkter som er uunngåelige.

Takk for svar!

TS

Skrevet

Vi har ei som begynte i ny barnehage i høst og som blir fire. Kommer til å invitere noen av de andre jentene i barnehagen, men ikke alle i tilfelle noen må ha med foreldrene. Hadde ikke hatt noe problem med å sende noen av mine i en bursdag med ti stk, men ville nok ikke invitert så mange selv. Hva gjør dere om ingen melder avbud? For de har jo ikke så mye annet å gjøre om dagen. 

Anonymkode: 8ec59...7e0

Skrevet

Selv jentungen her som ble 15 denne uka sa at hun ikke ville invitere venninner hit pga ståa....

Så nei, hadde ikke arrangert bursdag for 10-åringer nå. Ute, eventuelt!

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har ei som begynte i ny barnehage i høst og som blir fire. Kommer til å invitere noen av de andre jentene i barnehagen, men ikke alle i tilfelle noen må ha med foreldrene. Hadde ikke hatt noe problem med å sende noen av mine i en bursdag med ti stk, men ville nok ikke invitert så mange selv. Hva gjør dere om ingen melder avbud? For de har jo ikke så mye annet å gjøre om dagen. 

Anonymkode: 8ec59...7e0

Da sender vi ut melding om at bursdagen må utsettes. Det er noe vi isåfall hadde skrevet i innbydelsen også. 
Takk for svar!

TS

Skrevet
Akkurat nå, Ulrikke skrev:

Selv jentungen her som ble 15 denne uka sa at hun ikke ville invitere venninner hit pga ståa....

Så nei, hadde ikke arrangert bursdag for 10-åringer nå. Ute, eventuelt!

De er sju år. Han har sagt at det går fint om vi må utsette. Men ja, utebursdag er en av alternativene våre.

TS

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er sju år. Han har sagt at det går fint om vi må utsette. Men ja, utebursdag er en av alternativene våre.

TS

Jaja, 7 eller 10 ;)

Ville tatt det ute... Ikke sikkert det er noen vits i å utsette, ikke sikkert det blir noe bedre før nærmere jul, og hvis dere må vente til neste år er kanskje poenget borte. Unger fra samme kohort, ute, det ville nok jeg gått for...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...